Auteur Topic: Betaalbare Challets voor 6 personen (jongens van 16 tot 20 jaar)  (gelezen 6453 keer)

Offline Stephan

• Schotland fan
Hallo iedereen,

Kunnen jullie mij/ons misschien helpen.
In de krokusvakantie willen we met een groep van 6 jongens naar Schotland.
Het liefst ergens in de Highlands, maar als jullie nog iets mooiers/goedkopers weten is dat ook mooi.
We willen het liefst niet in de stad zitten.

Stephan

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:Betaalbare Challets voor 6 personen (jongens van 16 tot 20 jaar)
« Reactie #1 Gepost op: 07 okt 2011, 21:46 »
Stephan, er staan veel goeie tips in dit topic ( andere draadjes) ! Ook al aan youth hostels gedacht ?

Offline Stephan

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 09 okt 2011, 10:51 »
Hostel hoeven we niet.

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 09 okt 2011, 12:46 »
wat noem je betaalbaar??

en waar je ook op moet letten is of de betreffende site wel single sex groepen toelaat sommigen stellen een minimum leeftijd van 25 jaar of vragen een extra hoge deposit.

eerlijk gezegd zou ik er zelf ook heel hard over na moeten denken als ik zo'n aanvraag kreeg.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 09 okt 2011, 13:04 »
Hostel hoeven we niet.

Pfff Stephan, niet zo negatief  :icon_scratch: , heb je ook al gekeken in de andere draadjes zoals ik suggereerde ?

Ik dacht hetzelfde als EllenC, vandaar mijn hostel tip, die zijn gewend aan "loslopende jongens".
( Mijn kinderen zijn van jouw leeftijd, dus ik weet waar ik over praat  :laughing7:)

Offline Stephan

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 26 jan 2012, 09:22 »
Sorry, maar we willen liever een huisje en geen hostel.

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 26 jan 2012, 11:32 »
beste Stephan,

Volgens mij moet je met een beetje zoeken op google of op vakantiehuizen sites wel betaalbare huisjes kunnen vinden. helemaal omdat je het kan delen door 6 personen! kan het over het algemeen goedkoop zijn en ben je soms goedkoper uit dan een Hostel...

Offline Stephan

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 26 jan 2012, 13:06 »
Ja daarom, het enige wat misschien kan tegenzitten is dat het ov daar best duur is en dat we zelf geen idee hebben om daar rond te reizen omdat de oudste dan 21 is.

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 27 jan 2012, 17:28 »
OV is volgens mij goedkoper in SChotland dan in Nederland.
in Schotland zit ik 2 uur in de trein voor 8 pond! dat doe je in Nederland niet na.
retour largs-glasgow = 8 pond, 1 uur heen, 1 uur terug.

Ja daarom, het enige wat misschien kan tegenzitten is dat het ov daar best duur is en dat we zelf geen idee hebben om daar rond te reizen omdat de oudste dan 21 is.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 27 jan 2012, 17:41 »
OV is volgens mij goedkoper in SChotland dan in Nederland.
in Schotland zit ik 2 uur in de trein voor 8 pond! dat doe je in Nederland niet na.
retour largs-glasgow = 8 pond, 1 uur heen, 1 uur terug.

Ik heb een andere ervaring: retourtje Bearsden- Glasgow ( 2 x 15 min) £5  :icon_scratch: oftewel: ik vind de trein duur :aye
Er is wel verschil tussen "off" en "on peak" ritjes.

Het grootste probleem vind ik dat het met de trein reizen zo'n onoverzichtelijk gebeuren is. Kaartjes van te voren kopen kan (veel) goedkoper zijn op langere trajecten, nou ja er is genoeg over te lezen op dit forum  :icon_thumleft: Hetzelfde geldt voor de bussen. Kortom: OV in Schotland vind ik een ramp :bonk

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 28 jan 2012, 22:13 »
Gisteren bleek ik een half uur te laat voor de off peak return Edinburgh-Glasgow Qstr. Normaal kost die 12.10 pond (50 minuten heen en 50 minuten terug). Nu moest ik dus een volle return kopen, omdat ik een half uur later de trein nam. Wat denk je? 21 Pond!!! :sad2: Stelletje dieven. Misschien moet ik ook maar eens een railcard aanschaffen. Ik heb er tenslotte recht op. :icon_salut: