Auteur Topic: wonen werken leven in schotland volgend jaar, wat MOET ik weten?  (gelezen 22112 keer)

Offline Amber

• Schotland fan
Re:wonen werken leven in schotland volgend jaar, wat MOET ik weten?
« Reactie #25 Gepost op: 30 okt 2011, 12:39 »
Maar ... als het uitraakt tussen jou en je vriend hoef je toch niet per se terug naar Nederland ?  ;)

Nooit problemen gehad met kappers hoor; even ter geruststelling.

Klopt, in Aberdeen werkt de keten The Barber's Pole op die manier (hebben 7 zaken of zo). Iets voor Amber ?

nee dat klopt, als ik een goede carrieere maak hier in schotland en ik heb geen reden om mijn baan op te zeggen, ga ik ook niet terug.  maar die optie moet ik ook gewoon in mn achterhoofd houden.

nee mijn vriend zegt net dat hij daar naar de kapper is geweest.. meisje die hem zou knippen liep eerst naar buiten om rustig een sigaret te roken..en dan zijn haar te knippen.. en het was ook nog eens slecht. hij is er niet van te spreken.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 30 okt 2011, 12:40 »
klopt dat heb ik ook wel eens gehoord. maar daarmee maakt je minder winst dan wanneer je het gewoon wat primitiever aan pakt en bij iemand thuis gaat knippen. in nederland moet je ook ingeschreven staan als zelfstandig ondernemer. je hebt een vaste klantenkring nodig wil je de kosten van die stoel terug verdienen

Ja maar, je wilt toch niet bij iemand thuis knippen, vanwege het "risico" ?

Enne je weet toch wel dat je in Schotland vette fooien krijgt  :laughing7: :laughing7: :laughing7: ?
Ik, als Nederlander, geef alleen met kerst en pasen, vind de kapper al duur genoeg  :tongue3:

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 30 okt 2011, 20:33 »
vind de kapper al duur genoeg  :tongue3:

Dan heb je zeker een dure kop met haar :tongue3:: ik heb nog nooit meer dan £10 betaald, en meestal minder.
Leven en laten leven

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 31 okt 2011, 22:02 »
Roald, je weet toch wel dat dameskappers veeeeel duurder zijn dan herenkappers. Er moet ook altijd gewassen en gefohnd worden, mousse, wax en spray en ja dat tikt aan :laughing7:

Offline Amber

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 31 okt 2011, 22:28 »
Ja maar, je wilt toch niet bij iemand thuis knippen, vanwege het "risico" ?

Enne je weet toch wel dat je in Schotland vette fooien krijgt  :laughing7: :laughing7: :laughing7: ?
Ik, als Nederlander, geef alleen met kerst en pasen, vind de kapper al duur genoeg  :tongue3:

het gaat mij ook niet om het risico.. ik voel me er gewoon niet prettig bij. als ik een klantenkring kan opbouwen door kennissen. Ik zeg nooit nooit.. maar ik doe t liever niet. ik voel me daar nog niet gemakkelijk bij.
Dat wist ik niet !! ik wist wel dat ze altijd wel wat fooi gaven..maar of t veel is durf ik niet te zeggen.
Tja dat zijn ook de duurtste dagen om te gaan.. sommige salons kunnen de prijs aanpassen. of als je alles gedaan wilt hebben.. ja dan ben je duur uit.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 01 nov 2011, 00:00 »

Dat wist ik niet !! ik wist wel dat ze altijd wel wat fooi gaven..maar of t veel is durf ik niet te zeggen.

Ik weet niet hoeveel klanten jij "doet" in een week,  maar stel dat je per klant minimaal £1 tip krijgt dan tikt dat toch lekker aan, als extraatje ?

