Auteur Topic: Storm op zee en de continuïteit v.d. veerdiensen  (gelezen 77770 keer)

Offline Light

• Schotland fan
Re:Storm op zee en de continuïteit v.d. veerdiensen
« Reactie #75 Gepost op: 28 okt 2013, 14:43 »
Ik moet er ook -he-le-maal- niet aan denken nu aan boord te moeten zijn... Windkracht 8 1/2 in mei was al erg... , maar nu waaít 't nog véél harder! Arme mensen aan boord!  :sad2:
Maar ze zijn weer op weg naar de haven, zie ik net... dus misschien is het nu veilig om aan te meren. Ik duim enorm voor ze!
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #76 Gepost op: 28 okt 2013, 17:07 »
Hoorde net onderweg op de radio dat de boot de haven is binnengevaren  :icon_thumleft:

Stel je voor..... (filmpje doet het altijd goed voordat je naar overen mag ;))
http://www.youtube.com/watch?v=VchsHhPIx_s (vanaf 5 minuten barst het los)
Wat zitten er dan nog een hoop losse onderdelen op zo'n schip he..

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #77 Gepost op: 28 okt 2013, 17:42 »
Oh, bah... gru-we-lijk!  :help: :sad2:

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #78 Gepost op: 28 okt 2013, 18:52 »
Jaja,
Daarom moet je dus een ontbijtbuffet nemen. Hoef je niet zo gauw terug naar je hut. Daar zit je je toch maar te vervelen.

[...]En voor een dagje Amsterdam geen tijd meer, mocht je uit GB komen en dat van plan zijn.[...]
& DFDS heeft een reputatie hoog te houden in het afschepen van mensen die een minicruise :aye geboekt hebben & niet naar Amsterdam kunnen.

[...] Windkracht 8 1/2 in mei was al erg... [...]
Huh? Wat is dat nou weer? 8½ Beaufort? Wie heeft dat nou weer bedacht?

Leuk filmpje, doet me denken aan de St Ola, die voer tussen Scrabster en Stromness. Daar zaten de stoelen met kettingen vast aan het dek...

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #79 Gepost op: 29 okt 2013, 00:27 »
Ach, Struner, je kunt 't ook zo bekijken: die STORM is nu op weg naar Denemarken  :-X
(Is er inmiddels al) en op weg er naartoe bereikte hij/zij aan de kust van noord Duitsland al 'n kracht van 173 km/uur (nee, ik zal 't niet over Monsieur de Beaufort hebben)...  :confused2:

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #80 Gepost op: 29 okt 2013, 07:21 »
Huh? Wat is dat nou weer? 8½ Beaufort? Wie heeft dat nou weer bedacht?

Struner: http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Beaufort, dan weet je wie dit heeft bedacht.
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #81 Gepost op: 29 okt 2013, 09:34 »
Nou nee, dat wikipedia lemma geeft niet de bedenker(s) van die empirische formules. Die link naar het Britse meteorologisch instituut werkt niet. Maar goed, ze leveren dus respectievelijk 18,926581073951 m/s en 67,125 km/h op.
Francis Beaufort was trouwens een Engelsman en zijn naam zou dan ook op zijn Engels moeten worden uitgesproken, maar dit terzijde.
MVG,
---Peter.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #82 Gepost op: 29 okt 2013, 23:29 »
Bedoel je zoals Amerikanen het over Mooowton de Rot-child (Roth Child, geen idee wiens kind ze daar dan mee bedoelen!?) hebben? (spoelt u maar...  :drunken_smilie:) omdat ze hun Premier Grand Cru van Mouton-Rothschild (Moetón Rootsjield) in 'n shop in The States hebben gekocht? Ik zou 'r een avondvullend programma aan kunnen wijden, hetgeen ik toch -om zwaarwegende redenen- moet laten passeren  :tongue3:

En dan te bedenken dat Mathilde nog De Beauforts in haar illustere voorouders heeft ook  :laughing7:

Wil er nog iemand 'n duit in 't zakje doen qua Wet van Buijs Ballot wellicht?  :hello2:

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #83 Gepost op: 30 okt 2013, 22:44 »
Werd er met "Windkracht 8 1/2 in mei was al erg..." nou bedoeld:
- Windkracht 8 ïn halverwege de maand mei, of
- Windkracht 8,5 in mei
 ??? ;)

Enfin. Terugkomend op de zware storm van afgelopen maandag en de kapitein's beslissing om terug te keren naar zee: een positieve reactie op Zoover: http://www.zoover.nl/dfds-seaways-minicruise-newcastle/cruiseschip
zie reactie van 28 oktober

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #84 Gepost op: 31 okt 2013, 13:02 »
Werd er met "Windkracht 8 1/2 in mei was al erg..." nou bedoeld:
- Windkracht 8 ïn halverwege de maand mei, of
- Windkracht 8,5 in mei
 ??? ;)

- Windkracht 8,5 in mei  :aye
op de schaal van Bowfert wel te verstaan  :laughing8:

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #85 Gepost op: 05 dec 2013, 00:35 »
DFDS heeft vanwege de verwachte storm op Sinterklaasdag 5 december 2013 een retourvaart van haar schip KING SEAWAYS preventief geannuleerd.

