Auteur Topic: Storm op zee en de continuïteit v.d. veerdiensen  (gelezen 72662 keer)

Offline Dirk

• Schotland fan
Re:Storm op zee en de continuïteit van de veerdiensen
« Reactie #50 Gepost op: 05 jan 2012, 06:28 »
Het sliep goed Mieke
Maar een paar biertjes in de rustige bar die avond hebben er ook bij geholpen denk ik  ?   :laughing7:

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #51 Gepost op: 05 jan 2012, 11:35 »
biertjes?  :nono:

:hypocriet
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #52 Gepost op: 09 jan 2012, 09:19 »
Ja, dat waren mooie reisjes met Hogmanay, zowel heen als terug met de Princess. Twintig uur varen voor de prijs van zestien!  :tongue3:
En rustig een biertje drinken, hoor - geen probleem.
Lekker lang koffie drinken bij het ontbijt, jammer dat ze daar nog geen wifi hebben.
MVG,
---Peter.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #53 Gepost op: 09 jan 2012, 16:06 »
Geen storm meer maar stroomstoring, dus geen afvaart:

Citaat
Facebook: DFDS Seaways Nederland
Gisteren, zondag 8 janauri, heeft voor vertrek naar IJmuiden aan boord van de King Seaways kortsluiting plaatsgevonden. Hierdoor is algehele stroomstoring onstaan waardoor het niet mogelijk is geweest om uit te varen.

De betrokken passagiers zijn ondergebracht in hotels in Newcastle. Het aanbieden van alternatief vervoer terug naar Nederland heeft op dit moment de hoogste prioriteit.

Vanwege deze vervallen afvaart, komt ook de afvaart van 9 januari vanuit IJmuiden naar Newcastle te vervallen.

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #54 Gepost op: 09 jan 2012, 16:45 »
Dat alternatieve vervoer zal niet makkelijk zijn.
De princess ligt juist voor een paar dagen aan wal voor regulier klein onderhoud in IJmuiden

Offline Bram

• Schotland fan
« Reactie #55 Gepost op: 03 jul 2012, 20:50 »
Op het vliegveld is een vliegtuig de lucht in gevlogen.
In de broodjeszaak is de staat van beleg afgekondigd

(welke cabaretgroep)

In de haven is een rubberboot opgeblazen ...
Yo heeft gelijk, dit is van Fons Jansen. Uit 'driemaal andermaal', geloof ik.

Maar over die stormen, kan ik ook wat ervaringen toevoegen. Onze eerste mini-cruise -medio vorig jaar- verliep vlekkeloos. Onze tweede (najaar) liep ruim 2 uur vertraging op. Het was maar goed dat we de weg in Newcastle al wat kenden, anders hadden we er niets meer aan gehad. Onze derde overtocht rond de jaarwisseling (het was een goed aanbiedingenjaar, 3x halve prijs) werd oorspronkelijk grondig om zeep geholpen door een storm head-on die de boot ruim 3 uur vertraagde. Wat ons betreft stond het bestaansrecht van de mini-cruise ter discussie, maar tot onze vreugde lag er al bij thuiskomst een brief van DFDS in de brievenbus met de mededeling dat we deze laatste trip mochten herkansen. Dat hebben we zo laat mogelijk in het seizoen, eind maart gedaan en toen ging alles weer volgens plan.
Ondertussen lees ik dat het nog veel erger kan. In die zin hebben we dus zelfs nog geluk gehad.

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #56 Gepost op: 25 nov 2012, 21:15 »
Vandaag was het weer eens zwaar weer aan de westkust. Voor de veerdiensten op Engeland had de DFDS Princess Seaways te kampen met vertraging:
- vanochtend kwam ze met zo'n 2,5 uren vertraging binnen.
- op dit moment (21:15 uur) vertrekt ze met sleepboothulp van de steiger, ofwel met bijna 4 uren vertraging.

De Kerstshoppende dagjesmensen in Newcastle zullen morgen een kort shoppingsdagje hebben.
De websites en Twitter van DFDS schrijven niets over de vertraging.

EDIT 21:33 uur:  inmiddels vaart ze tussen de pieren door "naar buiten", de ruwe zeegang tegemoet. Wat had ik graag aan boord gezeten nu. :)

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #57 Gepost op: 26 nov 2012, 06:39 »
Nou, ik zit met dit soort weer liever niet op een boot. Hoop dat het komend weekend niet zo wordt, dan varen wij van Hoek van Holland naar Harwich

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #58 Gepost op: 26 nov 2012, 07:49 »
7.47 Ned. tijd. De Princess moet nog een aardig stuk maar vaart op volle kracht: 20 knopen. Dat is meer dan op de site (19 knopen) wordt aangegeven  :laughing7:

http://www.marinetraffic.com/ais/nl/default.aspx?mmsi=220489000&centerx=0.4341267&centery=54.33975&zoom=10&type_color=6

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #59 Gepost op: 26 nov 2012, 08:15 »
Zeker de wind in de rug :laughing8:

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #60 Gepost op: 26 nov 2012, 10:11 »
ik blij dat ik morgen vlieg i.p.v de boot :icon_smile:

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #61 Gepost op: 26 nov 2012, 19:51 »
Arme Andrea................... :sad1:..........misschien?
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #62 Gepost op: 27 nov 2012, 19:53 »
Arme Andrea................... :sad1:..........misschien?

