Auteur Topic: tuinplanten meenemen naar schotland .  (gelezen 16094 keer)

Offline foxy

• Schotland fan
  • FOXY
tuinplanten meenemen naar schotland .
« Gepost op: 02 okt 2011, 15:24 »
wie heeft ervaring met ,
het meenemen van planten uit de tuin van nl naar schotland ?

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:tuinplanten meenemen naar schotland .
« Reactie #1 Gepost op: 02 okt 2011, 20:10 »
Ik heb in de loop der jaren al heel veel meegenomen uit NL, maar tuinplanten zaten daar niet bij ( wel kamerplanten, bossen bloemen, bloembollen) en dit is altijd goedgegaan ( nooit gecontroleerd). Je zou eens op de website van DIFRA kunnen kijken, maar wat kan er gebeuren ? In het ergste geval wordt het ingenomen en krijg je een boete (?) . Ik zou er helemaal niet over na denken en het gewoon doen  :laughing8:
Bij aankomst per vliegtuig (Glasgow) staat ook altijd nog een groot bord dat je bv geen kaas mag invoeren  :nono:, de koffer zit er altijd "vol" mee :icon_thumleft:

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 02 okt 2011, 20:38 »
Wij nemen ze bijna jaarlijks mee, zowel heen als terug (terug natuurlijk wel andere..) Soms gewoon op de achterbank hoewel we weten dat het niet mag. Nog nooit iets van gezegd en doen ze dat wel bij de douane dan weten we natuurlijk van niets  :dontknow:

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 03 okt 2011, 00:22 »
die mag je gewoon meenemen vanuit Nederland , ook kaas o.i.d vor eigen gebruik is toegestaan binnnen de EU

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #4 Gepost op: 03 okt 2011, 09:19 »
Bij aankomst per vliegtuig (Glasgow) staat ook altijd nog een groot bord dat je bv geen kaas mag invoeren  :nono:, de koffer zit er altijd "vol" mee :icon_thumleft:

Foei, Foei, Andrea......je niet aan de geschreven regeltjes houden ? :hypocriet Dat kan toch allemaal niet zomaar !! :nooo  :nono:

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 03 okt 2011, 21:06 »
Foei, Foei, Andrea......je niet aan de geschreven regeltjes houden ? :hypocriet Dat kan toch allemaal niet zomaar !! :nooo  :nono:

Ik ben heeeel graag een beetje stout :laughing7:

Offline foxy

• Schotland fan
  • FOXY
« Reactie #6 Gepost op: 03 okt 2011, 21:51 »
ik vroeg me af,
 of men net als bij australie moeilijk doet over grond tussen de wortles en mogelijke insecten .
wat ik tot nu toe lees is dat men op goed geluk iets onderneemd ,ik ga waarschijnlijk met een bestelbus vol tuinplanten met een fikse kluit aarde .
het zou toch jammer van alle inspanning en kosten zijn , als alles inbeslag genomen / vernietigd wordt , met als bonus waarschijnlijk een behoorlijke prent .

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 03 okt 2011, 23:01 »
Tja, dat is wel iets anders dan wij met een paar plantjes in onze auto. Is het commerciele import ? Of voor eigen gebruik ?
Google eens op Defra - Department for Environment, Food and Rural Affairs, daar zou je het antwoord moeten vinden.

Offline foxy

• Schotland fan
  • FOXY
« Reactie #8 Gepost op: 04 okt 2011, 19:09 »
JA HET ZIJN MOOIE GROTE PLANTEN VOOR IN EIGEN TUIN ,
DUURT JAREN VOOR ZE ZO ZIJN EN IS EEN DURE GRAP

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 04 okt 2011, 22:54 »
Maar overleven je planten zo'n trip wel ? Uit de grond gehaald, wortels gekortwiekt en toch een iets ander 'klimaat' ?
Leven en laten leven

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 04 okt 2011, 23:01 »

Het vliegveld is ingelicht ;).
Leven en laten leven

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 05 okt 2011, 00:12 »
Het vliegveld is ingelicht ;).

Ja, ja, van je landgenoten moet je het maar hebben :laughing7:

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 05 okt 2011, 00:32 »
JA HET ZIJN MOOIE GROTE PLANTEN VOOR IN EIGEN TUIN ,
DUURT JAREN VOOR ZE ZO ZIJN EN IS EEN DURE GRAP

Heb je nu al bij DEFRA gekeken ? En waarom is het een dure grap, de planten zijn toch gratis (?), maar een dure overtocht ? Dan misschien toch "gewoon" hier kopen ? Dan weet je wel zeker dat ze in Schotland kunnen "gedijen"  :icon_thumleft:
Het is me niet duidelijk of je nu zelf in Schotland woont of dat ze voor iemand anders zijn , ja ik ben nieuwsgierig  :laughing7:

Offline foxy

• Schotland fan
  • FOXY
« Reactie #13 Gepost op: 05 okt 2011, 16:45 »
een echte vrouw he die Andrea, :3some:

heb verhuisplannen
,nee heb ze niet gratis ,als ik miljonair was liet ik ze achter   en weet uit ervaring dat grote heesters duur zijn ,indien toegestaan wil ik graag de moeite nemen ze te vrhuizen is voor veel geld . mijn heesters worden regelmatig rond gestoken waardoor ze een perfecte kluit ontwikkelen in na en voorjaar kun je probleemloos bomen e d verplaatsen omdat dan hun sapstroom bijna stilstaat .

moet nog bij defra kijken , waarom heb Andrea  :3some:dat niet even voor mij gedaan wilde je dat dan weer niet weten ?

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 05 okt 2011, 23:29 »
een echte vrouw he die Andrea, :3some:

Ik ben in ieder geval blij dat je daar niet aan twijfelt  :hello2:

En ja zeg, je mag zelluff ook nog wel even wat doen :laughing8:, we helpen graag op dit forum, ik heb dus een voorzetje gegeven.
Ik wil het inderdaad wel graag weten, dus laat je nog even iets horen  :notworthy: ?