Auteur Topic: Op reis met een baby  (gelezen 8657 keer)

Offline SnEm

• Schotland fan
Op reis met een baby
« Gepost op: 05 jan 2012, 14:20 »
Hallo,

Is het volgens jullie toch de moeite om met een 11 maanden oude baby naar Schotland te trekken, hoogstwaarschijnlijk richting Ullapool, in de maand augustus?
Onze bedoeling is, om in Edinburgh te landen en een cottage te huren en van daaruit links en rechts wat te bezoeken.

Mijn vrees zijn de afstanden met een kleine baby en vooral de midges!

Graag jullie advies!
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
Re:Op reis met een baby
« Reactie #1 Gepost op: 05 jan 2012, 15:12 »
Wij vonden het goed te doen. Onze Willemijn was een 8 maanden toen ze met ons en haar grote zus (toen vier) voor het eerst meeging naar Schotland.
Wij zijn toen twee weken geweest: 1 week in Linnhe Lochside Holiday Park (Corpach) en 1 week in Grannie's Heilan' Hame (Embo bij Dornoch (Sutherland)).
Het is reuzegoed bevallen... we hadden de draagzak mee en zo ging ze overal mee heen...

Offline Toeter

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 05 jan 2012, 15:24 »
Zijn jullie toen met het vliegtuig geweest, of met de boot?

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 05 jan 2012, 15:43 »
wij krijgen hier geregeld mensen met babies en kleine kinderen. die touren gewoon met ze  rond in de auto  zonder problemen . En zelf kan ik me ook menige vakanties vanuit Dorset naar Schotland herinneren toen de jongens nog ukkies waren.

het enigste waar je aan moet denken is om 's avonds geen raam open te laten en het licht aan. ( och erm ) oops.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #4 Gepost op: 05 jan 2012, 16:46 »
Als je kleintje goed in de auto kan slapen, is het zeker geen probleem.
En een draagzak zal zeker uitkomst bieden (en later een rugdrager). Een wandelwagen zal je vaak in de weg zitten, bv in een kasteel of in de natuur.

Toen Thomas 1,5 jaar was en we met de boot gingen, hadden we een campingbedje mee in de hut, Thomas heeft toen echter op het campingbedmatrasje onder het kaptafeltje gelegen met het campingbedje (opgevouwen) ervoor.
Toen hij 2,5 was, legden we gewoon een groot matras op de grond.

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 05 jan 2012, 18:32 »
Het is nog wat vroeg om te weten of ze braaf zal zijn in de wagen...

How about the midges??? Hoe erg gaat het er echt aan toe in augustus???

Ik ging meestal in de herfst, en heb er nooit last van gehad!

Bedankt voor jullie reacties!
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 05 jan 2012, 19:46 »
Ik ging altijd op vakantie naar Schotland in de zomer en ook een keer in de lente. Ik heb nog nooit last gehad van midges. Maar ik denk dat het per persoon en per dag en per plek verschilt. Het is gewoon niet te voorspellen. Natuurlijk heb je er meer kans op in de buurt van lochs enzo. En inderdaad de ramen dicht in de avond.

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 05 jan 2012, 20:25 »
Citaat
Zijn jullie toen met het vliegtuig geweest, of met de boot?

Wij zijn toen met de boot geweest, campingbedje mee, geen probleem.

Ik moet zeggen dat we een paar maanden later naar mijn schoonzusje in Turkije zijn geweest, Willemijn was ook toen nog geen jaar, en dat is ook heel goed gegaan.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 05 jan 2012, 22:08 »
Eefkepeefke, ik ben even de kluts kwijt, zit je nu wel of niet in Schotland of weer in de lucht nu ?!?!

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 05 jan 2012, 23:08 »
<< Andrea: Eefkepeefke, ik ben even de kluts kwijt, zit je nu wel of niet in Schotland of weer in de lucht nu ?!?!>>

Nee, zitten nu nog in NL. We vliegen volgende week woensdag naar schotland, als we niet de verkeerde kant op waaien... :)