Auteur Topic: Vakantiehuis bij Perth, tips?  (gelezen 7187 keer)

Offline Lex en Ineke Hoonhout

• Schotland fan
Vakantiehuis bij Perth, tips?
« Gepost op: 09 dec 2011, 19:17 »
De voorpret kan weer beginnen, we hebben een mooi huis gehuurd een paar kilometer bij Perth vandaan en de boot geboekt voor de laatste week van mei. Dat word genieten met kinderen en kleinkinderen :hello2:

link naar huis:
http://www.cottages4you.co.uk/sites/cottages4you/pages/PropertyDetails_C.aspx?QS=3E0F3DCD-882D-4738-9E61-B90EA3C005F2%7eC%7eSVVF%7eHCG%7e216%7eGBP%7e8%7e7%7e05-18-2012%7eA%7eN%7e1%7e43592B7C-D62B-A64F-E834-77AEB93C0648%7e36625%7e0%7e0%7eN%7eN%7eN%7eN%7eN

Een bezoek aan Edinburgh, de East Neuk, Pitlochry staan al op de planning. Wie heeft nog meer leuke tips die je niet moet missen in deze omgeving.

Offline Màiri

• Schotland fan
Re:Vakantiehuis bij Perth, tips?
« Reactie #1 Gepost op: 09 dec 2011, 20:54 »
Zoo, wat een mooi huis! Dat wordt vast een supervakantie. :hello2:
Ik heb wel wat leuke tips voor je. St Andrews is een mooie plaats om even te bezoeken. Mensen denken er vaak niet aan, maar het is een mooie plek aan de kust, populair bij studenten. Verder is Dunning absoluut de moeite waard: heel klein, maar schattig plaatsje, met een heel oud beroemd kerkje: St. Serf's Church. Hierin staat ook de Dupplin Cross tentoongesteld; een zeer beroemd Pictisch kruis, bewerkt met symbolen en figuren.
Daarnaast zou je nog Forteviot kunnen bezoeken. Ik weet niet of ze momenteel iets tentoongesteld hebben, maar elk jaar worden daar grootschalige opgravingen gedaan door de University of Glasgow en het is de grootste en beroemdste archeologische locatie van Schotland. Nogmaals, ik weet niet of er eind mei iets te zien is, maar sowieso is het een mooie omgeving om doorheen te rijden en het ligt vlakbij Perth. Perth is trouwens ook een leuk stadje om even te bezoeken. Even wat verder, de hogere heuvels in, kun je ook heerlijk wandelen en genieten van een schitterend uitzicht (ik heb daar survey gelopen en opgegraven).

Hoop dat je hier wat aan hebt. :)

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 10 dec 2011, 15:53 »
Màiri bedankt voor je reactie, je tips staan genoteerd op de kaart. :icon_salut:

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
« Reactie #3 Gepost op: 28 dec 2011, 22:27 »
Wij vonden onder andere de Camera Obscura in Kirriemuir (maar er zit er ook één in Edinburgh) en de Barry Mill (een nog werkende watermill, volgens mij alleen op zondag) de moeite waard om te bezoeken. Verder vind je in de omgeving veel oude Pictische stones/graves en earth houses, zie o.a: http://undiscoveredscotland.co.uk/usmapindexes/angus.html

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 09 jan 2012, 18:49 »
T4 bedankt, tips zijn altijd nog welkom.

Dit weekend eindelijk een fotoboek gemaakt van onze rondreis in 2010, dat is het nadeel van de digitale foto's je maakt er veel te veel en kunt niet kiezen (600 foto's pfff).
Dit weekend dus eindelijk bij de Hema besteld, maar nu al voor de liefhebber online te zien :aye

http://onlinefotoalbum.hema.nl/onlinefotoalbum-bekijken/f2f85c2c-705f-45f5-986d-7b64a09b4d92

Offline Janrozen

• Schotland fan
  • Jan
« Reactie #5 Gepost op: 10 jan 2012, 17:34 »
Ik weet zeker als jullie daar zijn dat het een mooie vakantie zal worden. Ik ben er zelf ook met mijn vrouw geweest.
Een mooie route is vanaf Crieff (is vlakbij Perth) naar Aberfeldy. Je rijdt dan over de A 822.  In beide stadjes zijn distilleerderijen te bezoeken en het is een schitterende mooie route. Als je van Aberfeldy richting Killin rijdt, rijdt je langs de Tay en in Killin heb je de watervallen: de falls of de dochart. Die zijn ook de moeite waard. Van daaruit kun je over de A 85 weer richting Perth en zo heb je een driehoek gereden. Er zijn nog meer watervallen en kastelen langs de A 822, A 827 en A 85 te zien.
Het is te veel om op te noemen wat je allemaal kunt zien, maar als je van autorijden houdt zou ik jullie aanraden om zeker door de Glen Coe te rijden!!! Daar valt je mond werkelijk van open, zó mooi is dat.

Offline Dundee

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 11 jan 2012, 10:41 »
Wij zijn vorig jaar daar in de buurt geweest en gaan dit jaar ook weer!  :hello2:
Er zijn zoveel mooie dingen in de buurt. Wij zijn vorig jaar naar Edinburgh,Glasgow,Loch Lomond, Aberdeen, Arbrouth, Dundee, kirriemuir en glen Clova geweest. Genoeg te zien dus!  Wat ik zeker een aanrader is voor een leuk middagje is St Andrews. Ik weet niet of jullie het leuk vinden om een kasteel te bezoeken maar Glamis castle is in de buurt!

Offline ilonka

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 12 jan 2012, 08:32 »
 :schface Lex en Ineke`
Leuk fotoalbum, mooie foto´s.
Viewpoint Loch Garry,gezellig zo , stoeltjes erbij , met een bakkie!
Ilonka

Offline Toeter

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 12 jan 2012, 09:04 »
Zeker een mooi fotoboek. Ik heb genoten van de vele bekende plekjes.  :aye

Offline ejordans

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 12 jan 2012, 16:48 »
glamis castle is zeker de moeite waard
zijn wij aantal jaren terug ook geweest.
wij hadden een goede gids die een hoop vertelde.

groet edith