Auteur Topic: Tsjechië, Reuzengebergte  (gelezen 4159 keer)

Offline Mieke

• Schotland fan
Tsjechië, Reuzengebergte
« Gepost op: 23 okt 2011, 16:03 »
nooit verwacht er ooit eens te komen...vooroordelen zeg maar... :-[
(wij als berggeiten...)

maar toch blij dat we een keer de knoop hebben doorgehakt  :aye

hierbij wat fotootjes van onze vakantie in en rond Špindlerův Mlýn (van 1-9 oktober)

ons uitzicht

veel dode bomen ten gevolge van de bruinkool industrie (zeg maar: zure regen van 70/80er jaren), gelukkig is er nieuwe aanplant die het goed doet

rotsstad Adršpach

vriendschapspad Pools-Tsjechische grens op de top van de Sněžka (hoogste berg aldaar 1602 meter)
en nee...niet gelopen vanwege wat lichamelijke ongemakken  :sad1:

Elbe-stuwdam van Bílá Třemešná

natuurpark Ceský Ráj (Boheems paradijs)
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Màiri

• Schotland fan
Re:Tsjechië, Reuzengebergte
« Reactie #1 Gepost op: 23 okt 2011, 16:08 »
Ook echt heel mooi! :klap Ik ben één keer in Tsjechië geweest en wat ik vooral mooi vond waren de sprookjesachtige stadjes. Mooi land. Maar ik miste heel erg de zee en kon me nergens verstaanbaar maken. Dus daarna toch maar weer naar Scotland. :bagpipe

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 23 okt 2011, 16:17 »
haha gelijk heb je, ze spraken voor de toeristen alleen maar Duits  :help:

Ja inderdaad, het was soms net of je in een sprookje liep.
Voor 1 weekje vond ik het wel leuk, geen overtocht met ons puppy.  :icon_thumleft:
maar om er nou gelijk 2 of 3 weken op een camping te gaan zitten...
volgend jaar Schotland? Maar dan moet er wel een bepaalde band optreden!!!  :bagpipe
Runrig -Travellers

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 23 okt 2011, 16:41 »
Mooie foto's zeg ja het is daar ook erg mooi. :icon_thumleft:
Groetjes Ingrid

Offline Danny

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 23 okt 2011, 17:20 »
Ben in mijn jeugd 6x in Tjechië op vakantie geweest 64/65/66/67/68 en 71
Inderdaad een prachtig land , Was toendertijd (voor de val v/d muur) helemaal nog ongerept. :drunken_smilie:
In 68 nog de inval v/d Russen meegemaakt mijn broer en ik (11 & 8 jr)vonden het prachtig al die tanks  :laughing7: , Mijn ouders niet.  :nono: :icon_pale:
Wij huurden toen altijd een huisje op een camping in Roznov pod radhostem  :laughing7:
Laats met google maps ff ingezoomd op die plek en die huisjes staan er nog steeds op die camping  :o :icon_sunny:
Ook hadden ze vlak bij die camping een openlucht zwembad waar een riviertje achter liep waar ze een waterval van 2 mtr hoog ,
Betegeld hadden en die door wier zo glad was dat je hem als glijbaan kon gebruiken. :drunken_smilie: :hello2:
Danny  :wave: :bagpipe 

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 23 okt 2011, 17:28 »
Ziet er bijzonder mooi uit, vooral dat gebergte! Kan me voorstellen dat je geen spijt hebt! Waarschijnlijk ook 'n stuk goedkoper uit denk ik, een vriendin gaat ook altijd die kant op en vertelde dat t daar goed toeven is...

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 24 okt 2011, 09:49 »
Prachtig Mieke enne, ja, die vooroordelen heb ik ook! maar sinds we in Luxemburg zijn geweest wil ik ook wel naar andere landen dan Schotland, al blijft het echt wel nummer 1 met stip! Eigenlijk wil ik naar (bijna) alle landen.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #7 Gepost op: 24 okt 2011, 10:46 »
Dat gevoel hebben wij ook, al trekt de UK, en met name Schotland, altijd.
Zolang onze Joey nog meegaat blijven we beperkt tot autovakanties, maar er komt een tijd, dan gaan we weer eens naar een Grieks eiland. En een grote rondreis in de USA staat ook nog steeds op de lijst.

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 24 okt 2011, 12:14 »
Dat gevoel hebben wij ook, al trekt de UK, en met name Schotland, altijd.
Zolang onze Joey nog meegaat blijven we beperkt tot autovakanties, maar er komt een tijd, dan gaan we weer eens naar een Grieks eiland. En een grote rondreis in de USA staat ook nog steeds op de lijst.
tuurlijk, je hebt altijd een bepaald land wat de voorkeur blijft hebben.
Zo blijft Scandinavië (letterlijke hoogtepunten: IJsland en Noordkaap) als een rode draad door ons leven lopen. Zo lang het kan.
Met hond gaat het wat moelijker, titerbepepaling. Dus dan zit je ff met een oppasadres, of een hondloos jaar, zoals vorig jaar)
Maar GB heeft de titerbepaling afgeschaft per 1 jan a.s. dus de kans is aanwezig dat we met Beer die kant op gaan.
(dan weet je dat alvast Jos)

Er is gelukkig nog veel moois te zien op deze wereld  :aye
Runrig -Travellers