Auteur Topic: eerste reis naar schotland  (gelezen 8051 keer)

peter

• Gast
eerste reis naar schotland
« Gepost op: 02 dec 2011, 12:05 »
Eindelijk, na het zoveel jaar beloofd te hebben, gaan we met een bevriend koppel mijn tante in inverness bezoeken.
We vertrekken op 17/02 naar Edinburgh en komen daar 's avonds laat aan.
We keren terug op vrijdag 24/02 eveneens uit Edinburgh.
Na onze eerste overnachting in Edinburgh zouden we de  zaterdag dan naar Inverness rijden en daar overnachten.
Omdat we Schotland helemaal niet kennen, en al zeker niet in putje winter, zou ik graag wat tips krijgen om te weten wat we zeker moeten/kunnen doen.
Interesses zijn natuur, cultuur en geschiedenis.
Via deze weg hoop ik een mooie rondrit te kunnen samenstellen.
Alvast bedankt voor de reakties.

Online Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
Re:eerste reis naar schotland
« Reactie #1 Gepost op: 02 dec 2011, 13:52 »
hallo,

zelfs in de winter is Schotland mooi. Ons advies: doe de rit Edinburgh - Inverness in 2 dagen. Maak een tussenstop in bv Fort William. Bewonder de sneeuw op Ben Nevis of ga bij de Nevis Range omhoog met de kabelbaan. De reistijd  v.a. Fort William naar Inverness is ongeveer 2 uur.
 En mochten jullie nog eenslaapplaats zoeken: wij zijn het hele jaar geopend.

groeten en alvast veel plezier in winters Schotland

Conny & Rene
www.ardblair.nl

Offline jan van Duren

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 02 dec 2011, 15:14 »
de condities van de wegen goed in de gaten houden ivm sneeuw. Als er veel sneeuw valt, kan het zo maar zijn dat er wegen worden afgesloten.
Met vriendelijke groet,

Jan van Duren

peter

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 02 dec 2011, 15:32 »
Ow, dat lijkt moeilijk.
We hadden graag op voorhand onze B&B gereserveerd, maar als we dan niet ter plaatse geraken.....??

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 03 dec 2011, 11:50 »
de condities van de wegen goed in de gaten houden ivm sneeuw. Als er veel sneeuw valt, kan het zo maar zijn dat er wegen worden afgesloten.

Niet alleen door de sneeuw hoor, nu is de A83 bij Rest and be thankful weer afgesloten door een landslide.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 03 dec 2011, 11:56 »
Ow, dat lijkt moeilijk.
We hadden graag op voorhand onze B&B gereserveerd, maar als we dan niet ter plaatse geraken.....??

Dan bel je op en annuleert, zullen ze toch wel snappen ?   :icon_scratch: En vraagt naar een collega B&B in de buurt waar je bent.

Niet te moeilijk doen, gewoon plannen en gaan, neem een overlevingspakket mee ( deken, warm drinken en eten,  schop enz) en misschien winterbanden, als je die al niet hebt  ?  Veel plezier ! :wave:

peter

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 03 dec 2011, 12:11 »
Ok
we zijn skifanaten en niet bang voor wat sneeuw. Dus met overlevingpakket en een gsm zijn we al een heel eind weg.
http://maps.google.be/maps/ms?msid=204592245480373641100.0004b2e0412271ee39158&msa=0&ll=56.544344,-4.691162&spn=2.392608,8.432007
Dit is mijn voorlopige route.
Graag opmerkingen hierbij.
Glasgow heb ik al zo goed als zeker geschrapt om meer tijd in Edinburgh te hebben.
Dank voor de reakties.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 03 dec 2011, 12:33 »
Ok

Glasgow heb ik al zo goed als zeker geschrapt om meer tijd in Edinburgh te hebben.

Je weet niet wat je mist als je Glasgow schrapt  :laughing7:, maar waarom ga je dan door Glasgow ?  Ga dan bv via Stirling naar de zuidkant van Loch Lomond , mooiere route !

Offline ilonka

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 04 dec 2011, 09:02 »
 :schface Voor directe info wegennet:
www.trafficscotland.org (  met webcams)
Ook leuk voor thuis ,ik moet elke dag even kijken,hoe het er in beloved Scotland   :tongue3: :tongue3: uit ziet,  haha( ach ieder z'n afwijking) :bonk
Ilonka

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 04 dec 2011, 10:39 »
Oh dat doe ik vaak met Googlemaps Ilonka. :laughing7:
Net alsof je er even bent, heerlijk he? ;) :tongue3:
Groetjes Ingrid