Auteur Topic: Onze 40ste verjaardag vieren !  (gelezen 15539 keer)

Offline macstonemountain

• Schotland fan
Onze 40ste verjaardag vieren !
« Gepost op: 06 okt 2011, 19:43 »
Eerst even een stukje geschiedenis  ;)

Mijn eerste keer Schotland was in 1996 toen ben ik samen met een vriend met de motor naar Schotland gegaan.
We wouden eigenlijk naar Ierland maar omdat we lazen en hoorden dat de wegen daar zo slecht waren, zijn we toen naar Schotland gegaan.
Het was geweldig en ik voelde me meteen op mijn plaats, we hadden een tentje bij ons en af en namen af en toe een B&B.
We hebben zelf een keer met ons tentje bij de vuurtoren van Corran ferry gestaan we wouden eigenlijk overnachten in het Ardgour Hotel maar er was geen plaats meer en toen zij de eigenaar; zet je tentje maar in het gras onder de vuurtoren geweldig ! we konden s'avond kruipend de tent in !
Elke avond de pub in en veel leuke dingen mee gemaakt, waar onder onze vriendschap met Sean en Gillian die we nu nog steeds bezoeken.
En met de motor was het zo mooi je kon alles zo goed ruiken en mee maken, dat gevoel was ik later met de auto wel kwijt.
Zo ook de spraatje tussen door, met de motor heb je meer aanspraak maar ach dat heb ik nu met de Laro ook weer !
1997 zijn we met de motor naar San Marino geweest (GP van Imola) maar het jaar erop zijn we toch weer met de motor naar schotland gegaan, had toen net wat met Lies maar toch nog met je vriend op vakantie gaan ...das karakter hahaha

Het jaar erop met Lies gegaan mijn vriend Albert (ja echt waar) kreeg verkering met Lies haar zusje, als je vrienden wil blijven en elkaar wil blijven zien moet je gewoon elkaars familie maar worden ...  :icon_scratch:
Maar goed Lies ook helemaal weg van het mooie land en de rest weten de meesten op dit forum wel, still in love  :drunken_smilie:
Maar met Lies was het toch iets anders hè, elke avond in de kroeg dat was er niet meer bij maar we waren wel met de motor, Lies ook en met een tentje maar het waren wel de mooiste vakantie en denk er nog vaak aan terug.

Maar goed Albert en ik worden in december alle bij 40 jaar, wat nu mooier om dat te vieren met een weekje Schotland met zijn tweeën op de motor, just like the old days  :laughing7:
Dat vond Ap ook een prima idee alleen ik heb geen motor meer (die heb ik 10 jaar geleden verkocht toen ik me op het mountainbiken stortte) hij is altijd motor blijven rijden (Lies ook) maar dat met die motor gaat helemaal goed komen.
Dus nu gaan we in mei volgend jaar naar Schotland op de motor, geen tentje maar lekker in een B&B.
Ben al bezig met de route en Ap heeft al een paar gebieden aan gegeven waar hij heen wil dus zit nu een beetje te kijken hoe we die week gaan indelen.

Heb er zo veel zin in, dat ik het gewoon ff wou delen met jullie ! :-[

Albert

Offline skye

• Schotland fan
Re:Onze 40ste verjaardag vieren !
« Reactie #1 Gepost op: 06 okt 2011, 19:59 »
lekker Albert, ik had het al gehoord van je, maar nogmaals veel voorpret alvast.

misschien moet ik zoiets bedenken voor mijn 50e verjaardag. ( hoewel, als het een beetje mee zit zit ik met die verjaardag sowieso al in Schotland :aye :aye)

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 06 okt 2011, 20:15 »
vell plezier met plannen dan... begrijp ik het nu goed jij Albert komt met Albert  ( de andere) naar Schotland??  en kom je ook weer naar Ardnamurchan??

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 06 okt 2011, 20:33 »

Leuk idee.
Een deel van dezelfde route rijden en herinneringen ophalen.
Proberen op dezelfde plaatsen foto's te maken en kijken naar de veranderingen.

Veel plezier met de voorpret.
Ik verwacht een reisverslag en foto's van toen en 2012.

