Auteur Topic: Fort William, Glencoe of Kinlochleven  (gelezen 10739 keer)

Offline Marieke

• Schotland fan
Fort William, Glencoe of Kinlochleven
« Gepost op: 15 okt 2011, 19:09 »
Ben op zoek naar een betaalbaar (ongeveer 500 pond, hoogseizoen) eenvoudig (al heb ik het idee dat die niet meer bestaan, bijna alles heeft alle luxe) huisje en heb e.e.a. gevonden, maar twijfel tussen deze plaatsen. Glencoe en Kinlochleven heeft een geweldige omgeving maar Fort William is centraler, vooral omdat we afhankelijk zijn van openbaar vervoer. Wil het liefst savonds nog even kunnen wandelen, of als we een dagje willen relaxen is een mooi uitzicht ook heel fijn! Maar ja, als we de andere dagen kilometers moeten lopen voor we bij de bushalte zijn... Wat zouden jullie doen? :dontknow:

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
Re:Fort William, Glencoe of Kinlochleven
« Reactie #1 Gepost op: 15 okt 2011, 20:30 »
Hoi,

Wij wonen sinds april in fort william en ons uitzicht is iedere dag een beetje vakantie dus....

groetjes,

Rene
www.ardblair.nl

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 15 okt 2011, 21:13 »
ik zou kiezen voor net buiten Fort William.. dan ben je zo in de " stad"  met openbaar vervoer .Alles is makkelijker bereikbaar, zit je in Glencoe of Kinlochleven zal je toch eerst naar de Fort moeten voor je busaansluiting.
Je zou ook eens naar stacaravans kunnen kijken, die zijn niet zo duur als huisjes en er zit toch van alles op en aan. Deze site staat goed bekend
( nee ik heb daar geen aandelen  :piper3)

http://www.linnhe-lochside-holidays.co.uk/self-catering-holiday-caravans-in-fort-william.html

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 16 okt 2011, 00:52 »
Daar hebben wij al eens een stacaravan gehuurd en dat is toen super bevallen.

Offline ilonka

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 16 okt 2011, 09:33 »
 :schface Gairlochy Holiday Park Speanbridge, vlakbij Commando memorial
www.theghp.co.uk
Familie camping, kleinschalig, lodges en stacaravans, met uitzicht op Ben Nevis.Omgeving is prachtig,Gairlochy,locks Caledonian Canal,walks langs het canal. :tongue3:
Ik ben er nu een paar keer geweest,heb in mijn uppie in april een stacaravan gehuurd,zeer naar tevredenheid. :aye
( nee, geen aandelen)
Ik kan je helaas niet informeren over openbaar vervoer.
Ilonka

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 16 okt 2011, 12:01 »
ik zou dan ook voor Fort William kiezen als je toch afhankelijk bent van het openbaar vervoer

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 16 okt 2011, 18:25 »
Ik had bij beide parken al gekeken en met de eigenaresse van Linnhe Lochside ook al gemaild, maar die laatste is in elk geval niet supergoed bereikbaar... Een huisje heeft trouwens ook voorkeur (vooral bij mijn lief...) we hadden van de zomer een stacaravan die niet zo bevallen is. (heb overigens ook in Schotland en Ierland vaker een caravan gehuurd die wel bevielen)
Zie op de website van Gairlochy ook eenvoudige huisjes (wel duurder maar ja) ga toch even mailen over bereikbaarheid van de bus...

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 16 okt 2011, 18:47 »
Marieke, misschien heb je het eerder al eens verteld, maar heeft 1 van jullie een rijbewijs ? In dat geval is het misschien wel voordeliger om een auto te huren, vooral omdat jullie met 5 personen zijn. En in ieder geval gemakkelijker  :aye

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 16 okt 2011, 18:53 »
Yep, mijn lief heeft een rijbewijs, maar ze wil niet in Schotland rijden helaas :crybaby2: Ik vind het wel jammer, op zich vind ik het een avontuur om het met het ov te doen maar met auto kun je wel de meer afgelegen plekjes bereiken waar ik zo van hou. Nu zullen we ons vooral richten op de meer toeristische stekjes omdat die goed bereikbaar zijn...