En hoezo zijn sommige dagen duurder dan andere dagen  :icon_scratch: ? Ik ga nooit de dag voor kerst (of pasen) ,veel te druk. Maar ik bedoelde als ik in de (zeg maar) 14 dagen voor kerst of pasen ga, geef ik een fooi. Maal 2 he, ook voor het meisje dat mijn haar wast. Ik begrepen dat dat zo "hoort", dus heb me een klein beetje aangepast . :laughing7:

He Roald, tip jij ook ????

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 01 nov 2011, 02:59 »
He Roald, tip jij ook ????

Welnee, 't is al duur zat zo :laughing7:.
Leven en laten leven

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 01 nov 2011, 10:37 »
Ik betaalde voor de kapper in Nederland 30 euro per keer (en ik moet vrij vaak, omdat ik kort haar heb). Dat is best veel geld, maar het was de enige kapper die naar mij luisterde en precies weet hoe ik het wil hebben. Dat is ook de eerste kapper die gewoon het echt voor elkaar krijgt om het kapsel te creëren hoe ik het in mijn hoofd had. Daarom vind ik het heel eng om hier in Edinburgh een nieuwe kapper te zoeken. Ik ben nu eenmaal zo saai dat ik tevreden ben met het kapsel dat ik nu heb en niet iedere keer iets anders wil. Kappers proberen me altijd een ander model aan te smeren, zelfs als ik duidelijk maak dat ik blij ben met wat ik nu heb. :nono:
Dus ik hoop hier een kapper te vinden die net zo goed is als in Nederland... Dat wordt nog een hele zoektocht, ben ik bang.

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #33 Gepost op: 01 nov 2011, 11:06 »
Wordt steeds meer off topic geloof ik ;).

Misschien een maf voorstel, maar als je eens iemand ziet met een soortgelijk kapsel, vraag dan waar ze dat hebben laten doen ? Of heb je een unieke stijl die niemand anders heeft ;)

Toen ik rondkeek voor een bepaald merk & type auto kreeg ik uiteraard alleen maar lovende verhalen bij dealers. Toen zo'n wagen eens voor me stond bij een pompstation heb ik de eigenaar gevraagd hoe ie beviel. Heb nu een genuanceerder beeld ! Of vraag rond in je kennissenkring, wat naar hun ervaring een goede kapper is. Dat zou de minder goede er meteen al uit moeten filteren en scheelt 'door schade en schande wijs worden'.
Leven en laten leven

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 01 nov 2011, 23:46 »
Ik betaalde voor de kapper in Nederland 30 euro per keer (en ik moet vrij vaak, omdat ik kort haar heb). Dat is best veel geld, maar het was de enige kapper die naar mij luisterde en precies weet hoe ik het wil hebben.

Nou maak dan je borst maar nat hier, ik betaal £30 ( ex fooi   :laughing7:) voor een gewoon kort koppie, niets bijzonders en ga ook iedere  6 weken.
Maar............ik knip al jaren een groot deel van de familie, geen opleiding, wel goed gereedschap en goed kijken bij de kapper en inmiddels veel ervaring. Ze lopen er altijd wel netjes bij (geloof ik). Dus zo haal ik mijn eigen kosten er weer uit  :tongue3:

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #35 Gepost op: 01 nov 2011, 23:53 »
Nou maak dan je borst maar nat hier, ik betaal £30 ( ex fooi   :laughing7:) voor een gewoon kort koppie, niets bijzonders en ga ook iedere  6 weken.
Maar............ik knip al jaren een groot deel van de familie, geen opleiding, wel goed gereedschap en goed kijken bij de kapper en inmiddels veel ervaring. Ze lopen er altijd wel netjes bij (geloof ik). Dus zo haal ik mijn eigen kosten er weer uit  :tongue3:

Haha, bedankt voor de info. :drunken_smilie: Grappig, mijn moeder knipte mij en de familie ook altijd. Maar met die boblijn durfde ik het niet aan, dus besloot ik daarvoor toch een kapper te zoeken. :laughing7:
Al gaan we nu wel heel erg offtopic.. :hypocriet