Auteur Topic: Island Life - Daily Bute  (gelezen 352727 keer)

Offline Haras

• Schotland fan
Re:Island Life - Daily Bute
« Reactie #25 Gepost op: 23 jan 2012, 21:01 »
Ik vind dit zo'n leuke topic met elke dag een foto dan krijg je een beetje beeld van het dagelijkse leven.

Het lijkt net of de strooiauto die bevoorraadt los van de grond staat. Als ik goed kijk staat ie op steunen volgens mij, raar gezicht.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 23 jan 2012, 21:13 »
Dank je, Haras.  Die wagen staat inderdaad op 4 steunen............................

Vandaag wel de strooiwagens, al strooiend gezien, DUH!  Het is boven de 3 graden gebleven, maar ik denk dat het bij de "baas in Londen" vriest misschien?.................. :-\ :-\

Nee, Andrea, wild kamperen doen we bij Langalbuinoch, dat ligt veel zuidelijker (vlakbij "Bute International Airport",  :laughing8: :laughing8: :laughing8:  weet je nog?...................)

Ik zal even kijken of ik wat foto's kan vinden. :aye :aye

Wordt dan wel "dagelijks leven" van een andere dag, Haras, maar de volgende foto's wel van mezelf:  (zomer 2010)

Met uitzicht op zuidpuntje van Arran, rechts!

Zoonlief met wat kennissen!

Poes mag ook altijd mee..........................
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 23 jan 2012, 22:35 »
Leuk die foto's weer te zien Bute! Dus lekker gewandeld? Ik ook tussen de buien door.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 24 jan 2012, 20:14 »
Rondom het hele eiland kom je af en toe wel eens een zeehondje tegen.  Ze liggen wel eens op een rots te zonnen, of zwemmen met je mee als je aan het zeilen bent!   :wave:
De meeste liggen aan het westen, bij Scalpsie Bay, waar je er soms meer dan 30 tegelijk ziet liggen.........................

Vandaag kwam er een op bezoek bij de nieuw aangelegen "Marina", in Port Bannatyne (dorpje aan het noord-oosten van het eiland)

Lief he?

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 24 jan 2012, 20:50 »
geweldig
echt heel lief en het kijkt zo nieuwsgierig

Offline Toeter

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 24 jan 2012, 21:08 »
Ik geniet elke dag van de nieuwe foto. Bedankt Bute.  :icon_thumleft:

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 24 jan 2012, 21:17 »
Zo mooi  ....heel mooie foto's hoor  :icon_thumleft: Die met het zicht op Arran vind ik heel mooi  :aye

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 24 jan 2012, 22:03 »
och wat een mooie foto!

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #33 Gepost op: 24 jan 2012, 23:34 »
Wat een schatje  :icon_thumleft:

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 25 jan 2012, 10:28 »
Bute ik kan je vertellen dat je met dit topic mij zo enthousiast hebt gemaakt, dat ik mijn route voor onze motortrip in mei ga aanpassen.
De eerste nacht wordt niet Inveraray maar Bute !  :hello2:

Kunnen we de rit er naar toe ook nog wat mooier rijden en dan zijn we ook wat eerder op het eiland zodat we die kunnen verkennen.
We zouden de tweede nacht eigenlijk al naar Skye rijden maar ik denk dat die trip dan echt te ver en zonde is.
Dus ga nog even uitzoeken waar we dan uitkomen, en die dag haal ik aan het eind wel in en dan slaan we de Borders maar over !

Dus als je nog tips hebt voor een leuk & gezellig B&B .... wel in een dorp want we willen s'avond natuurlijk wel even een Morgan Spiced drinken !  :bonk

Albert

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #35 Gepost op: 25 jan 2012, 14:22 »
Wat leuk Albert! daar krijg je geen spijt van! Bute heeft erg mooie plekjes! We hebben daar al een paar keer fijn gewandeld. (wij hadden een erg fijn logeeradres daar)  ;)  :hello2: :notworthy: Blijf je 1 nacht op Bute? want evt. zou je vanaf de kleine ferry omhoog kunnen gaan, prachtige route!

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 25 jan 2012, 15:33 »
Ja we blijven maar een nachtje, tis maar een weekje hé das kort !  :sad1:
Met de kleine ferry omhoog bedoel je dan via Rhubodach-Colintraive ? dat is anders wel de bedoeling.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 25 jan 2012, 17:58 »
Ja klopt! die ferry. Tja, een week is wel wat weinig voor Schotland, maar beter iets dan niets toch?

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #38 Gepost op: 25 jan 2012, 18:17 »
Bedankt voor alle positieve berichtjes........dit houdt wel in dat ik echt ELKE DAG een foto moet komen plaatsen...... :icon_scratch:......????? :tongue3:

Macstonemountain, als het weer zoals vandaag is kom je het eiland waarschijnlijk NIET af (of het nou via Colintraive of Wemyss Bay is),  :laughing7:  :nooo.  Het is weer pet vandaag; storm, hoog water, en veel regen..........de boot heeft weer veel aan wal gelegen, en ik hoorde net dat de laatste om 17:15 zal gaan ......
Het is dit jaar wel erg hoor, dit is echt niet normaal meer!   :help:  (the joys of island life!)

