Auteur Topic: 26 dagen  (gelezen 7150 keer)

Offline sideburner

• Schotland fan
26 dagen
« Gepost op: 14 jan 2012, 19:17 »
hallo, wij willen ongeveer 26 dagen rond gaan trekken met een huurauto door schotland, ik ben net begonnen met de lonely planet door te lezen maar wil alvast wel een vliegticket gaan boeken en moet daarom ongeveer weten hoelang we zullen gaan, 26 dagen is overigens wel maximum.
is het mogelijk om met de huurauto eventueel naar engeland te gaan?
alvast bedankt

Offline Marieke

• Schotland fan
Re:26 dagen
« Reactie #1 Gepost op: 14 jan 2012, 22:33 »
Wat heerlijk dat je 26 dagen hebt! De meesten van ons moeten het met minder doen! Je kunt 26 dagen makkelijk met Schotland vullen hoor! Hoe het zit met een huurauto weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee, ik neem aan dat je er in heel GB kan rondrijden maar je zult wel betalen voor de kilometers en de brandstof is prijzig heb ik begrepen. Veel plezier met de voorpret, je kan hier in elk geval veel inspiratie en tips opdoen, welkom op het forum!

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #2 Gepost op: 17 jan 2012, 17:07 »
Hoi Marieke,

Jawel hoor, je kan normaalgesproken overal naartoe met een huurauto; Schotland, Engeland, Wales, het maakt niet uit.

Naar mijn ervaring is er normaal geen limiet aan het aantal kilometers / mijlen die je mag rijden. Bij een verhuurbedrijf die wij wel 'ns gebruikten vroegen ze altijd wel wat de verste bestemming zou gaan zijn, maar dat maakte qua prijs niets uit. Geen idee waarom ze dat wilde weten.

Gewone benzine is hier (in Edinburgh) rond de £1.30 - volgens mij is dat juist goedkoper dan in Nederland...? Is dat niet zo'n beetje 1,57 Euro...? Wat is de gemiddelde prijs op het moment in NL?

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #3 Gepost op: 17 jan 2012, 18:20 »
Gewone benzine is hier (in Edinburgh) rond de £1.30 - volgens mij is dat juist goedkoper dan in Nederland...? Is dat niet zo'n beetje 1,57 Euro...? Wat is de gemiddelde prijs op het moment in NL?
Ik betaalde gisteren 1,68 Euro  >:(  (en dan zijn de snelweg pompen nog eens 10 cent duurder)
Omgerekend 1,39 GBP

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 17 jan 2012, 21:40 »
wij rijden diesel en gemiddelde prijs is hier € 1,44!

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 17 jan 2012, 21:46 »
Sideburner, denk er wel aan dat diesel in Schotland/Engeland DUURDER is dan benzine!............ :evil5:
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #6 Gepost op: 24 jan 2012, 16:45 »
Sideburner, denk er wel aan dat diesel in Schotland/Engeland DUURDER is dan benzine!............ :evil5:

Ah ja, da's waar... maar je verbruikt er minder van, dus uiteindelijk goedkoper! (als de huurauto hetzelfde kost als één op benzine tenminste)

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #7 Gepost op: 25 jan 2012, 10:23 »
Leuke vergelijk site voor benzine en diesel in europa....

http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 25 jan 2012, 18:19 »
Jammer dat Schotland er niet bij staat........................... :tongue3:
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 25 jan 2012, 22:15 »
zo dat is tenminste de moeite waard om voor 26 dagen te komen, kan je alles op je gemak bekijken.
je zou eventureel ook een auto in 1 plek kunnen huren en ergens anders afleveren en van daaruit terug vliegen..
zeg maar Edinburgh  en dan afleveren in Manchester of zo of waar je ook van plan bent om heen te gaan. de meeste maatschappijen doen dit wel .

kijk maar eens bij http://www.carrentals.co.uk/car-hire/unitedkingdom.html