Auteur Topic: Slaapplekken vooraf boeken of niet??  (gelezen 9838 keer)

Ruesje

• Gast
Slaapplekken vooraf boeken of niet??
« Gepost op: 23 sep 2011, 15:59 »
We zijn van plan om in augustus 2012 met z'n tweeen een rondreis door Schotland te gaan maken. We zitten te twijfelen of we de slaapplekken vooraf gaan boeken of niet (we zijn geen campeerders)!!!!

Wie heeft er in 2011 ervaring gehad met het niet vooraf boeken van slaapplekken. Wat raden jullie ons aan in het hoogseizoen. Het liefst hebben we de vrijheid zodat we zelf onze dagen kunnen invullen, maar als dat inhoud dat het uren duurt voordat we aan een slaapplek kunnen komen worden we daar ook niet echt vrolijk van!

Graag jullie ervaring, kom je snel aan een slaapplek of valt dat nogal tegen?

Tevens graag wat tips over het volgende: Waar vind jij is de moeite waard om meerdere dagen te verblijven. Mag zowel buitenaf als ergens in een stad/dorp.

En wat moeten we beslist gezien hebben.

We horen graag van jullie!

Danny

• Gast
Re:Slaapplekken vooraf boeken of niet??
« Reactie #1 Gepost op: 23 sep 2011, 16:35 »
Deujavu  ??? :icon_scratch:Heb ik net al niet op Motor-Forum op dit bericht gereageerd   :icon_scratch:
Gewoon ff topics lezen je hebt nog 11 maanden de tijd daarvoor dus vind je vast wel wat tips  :evil5: :laughing7:
In het topic alsnog dus staat een mooie overzicht foto van de bergpas bij Applecross  :drunken_smilie: :tongue3:
Veel leesplezier Danny  :wave: :bagpipe

Ruesje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 23 sep 2011, 16:51 »
Deujavu  ??? :icon_scratch:Heb ik net al niet op Motor-Forum op dit bericht gereageerd   :icon_scratch:
Gewoon ff topics lezen je hebt nog 11 maanden de tijd daarvoor dus vind je vast wel wat tips  :evil5: :laughing7:
In het topic alsnog dus staat een mooie overzicht foto van de bergpas bij Applecross  :drunken_smilie: :tongue3:
Veel leesplezier Danny  :wave: :bagpipe

Hee Danny,
Thanks voor beide reacties. :icon_sunny: Heb inderdaad 2 berichten gepost. Meer kans op reacties. Zo zie je maar weer dat er meer mensen verschillende forums afstruinen.  :laughing7:

Ben inderdaad al druk aan het lezen. Heb nu al de kriebels en dan zie je al die mooie foto's. Nu nog ruim 10 maand wachten voor het zover is. We zullen zien waar we uitkomen.  :verward

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
« Reactie #3 Gepost op: 23 sep 2011, 18:11 »
hoi,

wij hebben sinds april j.l. een B&B in Fort William en juli en augustus zaten wij helemaal vol. wij hebben heel wat langslopers/rijders moeten teleurstellen.
Mocht je een B&B zoeken in Fort William (met een ruime garage voor de motorfiets): www.ardblair

groeten van een mede motorrijder

Jurriaan

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 23 sep 2011, 19:18 »
Hallo

Ik run een B&B op Skye en ik kan je eerlijk zeggen in Augustus boek vooruit als je perse ergens wilt verblijven of ergens in de buurt van iets wilt zijn.

Juli en Augustus zijn de drukste maanden van het seizoen en zeer aan te radden om van te vooren te boeken. In de andere maanden kan je wat meer op de bonnefooi.

Dit is mijn ervaring als B&B houder hiero op Skye. Andere plekken kan het natuurlijk anders zijn maar ik gok dat de populaire plekken zoals Skye, Fort William, Edinburgh en Glasgow hetzlefde verhaal zullen hebben.

kentrabay

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 23 sep 2011, 20:11 »
klopt ook bij ons is augustus de topmaand en zijn de caravans voor die maand met een beetje geluk  al in januari/februari volgeboekt. zeker als je maar een dag of zo op 1 plek wilt blijven is het aan te raden je slaapplekje vooraf te reserveren.

Marjet

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 23 sep 2011, 21:56 »
Tevens graag wat tips over het volgende: Waar vind jij is de moeite waard om meerdere dagen te verblijven. Mag zowel buitenaf als ergens in een stad/dorp.

En wat moeten we beslist gezien hebben.

We horen graag van jullie!

Dag Ruesje,

wij zijn afgelopen augustus voor het eerst in Schotland geweest. Wij hebben 2x een week ergens gezeten en vooraf geboekt, dus met de vraag vooraf boeken of niet, kunnen we je niet helpen. Wel kunnen we even reageren op wat je volgens ons beslist moet zien:
- Edinburgh. Omdat wij met een hond op reis waren, zijn we hier slechts een dag geweest. Maar als je de tijd hebt, lijkt me dit een stad waar je zeker langer naartoe kunt. Zeker met de festivals in augustus.

Daarnaast is het wel lastig en waarschijnlijk heel persoonlijk. Wij zouden een volgende keer zeker weer terug gaan naar een Loch/Glen Affric en bijv de hele rustige stranden nabij Malaig etc., maar dit is dan oa omdat we graag in rustige omgevingen met onze hond wandelen.