Auteur Topic: Werk zoeken - Uitzendbureau's  (gelezen 6374 keer)

Offline Lucien

• Schotland fan
Werk zoeken - Uitzendbureau's
« Gepost op: 20 sep 2011, 20:19 »
Hallo Allemaal,

Wij zijn afgelopen zomer voor de 2e maal in schotland op vakantie geweest. Dat is mijn vrouw en mij zo goed bevallen dat we besloten hebben om er gaan te wonen.

Nou heb ik al heel wat berichten gelezen over wat er allemaal bij komt kijken. 1 ding is mij daarin duidelijk geworden.
Vind als eerste een baan voordat je kan zoeken naar een huur of koopwoning. Al weet ik niet hoe ik dat kan combineren.
Om een baan te vinden moet ik volgens mij eerst een woning hebben anders wordt het een beetje duur.

Maar des al niet temin.

Is er iemand die mij kan vertellen wat de goeie uitzendbureau's zijn in en om Inverness?
Hoe het met de werkgelegenheid is? Ik ben lasser en beveiligingsbeambte.
Wij willen namelijk in de buurt van Drumnadrochit, Balnain en Cannich gaan wonen.

Met vriendelijke groet,
Luciën

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
Re:Werk zoeken - Uitzendbureau's
« Reactie #1 Gepost op: 21 sep 2011, 09:20 »
Hai Lucien,

Allereerst, welkom op het forum  :wave:

Ik zou niet weten of ze een lasser of beveiligingsbeambte hier in het noorden nodig hebben maar waarschijnlijk zal
je om het even welke baan nemen om te beginnen hier voet aan de grond te krijgen.

Onze dochter heeft haar baan hier gekregen via Manpower uitzendbureau. (advertentie in de locale krant)
Manpower was op zoek naar Nederlands sprekende mensen voor een IT consultancy bedrijf in Inverness.
Ze zit daar nu al twee jaar en heeft een vast contract gekregen bij dat bedrijf.
Andere Nederlanders zijn via Manpower in Nederland hiernaartoe gebracht. Verhuiskosten, Overtocht is allemaal betaald voor hen.

Weet niet of er op dit moment nog gezocht wordt naar mensen, maar wie niet waagt, wie niet wint.

Wonen in Drumnadrochit en omgeving en werken in Inverness gaat je tzt opbreken. In de zomer al het langzame toeristen verkeer op de A82 en in de winter de sneeuw en IJs. Tripje duurt tocht elke keer weer ongeveer minimaal een half uur (enkele reis) op een goede normale dag. 

Heel veel success.........

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 21 sep 2011, 12:03 »
welkom op het forum ,

o jij liever dan ik om elke dag de A 82 te moeten rijden, al is het maar een half uur. Qua werk zou je eens kunnen kijken op
http://www.jobrapido.co.uk/?w=&l=inverness&r=auto    , de advertenties van de plaatselijke krant o.a. Inverness Courier , the Press and Journal  . Je zou je ook in kunnen schrijven bij zgn. jobseekers bureaus je levert daar je CV af en zodra er iets komt wat daarmee overeen komt krijg je bericht.
Er zijn veel werkelozen hier en voor elke vacature komen er -tig mensen opdraven . de meeste kansen heb je in de tourist industrie 's zomers , dat zijn tijdelijke banen in het hoogseizoen maar dan zit je tenminste hier en kan je op je gemak uitkijken naar iets geschikts.

ik zag trouwens dat Randstad nu ook vestigingen in de U.K. heeft misschien kan je daar eens zoeken/?

Offline Lucien

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 23 sep 2011, 16:59 »
Zeer bedankt voor de reactie's en raad.
Ik ga hier zeker iets mee doen. De rijtijd vind ik echt niet erg.
Op dit moment wonen wij nog in Alkmaar en werk ik in Amstelveen en Amsterdam.
Ik sta geregeld in de file en ben meestal zo'n 45 minuten tot een uur onderweg.

Ik ga inderdaad maar eens beginnen met de uitzendbureau's hier te vragen of zij ook contacten hebben in Schotland.

Thanks voor de hulp.

Groetjes,
Luciën

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 23 sep 2011, 20:14 »
succes Lucien enne het is niet zozeer de rijtijd maar meer hoe de weg is.. bochterig met weinig mogelijkheden om in te halen en een hoop risiconemers en slakken  op de weg .

Offline Jazz

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 27 sep 2011, 17:02 »
Als lasser / beveiligingsbeambte moet het niet moeilijk zijn om een baan te vinden! Daar moet genoeg in te vinden zijn, al spreek ik dan wel vanuit ervaring in het Zuiden van Schotland, van het Noorden weet ik weinig. Als ik jou was, zou ik gewoon wat recruitment agencies en job agencies in Inverness e-mailen. Google is your friend: http://www.google.co.uk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNC_enGB360GB361&q=recruitment+agency+inverness

Eerste stap: schrijf een goed Engelstalig CV en begeleidende brief (cover letter). Als je daar hulp bij nodig hebt mag je gerust vragen, ik help graag. Ik help tegenwoordig zelfs Schotse vrienden met hun CV  :laughing7:

Dan wat e-mails rondsturen en een weekje "vakantie" in Schotland plannen voor eventuele interviews en afspraken, huizenbezichtigingen enzovoorts.
Life is a waste of time.. Time is a waste of life.. Get wasted all the time.. And you'll have the time of your life!

Offline Roald

• Schotland fan
Re:Werk zoeken - Uitzendbureaus
« Reactie #6 Gepost op: 27 sep 2011, 19:10 »
Er is wat oliegerelateerde bedrijvigheid noordelijk van Inverness: rond Invergordon, Alness, die kant op. Er liggen daar wel boorplatformen voor onderhoud en reparatie.

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is het op de Noordzee zoeken: op een booreiland of een bevoorradingsschip ! Dan hoef je maar 2 keer per 2 weken te forenzen, in plaats van 2 keer per dag :laughing7:. Maar serieus: daar is volgens mij wel werkgelegenheid in. Geen idee of je dan veel concurrentie hebt.
Leven en laten leven