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 16 okt 2011, 21:03 »
Wat jammer, wat houdt haar tegen ? Het rijden in Schotland is niet te vergelijken met autorijden in Nederland...............
Mensen zijn hier zoveel toleranter, b.v. je KRIJGT voorrang en hoeft het niet te nemen zoals in NL. :icon_thumleft: Tja, het is aan de "verkeerde" kant van de weg haha, maar met een huurauto waar dus het stuur goed zit een stuk gemakkelijker, nog gemakkelijker met een automaat. En weet je dat er hier amper getoeterd wordt ? Echt zo relaxt. Ik zag er ook tegen op maar het is me zo meegevallen, we verhuisden ook nog in november, dus donker als ik de kinderen 's morgens naar school bracht.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 18 okt 2011, 09:02 »
Marieke, het is echt wel te doen hoor, rijden in Schotland. Ik wilde ook niet, keek er zo tegen op, maar toen Luuk zijn knieƫn 'gepopt' had na de wandeling van de Ben Nevis en hij bijna een week niet mocht/kon rijden MOEST ik wel, anders kwamen we nergens. Het hart in mijn keel, we zaten toen ook in Fort William (prachtig huisje gehuurd (http://www.fortwilliam-neviscottage.co.uk/), een paar keer de rotonde verkeerd om, maar op dag 3 zelfs naar Inverness gereden, zo makkelijk! Alleen de steden zijn wat lastig, maar met meerdere mensen die meekijken lukt het echt, gewoon doen!!!!!!!

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 18 okt 2011, 11:23 »
Ik heb vele keren met mijn ex in Ierland en Schotland links gereden en van hem weet ik ook dat het reuze meevalt. Maar ze ziet het echt niet zitten, en ik ken haar ondertussen, als ze het wel zou doen omdat ik aandring zit ze supergespannen achter het stuur en dan zou dat ten koste gaan van haar vakantieplezier...dus we gaan het er gewoon op wagen en de ervaringen van anderen klinken over het algemeen positief.

Mooi huisje Wilma, alleen zijn wij met z'n 5en, en is het voor 4 personen zag ik. Ik heb een huis gevonden in Fort William, met bushalte dichtbij, en toch leuk uitzicht, en een passagiers ferry over het loch zodat we daar lekker kunnen wandelen. Heb even geen link maar het heet Whinburn. Denk dat dat 'm gaat worden... :aye

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 26 okt 2011, 21:16 »
een paar keer de rotonde verkeerd om

Oh nou ja, als dat alles is ...  :icon_silent:.

Daar kun je toch wel een probleempje mee krijgen, of was het in een (erg) rustig gebied ! :laughing7: :wave:
Leven en laten leven

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 27 okt 2011, 09:04 »
Oh nou ja, als dat alles is ...  :icon_silent:.

Daar kun je toch wel een probleempje mee krijgen, of was het in een (erg) rustig gebied ! :laughing7: :wave:

Gelukkig heel rustig gebied, daarom ging het ook mis! geen pijlen en toen ik erover heen reed zag ik pas dat het een rotonde was!

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 30 okt 2011, 10:25 »
heel rustig gebied, daarom ging het ook mis!

Er wordt inderdaad wel gezegd dat je wat dat betreft in druk verkeer in een ander land (cq andere kant van de weg) kunt beginnen, dan ga je gewoon met de stroom mee. Maar als het lekker rustig is er ook weer geen ander verkeer om een aanrijding mee te hebben, zeg maar :icon_scratch: :icon_smile:.
Leven en laten leven

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 31 okt 2011, 09:05 »
Klopt Roald, met de stroom mee ging het prima! En nu rijd ik ook gewoon mijn deel in Schotland. Heb eigenlijk meer problemen met het rijden weer in Nederland als ik terug ben. Soms moet ik (nog) denken hoe ook alweer, rechts/links!

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 31 okt 2011, 09:45 »
Ik rij nooit als wij in Schotland zijn. Ik laat dat liever aan mijn man over... Hij vindt het helemaal niet erg en gaat ook eigenlijk nooit de mist in... alleen als ie op de weg moest draaien, is het wel eens misgegaan, dan zaten we aan de verkeerde kant van de weg.  :drunken_smilie: Maar ja, als er dan tegemoetkomende verkeer komt, dan heb je dat ook gauw genoeg weer door... hihihih

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 31 okt 2011, 13:44 »
ik heb mijn rijbewijs in de U.K. gehaald en vind het eigenlijk moeilijker in Nederland met die regeltjes van verkeer van rechts heeft voorrang om over die fietsers nog maar niet te spreken. vooral als de scholen uitgaan.

wij hebben nog steeds onze auto uit Nederland ( Landrover) en ik rij ook met de Engelse auto van zoonlief dus het is steeds even zoeken naar de versnelling , grijp in het begin wel eens mis. En dat instappen  :laughing7: ik sta geregeld aan de verkeerde kant vooral als ik zelf niet rij.