Zondag inderdaad windkracht 10 en maandagavond............... rustige zee, gelukkig  :icon_thumleft:

Maar Ellen C, zondag waren er ook vluchten gecancelled  :crybaby2:

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #63 Gepost op: 28 nov 2012, 00:25 »
dan heb ik geluk gehad, 't was rustig daarboven en ik ben weer thuis voor een paar weken.

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #64 Gepost op: 26 mrt 2013, 22:18 »
De Princess Seaways heeft iets langer in IJmuiden doorgebracht na haar uitgevallen afvaart op 23 maart.
Ze heeft een retourtrip overgeslagen en is pas op 25 maart naar Newcastle vertrokken en vaart momenteel weer richting IJmuiden.

Oorzaak zou de harde wind geweest zijn, waardoor ze op 23 maart i.p.v. 's ochtends pas laat in de avond arriveerde, zodat vertrekken niet meer mogelijk was. Ze heeft 28 uren over een enkele reis gedaan, die normalerwijs in ruim de helft ervan wordt volbracht.

Positief nieuws: Goed kwartaal verrast DFDS Seaways IJmuiden

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #65 Gepost op: 01 apr 2013, 17:06 »
De Engelse pers heeft ook aandacht besteed aan de 30-urige overtocht en het avontuur voor de passagiers met de PRINCESS SEAWAYS:
Ferry passengers endured horrendous 30 hour journey through violent storm and only got to spend SIX MINUTES in Amsterdam (in the dark)

Offline Bagh Alluin

• Schotland fan
« Reactie #66 Gepost op: 03 apr 2013, 11:31 »
Ik vertrok op 23 vanuit Newcastle, 2 uur voor vertrek aanwezig maar was net op tijd. 1 minuut over en we gingen. Geen telefoontje gehad. 5 uur langer en veel zieken aan boord. Voor mij een mooie trip. De Newcastle bezoekers hadden die zaterdag 2 uur om te shoppen, ze waren niet blij!
Hier zon en prachtig kalm droog weer!  :icon_sunny: :icon_sunny:

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #67 Gepost op: 03 apr 2013, 20:42 »
Ik vertrok op 23 vanuit Newcastle, 2 uur voor vertrek aanwezig maar was net op tijd. 1 minuut over en we gingen. Geen telefoontje gehad. 5 uur langer en veel zieken aan boord. Voor mij een mooie trip. De Newcastle bezoekers hadden die zaterdag 2 uur om te shoppen, ze waren niet blij!
Hier zon en prachtig kalm droog weer!  :icon_sunny: :icon_sunny:
Jij ging op de 23e maart vanuit Newcastle met zusterschip KING SEAWAYS. Een dag na de geplaagde overtocht met de PRINCESS.

Voor de echte die hards inderdaad een mooie en extra lange zeetrip.

p.s. het mooie weer komt over een weekje ook naar ons toe... :icon_colors:

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #68 Gepost op: 03 apr 2013, 21:56 »
 :aye 15 april  :icon_thumleft:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re:Storm op zee en de continuïteit v.d. veerdiensen
« Reactie #69 Gepost op: 27 okt 2013, 22:51 »
Ik neem aan dat er morgen geen boot gaat vertrekken naar Engeland? Is er trouwens wel een windsnelheid waarop ze niet meer varen?
Heel vroeger Vlissingen -Sheerness men windkracht 9 gedaan maar was toch niet echt lekker.

Komen een tweetal vragen op:
1. Als de boot niet gaat hoe krijg je je geld terug? Gewoon een briefje?
2. Wachten op de volgende is wellicht ook niet toereikend denk ik, maar zijn die boten redelijk volgeboekt?

Ervaringen?

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #70 Gepost op: 28 okt 2013, 10:23 »
Antwoord op bovenstaande vragen heb ik niet.

Wel de constatering dan vanochtend de DFDS KING SEAWAYS werd begeleid door drie sleepboten om naar haar plaats te gaan, maar dat het schip daarna terug ging naar zee.

Safety First!

Voor de Engelse dagjesmensen naar Amsterdam wordt dit een kort verblijf op Nederlandse bodem.

Artikel in de pers: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/overvolle-ferry-kan-niet-aanleggen-door-storm

Het schip is te volgen: http://new.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:4.5875/centery:52.4685/zoom:8/mmsi:220449000

Zusterschip PRINCESS SEAWAYS zag ik gisteravond op halve snelheid de oversteek maken vanuit IJmuiden, dus dat wordt ook een late aankomst in Newcastle.

Op Zoover lees je veel commentaren op de vertragingen voor de dagjesmensen bij DFDS.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #71 Gepost op: 28 okt 2013, 11:19 »

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #72 Gepost op: 28 okt 2013, 13:18 »
Ik ben best wel een beetje een soort van blij (...) dat ik niet op die boot zit. Jeez, je zult er maar niet afkunnen terwijl je misschien gevoelig bent voor zeeziekte. Yaicks!  :sad4:

Olga

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #73 Gepost op: 28 okt 2013, 13:51 »
Inderdaad, mijn idee.
Lig / zit je al een hele nacht (en die duurt dan wel heeeel erg lang) in je hut misselijk te zijn.
Denk je er eindelijk af te kunnen...ga je gewoon weer terug de zee op!  :confused2:

En voor een dagje Amsterdam geen tijd meer, mocht je uit GB komen en dat van plan zijn.
Maar goed...veiligheid gaat voor...

And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #74 Gepost op: 28 okt 2013, 14:12 »
Mijn ding ook niet nee.