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 06 okt 2011, 20:40 »
Ja Ellen helemaal juist, kom wel ''langs'' Ardnamurchan  ;)

Doen we zeker Petra maar had toen nog geen digtaal fototoestel en we hebben helemaal niet veel foto's gemaakt, fun en motor rijden was belangrijker en zo'n camera moest je ook maar weer mee slepen, eigenlijk wel jammer !!

50 is ook best een feestje waard hoor Skye !

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 09 okt 2011, 11:49 »
die 50e in Schotland moet lukken, zal krapjes worden ivm schoolvakanties( moet ik voor mijn ene collega rekening mee houden, maar dan zeg ik gewoon dat ze de eerst week niet vrij mag., haha)

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 09 okt 2011, 21:07 »
nog op zoek naar een leuke plek?
Badrallach
Erg fraai en zeerrrrrr klein maar zeker de moeite waard
Veel plezier met het regelen
Our problems on earth may seldom cease, so sit ye a while and be at Peace

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 09 okt 2011, 23:35 »
Leuk Albert! dat gaat vast lukken. Erg leuk je verhaal te lezen!

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 10 okt 2011, 09:43 »
Heel leuk idee  ! Pure nostalgie nog eens zoals je zelf zegt "just like the old days" herbeleven met de motor en je vriend .
Heel veel plezier alvast met het plannen  :icon_thumleft:

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 10 okt 2011, 09:58 »
Wat een geweldig leuk plan zeg, succes met de voorbereidingen, dat gaat vast een gafe trip worden. ;) :icon_sunny:
Groetjes Ingrid

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 10 okt 2011, 11:49 »
Nou dank voor de leuke reacties !
Ben de zolder even op-geweest om wat foto's te zoeken, en ja hoor 1 mapje zal is kijken of ik ze kan scannen.
Zitten ook wat aardige raad foto's tussen .... en dat geld ook voor mij  :laughing7:

Maar Freerk, dat is me iets te hoog hoor !
We gaan tot en met Shieldiag incl. rondje Applecross (proberen om in Shieldiag een pint te drinken met Steve Carter, heb al twitter contact met hem haaayayayaya  :-[ hij komt volgens mij elke dag Shieldaig Bar)

http://www.stevecarter.com

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 16 okt 2011, 19:45 »

De twee twintigers, echte vriendjes  :laughing7:

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 16 okt 2011, 19:51 »

We hebben zelf een keer met ons tentje bij de vuurtoren van Corran ferry gestaan we wouden eigenlijk overnachten in het Ardgour Hotel maar er was geen plaats meer en toen zij de eigenaar; zet je tentje maar in het gras onder de vuurtoren geweldig ! we konden s'avond kruipend de tent in !

Nou onder de vuurtoren was het net niet maar wat een uitzicht en wat een mooie plek !!

En Ardgour Hotel was nog niet verbouwd !

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 16 okt 2011, 19:55 »
Kijk die tanktas dan ... denk niet dat ik de tellers kon zien  :icon_scratch: ach de snelheid was op gevoel  :hypocriet

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 18 okt 2011, 09:04 »
Wat leuk! echt jonkies toen haha

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 18 okt 2011, 19:52 »
broekies :laughing7: :laughing7:

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 19 okt 2011, 20:57 »
Hmm Applecross is ook geweldig vorig jaar nog geweest. Na jaren weer eens. Ik ben daar vijf jaar op rij geweest met een Moto Guzzi treffen zalig scheuren over de Cattle Pass.
Met m'n zijspan driftend door die bochten was soms wel spannend. Maar dat is al even geleden. Ook in het blik een mooie weg, dus veel herinneringen voor mij in Applecross.
Heel veel plezier en Badrallach is voor de volgende keer,toch?
Our problems on earth may seldom cease, so sit ye a while and be at Peace

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 20 nov 2011, 13:57 »
Nou heb de route zo'n beetje rond, 2000 km in een week ... tja weet het is misschien een beetje veel maar met de motor rijd alles net ff iets sneller hé :nono:

Heb eigenlijk alles al wel gereden alleen de weg naar loch Quoich niet.
Herinner me nog de foto's van Teije en dat was zo mooi ! maar ben er nog steeds niet geweest dus daar wil ik nu een stuk in rijden en dan zien we wel hoe ver we komen
Toen we een keer met de auto de A823 reden dacht ik nog dit is een mooie voor de motor, en dan ff stoppen bij het Knockhill Racing Circuit, misschien kunnen we nog een rondje maken hahaha  ;)

Maar vind dit persoonlijk in totaal wel een mooie route mooie slinger weggetjes voor de motor, maar als jullie nog suggesties hebben ....