De link: http://www.dfdsseaways.nl/reis-met-dfds/reisvoorbereiding/actuele-wijzigingen/

De tekst:

Actueel
Op deze pagina vindt u actuele reisinformatie. Wegens slechte weersverwachtingen - met golven tot 8 meter hoog - zijn de volgende afvaarten geannuleerd op de route IJmuiden - Newcastle:

Woensdag 4 december 2013 van Newcastle naar IJmuiden (KING Seaways)  
Donderdag 5 december 2013 van IJmuiden naar Newcastle (KING Seaways)
Laatste update: woensdag 4 december 14:38

Zusterschip PRINCESS SEAWAYS vaart op dit moment tussen IJmuiden richting Newcastle en volgt haar route erg westelijk, i.p.v. op open zee gaat ze langs de oostkust van Engeland richting Newcastle.

Op de site van STENA LINE staan nog geen annuleringen over de lijn Hoek van Holland - Harwich.
De link: http://www.stenaline.nl/ferry/actuele-vertrektijden/

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #86 Gepost op: 05 dec 2013, 07:38 »
BBBBbrrrrrrrr
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #87 Gepost op: 05 dec 2013, 10:42 »
Een kennis van mij zat vannacht op de boot naar New Castle (hij gaat een maand naar Schotland).... Hopelijk is alles goed gegaan, maar in het schema te zien vaarde hij wel gewoon.

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #88 Gepost op: 05 dec 2013, 10:50 »
Een kennis van mij zat vannacht op de boot naar New Castle (hij gaat een maand naar Schotland).... Hopelijk is alles goed gegaan, maar in het schema te zien vaarde hij wel gewoon.
Ik zat net te kijken op webcam van  north shields. Maar de princess ligt nog steeds buitengaats.
There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #89 Gepost op: 05 dec 2013, 12:05 »
Ik zat net te kijken op webcam van  north shields. Maar de princess ligt nog steeds buitengaats.
Op dit moment ook nog. Live te volgen via: http://www.marinetraffic.com/nl/ais/home?mmsi=220489000&zoom=10

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #90 Gepost op: 05 dec 2013, 12:47 »

12.45 uur de Princess t :happy10:ussen de pieren van North Shields
There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #91 Gepost op: 05 dec 2013, 13:45 »
Oef! Toch maar even smsen... :bonk Hij gaat sowieso naar Edinburgh en daar is zojuist een verbod aangekondigd om naar buiten te gaan.

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #93 Gepost op: 05 dec 2013, 18:52 »
Bovenvermelde link naar P&O ferries loopt vast bij mij.

Volgens de website van Stena Line is de Stena Hollandica vanmiddag met 5 kwartier vertraging vertrokken uit Hoek van Holland, maar haalt de vertraging tijdens de overtocht weer in. Haar ETA is 20:00 uur te Harwich.

Offline Feldyjeroen

• Schotland fan
« Reactie #94 Gepost op: 05 dec 2013, 20:18 »
De Hollandica wordt om 22.00 uur verwacht in harwich, de Britannica om 20.00 uur in Harwich (bron Stena Facebook)

De link van P&O doet t bij mij:

(Hull Zeebrugge/Rotterdam route

This is the update for 13h30 Thursday 5th December 2013.

Due to adverse weather conditions and predicted high tides, the lock at King George Dock will be closed at 17:30hrs until the water levels subside. The lock is expected to re-open at 22:00hrs.

This will affect the Hull-Zeebrugge service this evening, the vessel which would normally depart at 18:30hrs, is now expected to depart at 22:00hrs and the expected time of arrival in Zeebrugge will be midday on Friday 6th Dec.

Hull-Europoort service is departing as per the scheduled departure time.)

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #95 Gepost op: 15 feb 2014, 20:11 »
Vandaag ging het er weer ruig aan toe. DFDS, de dagjesmensen voor Amsterdam van vandaag en de dagjesmensen voor Newcastle hadden/krijgen er last van.

Ook ferry bij IJmuiden heeft last van storm

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #96 Gepost op: 12 dec 2014, 22:42 »
Het waait weer, dus komt ook de ferry weer voor in het nieuwsoverzicht

http://www.rtvnh.nl/nieuws/156220/opvarende-schip-het-was-heel-heftig-en-eigenlijk-best-wel-eng

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #97 Gepost op: 12 dec 2014, 23:45 »
Ja, wij werden vorig jaar met windkracht 8-en-een-half -op DFDS Princess- sinds lange tijd weer 'ns zeeziek...  :icon_pale: Ik had in 35 jaar niet zo overgegeven  :icon_colors:
Ben blij dat de King veilig in IJmuiden is aangemeerd en dat de dames 'met de schrik vrijgekomen zijn' !

@Sas: thanks for sharing!  :icon_thumleft:

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #98 Gepost op: 13 dec 2014, 11:36 »
Het waait weer, dus komt ook de ferry weer voor in het nieuwsoverzicht

http://www.rtvnh.nl/nieuws/156220/opvarende-schip-het-was-heel-heftig-en-eigenlijk-best-wel-eng
Op zo'n pont valt het natuurlijk best mee, vergeleken met die vissers (schippers  ??? ) van de Marietje uit Lowestoft.
Als ik vroeger op de kuster dacht  we gaan weer lekker te keer, moet dat nou & je zag dan zo'n visserman, nog weer half zo lang als jij & maar tobbedansen. Dat was dan toch weer een mooie opsteker, want tkan altijd minder.
De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat we met zulk weer meestal gewoon binnen bleven, je kwam er toch niet tegenin. Zoiets geldt ook voor die visserlui, ze kunnen dan wel varen, maar vissen wil niet.

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #99 Gepost op: 18 nov 2015, 00:36 »
Het is weer eens ZW 9Bft op zee.

De KING Seaways vaart haar route in de luwte van de Engelse kust bij ruim 15 knopen en heeft een geplande vertraging in aankomst te Newcastle volgens DFDS van 1 uur.