Auteur Topic: Part time baan voor Nederlander aangeboden in Dumbarton  (gelezen 15756 keer)

Offline Fiona

• Schotland fan
Onderstaande baan kun je ook vinden op http://www.s1jobs.com/job/dumbarton/accountancy/credit%2Bcontrol/427176935.html

Vale of Leven, Scotland

The culture at Polaroid Eyewear is not just about the way we work. It is also about who we are, how we feel, our unique history, and our future direction.

As the creator of the world's first synthetic polarizer for commercial use in 1929, developing the best polarized lenses is in our DNA. Since our first pair of sunglasses was sold in 1935 Polaroid Eyewear has been a world leader in optics and lens technology, manufacturing high quality polarizing lenses and distributing fashionable polarized sunglasses, optical frames and licensed sunglass brands around the world. We have earned this position by being one step ahead of the competition through product innovation, sophisticated technology and a highly qualified and motivated workforce.

At Polaroid Eyewear we are a global business with a central Finance team and we have a requirement for a Dutch Credit Controller to take responsibility for cash collection from our Dutch customers.

Key Responsibilities:

·         Cash collection for all Dutch customers involving management of the SAP dunning process and calling customers where payment is not received

·         Working with front office, the sales team and IT to quickly resolve any issues delaying payments.

·         Responding to customer requests for statements or copy invoices.

·         Allocation of cash collected to customers account working with the Financial Accountant to make sure that any discrepancies are properly book kept.

·         Providing regular updates to the financial controller and country manager on open receivables and cash collection.

·         Achievement of dso targets for the Dutch market.

·         Preparation and issue of monthly summary invoices for some customers.

·         Preparation of monthly bank reconciliations.

·         Daily order release.

·         Customer master maintenance.

The successful candidate must have:

·         Fluency in English and Dutch (both written & verbal to native level) is essential.

·         Previous experience of working within a similar role.

·         A strong working knowledge of SAP is desirable, though training will be provided.

·         Demonstrate a competent level of professionalism and credibility in dealing with both customers and colleagues at all levels within the organisation.

·         Good attention to detail and accuracy skills.

·         Good organisational skills, ability to prioritise and work effectively.

·         Have a high level of keyboard skills and PC applications knowledge/aptitude especially in MS Excel and Outlook.

·         Be able to work on own initiative and to tight deadlines

If you think that this opportunity offers you the challenge you are looking for then send a full and up to date curriculum vitae to Global Human Resources at careers@polaroideyewear.com.  For further information visit our website www.polaroideyewear.com

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:Part time baan voor Nederlander aangeboden in Dumbarton
« Reactie #1 Gepost op: 16 dec 2011, 01:02 »
Ik heb overwogen op deze baan te reageren, maar.......................ik zou 10 meter van mijn echtgenoot komen te zitten en ook nog soms met hem moeten samenwerken  :icon_scratch: We zijn bijna 30 jaar "gelukkig" getrouwd en daar willen we graag nog wat jaren aan toevoegen  :icon_thumleft:
(Mijn eigen baan staat wat op de tocht, momenteel  :crybaby2: )

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 16 dec 2011, 08:00 »
Andrea, is het niet zo dat als je eenmaal binnen het bedrijf werkt je kan doorstromen naar ander werk binnen het bedrijf? Als je baan op de tocht staat! vervelend hoor.

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 16 dec 2011, 08:55 »
Sje als ik zo zou kunnen verhuizen ging ik solliciteren ;)
Succes met je eigen baan Andrea
Groetjes Ingrid

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 16 dec 2011, 10:28 »
Andrea, is het niet zo dat als je eenmaal binnen het bedrijf werkt je kan doorstromen naar ander werk binnen het bedrijf? Als je baan op de tocht staat! vervelend hoor.

Hi Wilma, weinig door te stromen daar, zonnebrillen inpakken zou misschien nog een alternatief zijn   :icon_thumleft:
Samen bij 1 bedrijf is denk ik sowieso niet zo leuk, praat je alleen nog maar over zonnebrillen :laughing7:

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 16 dec 2011, 10:30 »
Sje als ik zo zou kunnen verhuizen ging ik solliciteren ;)
Succes met je eigen baan Andrea

Dank je Ingrid, "'t kan vriezen, 't kan dooien", verhuizen naar Bulgarije is ook een mogelijkheid   :icon_pale:

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 16 dec 2011, 13:04 »

Samen bij 1 bedrijf is denk ik sowieso niet zo leuk, praat je alleen nog maar over zonnebrillen :laughing7:

Lijkt mij ook niks Andrea! 

En verhuizen zie ik ook niet zitten dus........................
Zou wel leuk zijn als je met deze mededeling iemand van het forum aan het werk kon krijgen!  :klap
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 20 dec 2011, 20:50 »
Andrea

Als je in de buurt nog werk zoekt dan is er bij Honeywell ook nog een baan vrij.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 21 dec 2011, 00:04 »
Dank je wel Dirk.

Het is nog steeds onzeker of ze het hele kantoor naar Bulgarije overhevelen of toch beide kantoren naast elkaar openhouden.
Dus ik wacht nog maar even af. Het voordeel van 10 jaar bij dezelfde baas is, dat er 3 maanden opzegtermijn is en je wel 10 weken salaris mee krijgt  :icon_thumleft: ( maar ja daarna niets meer  :nooo )