Auteur Topic: Storm op zee en de continuïteit v.d. veerdiensen  (gelezen 70119 keer)

Offline Light

• Schotland fan
Re:Storm op zee en de continuïteit v.d. veerdiensen
« Reactie #100 Gepost op: 21 nov 2015, 17:42 »
Ja, zo'n (mini-)cruise is in deze periode niets voor ons  :confused2:  :icon_pale:
Te veel onstuimigheid voor onze magen/evenwichtsorganen  :)
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #101 Gepost op: 30 nov 2015, 11:09 »
De Princess Seaways heeft gisteravond moeite gehad met de storm. Ze vertrok pas om ruim 05:00 uur Nederlandse tijd:

http://www.itv.com/news/tyne-tees/update/2015-11-30/dfds-ferry-breaks-free-from-moorings-during-storm/

http://www.chroniclelive.co.uk/news/north-east-news/dfds-ferry-blown-north-shields-10521107
De Princess Seaways is pas vanochtend vertrokken en zal vanavond in IJmuiden arriveren.

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #102 Gepost op: 30 nov 2015, 13:51 »
Dat zijn toch flinke kabels waarmee ze aanmeren. Dat ze toch breken zegt wel iets over de kracht van de storm. Spectaculaire foto om het schip zo dwars in de Tyne te zien.

Offline Hebrides

• Schotland fan
« Reactie #103 Gepost op: 30 nov 2015, 22:54 »
Bedankt voor het delen van dit bericht  :klap  :klap
Bijzonder om het schip zo op drift te zien, zeker als je naar dit filmpje kijkt dat er inmiddels ook is bijgezet:
http://www.itv.com/news/tyne-tees/update/2015-11-30/new-footage-shows-dfds-seaways-ferry-drifting-after-breaking-free-from-its-moorings/

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #104 Gepost op: 01 dec 2015, 02:16 »
Oef...  :icon_pale:

Offline noorman

• Schotland fan
« Reactie #105 Gepost op: 01 dec 2015, 07:56 »

Oef...  :icon_pale:

Vroeger met die oude vrachtboten was het nog erger , kwam er in die tijd als Trucker regelmatig om de bloedbanken te bevoorraden .
  Bijna alles wat niet goed vast of los zat vloog over de vloer , je kon het bijna vergelijken met een aardbeving   :sad1: .
  Ben diverse keren zo ziek geweest dat ik dacht van , dit is eens maar nooit weer , maar een paar weken later ging ik toch  :laughing7:
  Primatour werkte heel goed , ook al stond de boot bijna op zijn kop , helemaal geen last meer

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #106 Gepost op: 03 dec 2015, 12:05 »
Ja, Primatour nam ik ook altijd als ik (jaren 70 en 80) van Hirtshals (noord-Denemarken) naar Kristiansand (zuid-Noorwegen) v.v. ging met de ferry. Maar als ik dan weer aan land ging, leek ik wel 'dronken' en dat duurde dan nog 'n paar uur, dus dan kon ik niet autorijden...Wij zeiden dan altijd -netals bij Fisherman's Friend- 'Sterk spul, hè...'  :laughing8:

Offline noorman

• Schotland fan
« Reactie #107 Gepost op: 04 dec 2015, 13:23 »
Ja, Primatour nam ik ook altijd als ik (jaren 70 en 80) van Hirtshals (noord-Denemarken) naar Kristiansand (zuid-Noorwegen) v.v. ging met de ferry. Maar als ik dan weer aan land ging, leek ik wel 'dronken' en dat duurde dan nog 'n paar uur, dus dan kon ik niet autorijden...Wij zeiden dan altijd -netals bij Fisherman's Friend- 'Sterk spul, hè...'  :laughing8:

Ja , ik weet het , maar als je niks gebruikt en het gaat tekeer is je reis ook bedorven  :headache2.
En dat kleine pilletje maakt het of je een goede of slechte reis hebt  :verward
De huidige schepen zijn een flink stuk groter en misschien ook aangepast
Voor dit jaar zit het er weer op , nu weer plannen maken voor volgend jaar

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
Re: Storm op zee en de continuïteit v.d. veerdiensen
« Reactie #108 Gepost op: 22 feb 2017, 23:58 »
Het ziet er weer ruw uit met storm "Doris".

Uit voorzorg is de DFDS ferry King Seaways vandaag 1,5 uur eerder vertrokken uit IJmuiden.
Enerzijds goed, maar anderzijds erg jammer voor de Engelse dagjesmensen die Amsterdam aandeden en zo een wel erg kort dagtripje hadden in Amsterdam.

Hopelijk geen incidenten.

Offline Light

• Schotland fan
Re: Storm op zee en de continuïteit v.d. veerdiensen
« Reactie #109 Gepost op: 23 feb 2017, 23:05 »
Nou, ik moet er op dit moment -terwijl Doris nog in mildere vorm flink rond ons huis huilt en een restje Schotse natte sneeuw sproeit- niet aan denken om NU op zee te zitten tussen Thuis en Promissed Land of andersom  :confused2:

Hopelijk gaat het allemaal goed met de schepen (alle schepen in dit gebied bedoel ik dan) en de mensen, maar ook met de natuur en het Windmolenpark