Leuk dat je in mei wil komen (het gaat zo te horen nog druk worden dit jaar :laughing7:), ik zal je gauw wat info over B&B's doorgeven.  (EN ook IK lust Morgans Spiced Rum................. ;)...........)

(sombere) Foto van vandaag:

Port Bannatyne

PS:  Happy Burns Day!  :schface

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #39 Gepost op: 25 jan 2012, 23:25 »
Bedankt voor alle positieve berichtjes........dit houdt wel in dat ik echt ELKE DAG een foto moet komen plaatsen...... :icon_scratch:......????? :tongue3:

Als je goed je best doet, kunnen we je misschien wel wat "snipperdagen" geven  :laughing7: :laughing7: :laughing7:

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #40 Gepost op: 26 jan 2012, 09:15 »
Anders maak je er toch een "weekblad" van

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #41 Gepost op: 26 jan 2012, 20:25 »
Zou kunnen Hans, maar dan wordt het moeilijk WELKE foto te kiezen aan het eind van een hele week...... :dontknow:.............
Ik denk dat ik Andrea's aanbod aan-neem  :icon_salut:: gewoon af en toe een snipperdag nemen, haha

Vandaag weer een dreich day helaas, zelfs de schapen waren het zat en zijn aan de wandel gegaan.......:

Ook wat natte sneeuw gehad, maar er is verder niks van gekomen.  Hoorde dat er wel sneeuw ligt in Ayrshire, zou Eagleheart okay zijn?...................... ???

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #42 Gepost op: 27 jan 2012, 00:06 »

Ook wat natte sneeuw gehad, maar er is verder niks van gekomen.  Hoorde dat er wel sneeuw ligt in Ayrshire, zou Eagleheart okay zijn?...................... ???

In Bearsden is ook een laagje blijven liggen, krijgen we toch nog een echte winter  :laughing7: ?

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #43 Gepost op: 27 jan 2012, 20:26 »
Is het nog wat geworden, Andrea?

Hier niet, vanmorgen regen en vanmiddag zon!! :sunny:  (wel heel koud,maar heerlijk om te wandelen!)

Dit is een foto van Ardbeg (ligt tussen Rothesay en Port Bannatyne), met op de achtergrond sneeuw op de Cowal Hills.

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #44 Gepost op: 27 jan 2012, 20:59 »
Wow weer zo'n fraaie. Je kunt wel bij de touristinformation aan de slag om promotie voor Bute te maken! Wij gaan dit jaar in ieder geval wel een kijkje nemen op Bute!

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #45 Gepost op: 27 jan 2012, 22:00 »
Wow weer zo'n fraaie. Je kunt wel bij de touristinformation aan de slag om promotie voor Bute te maken! Wij gaan dit jaar in ieder geval wel een kijkje nemen op Bute!

Ja Bute,  we gaan je voordragen als ambassadrice voor Bute  :laughing7:

Hier ook vanmorgen regen, vanmiddag schitterende zon en om 7 uur vroor het alweer lekker. En er ligt nog wel steeds wat sneeuw op daken/ heuvels.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #46 Gepost op: 28 jan 2012, 08:12 »
Prachtig Bute! hoorde net het weerbericht voor aankomende week, vorst en voor eind van de week -15! ben benieuwd!

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #47 Gepost op: 28 jan 2012, 09:30 »
je zou hier een boek van moeten maken, ik zou het zo kopen !!

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #48 Gepost op: 28 jan 2012, 18:11 »
Bedankt voor alle complimenten, maar het zijn mijn foto's niet(allemaal), dus het lof moet naar de fotograaf........ :notworthy:......

Vandaag wel zelf wat foto's gemaakt.  Het was geen goed, maar ook geen slecht weer, dus we besloten Barone Hill te beklimmen (510 feet), ligt bij ons om de hoek.  Poes liep mee, en bleef "beneden" op ons wachten.
We besloten de steile weg naar boven te nemen, en dan aan de andere (makkelijkere) kant naar beneden.  Was moeilijk lopen, omdat er ook koeien en schapen lopen: 1 blubber zooi:                                                         

Hier moesten we heen:                               

We kwamen goed boven, en dan kan je het hele eiland rond bekijken, hier de "andere kant" (Arran niet te zien, werd een beetje mistig)

Bij de andere kant naar beneden..............toen kwamen we een grote kudde Highland Cows tegen, en ze liepen ontzettend verspreid.................... ik zag geen kans er OMHEEN te kunnen.  We zijn maar weer naar boven gegaan en besloten een andere weg te nemen..........................werd erg moeilijk: door veel gevallen bomen moesten we overal onderdoor, overheen enz. 

(hier zijn we doorheen gekomen!)

Soms op onze billen gewoon naar beneden gegeleden.......................

Het is een heel avontuur geworden!!! Zijn 3 uur onderweg geweest, maar wat hebben we genoten! 
("Beneden" even de poes geroepen, en ja hoor, ze had op ons gewacht en kwam weer aanrennen.............)                                                         

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #49 Gepost op: 28 jan 2012, 18:26 »
Op die heuvel ligt ook de camping yoch, wij zijn daar ook een eindje omhoog gelopen. Zal nog eens op zoek naar wat fotos