Het is wel een richtlijn hé, het kan natuurlijk altijd anders lopen ...

Offline Jazz

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 21 nov 2011, 13:44 »
Haha, die tanktas op de foto ziet er heftig uit zeg!!

Mooie route, al zou ik persoonlijk in plaats van dat hele end op de A74/M74 bij Gretna Green via Dumfries door Galloway en via Ayr en Largs langs de kust rijden, het is daar ook heel mooi  :aye Ik rij daar zelf ook regelmatig rond met de motor. En je hebt ook de optie om in Gourock met de ferry over te steken naar Dunoon. Mocht je in de buurt (Ayrshire) zijn laat maar weten, dan rij ik graag een stukkie mee  :icon_thumleft:
Life is a waste of time.. Time is a waste of life.. Get wasted all the time.. And you'll have the time of your life!

Offline Aikara

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 22 nov 2011, 17:42 »
Ik zou ook de A821 van Aberfoyle naar Kilmahog meepikken. Dat is geloof ik samen met de A861 van Acharacle naar Lochailort mijn favoriete stuk weg. Overigens zijn The Trossachs sowieso een tof stukje Schotland.

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 23 nov 2011, 19:49 »
Haha, die tanktas op de foto ziet er heftig uit zeg!!

Mooie route, al zou ik persoonlijk in plaats van dat hele end op de A74/M74 bij Gretna Green via Dumfries door Galloway en via Ayr en Largs langs de kust rijden, het is daar ook heel mooi  :aye Ik rij daar zelf ook regelmatig rond met de motor. En je hebt ook de optie om in Gourock met de ferry over te steken naar Dunoon. Mocht je in de buurt (Ayrshire) zijn laat maar weten, dan rij ik graag een stukkie mee  :icon_thumleft:

Je hebt gelijk ! ga vanavond is even kijken hoe lang we dan onderweg zijn, het is in elk geval wel leuker rijden ja !
Ach we komen om 9:00 al van de boot dus dat moet wel lukken ...

Zou inderdaad leuk zijn om elkaar even te ontmoeten, kun je ons mooi voor rijden naar Gourock het mooiste is, dat was toen ook onze eerste oversteek.
Hebben toen op de camping van Dunoon gestaan waar heel veel lawaaiige Glasgow families stonden, was wel gezellig in de camping pub trouwens !
Daar heb ik nog een leuk verhaaltje over, vind ik zelf  :-[ en dat was onze eerste ontmoeting met een trotse Schot !

We zitten aan de bar en zien in de koelkast een paar flesjes Grolsch staan, dat zag je toen niet vaak !
Dus wij willen zo'n import flesje Grolsch wel is proberen, wij bestellen bij de barkeeper en vertellen er bij dat dat uit onze streek komt. (Groenlo, toen nog in de achterhoek)
Waar op hij zecht; no you don't get it ! wij kijken elkaar een beetje lacherig aan en ik zeg; but why do you sell it ?
Toen zij hij; to say to stupid guy like you to keep it there !

Ja echt lachen ! daarna kwam hij met een eigen gebrouwde whisky aan zetten, was toe al niet gek van dat spul en heb hem zo in de planten bak gemikt.

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #21 Gepost op: 24 nov 2011, 09:03 »
daarna kwam hij met een eigen gebrouwde whisky aan zetten, was toe al niet gek van dat spul en heb hem zo in de planten bak gemikt.

Heiligschennis !!!!!  :notworthy:  :hypocriet: Dit soort acties zou strafbaar moeten zijn...... :aye :tongue3:

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 07 jan 2012, 18:50 »
Nog 5 maandjes wachten .... het schiet al op !

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #23 Gepost op: 26 jan 2012, 22:05 »
We gaan de eerste dag naar Bute, dus heb de route een beetje aangepast. (blijft een richtlijn hoor !)
Dit wordt ongeveer de route van de tweede dag, maar ben nog op zoek naar een B&B in de buurt maar misschien lukt het wel om aan't eind van de dag Skye te bereiken.

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 26 apr 2012, 21:58 »
De 26ste de volgende maand zitten we nu op de boot richting Newcastle  :hello2:

Gaat nu toch heel snel !  :aye