Auteur Topic: Reizen van New Castle naar Silverglades  (gelezen 12129 keer)

Offline Stephan

• Schotland fan
Reizen van New Castle naar Silverglades
« Gepost op: 16 sep 2011, 08:31 »
Hallo allemaal.

Ik wil met een groep vrienden aankomende krokusvakantie (18 Feb tot 25 Feb). Dit zijn de data dat we er zijn zeg maar, zonder de boot meegerekend. Nu is de vraag van mij of er een openbaarvervoer connectie zit tussen New Castle en Silverglades? Zoja, kunnen jullie me daarmee helpen.

Stephan

Offline skye

• Schotland fan
Re:Reizen van New Castle naar Silverglades
« Reactie #1 Gepost op: 16 sep 2011, 08:35 »
je kan met de trein, dan reis je via Edinburgh en in Aviemore is een station,, dus dat is geen probleem. Met de bus is goedkoper, duurt wel langer, en dan moet je denk ik met city link ofzo, heb zelf al heel lang niet met de bus gereisd door Schotland.

Offline Stephan

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 16 sep 2011, 08:38 »
ja oke, het is namelijk best lastig als je er nooit geweest ben snap je.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 16 sep 2011, 08:41 »
snap ik  Kijk naders nog even hier op het forum bij reizen door Schotland met openbaar vervoer, misschien dat je daar nog wat bruikbaars vind.

Offline Stephan

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 16 sep 2011, 08:47 »
je kan met de trein, dan reis je via Edinburgh en in Aviemore is een station,, dus dat is geen probleem. Met de bus is goedkoper, duurt wel langer, en dan moet je denk ik met city link ofzo, heb zelf al heel lang niet met de bus gereisd door Schotland.

Hoe moet ik dan van New Castle naar Edinburgh? En zijn de treinkaartjes duur?

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 16 sep 2011, 08:52 »
ook met de treingrapjas. je akn van de boot met een bus naar het centrum van Newcastle, en dan met de trein, miischien kan je ook wel rechtstreeks naar Inverness, maar van treinen heb ik niet veel kennis, wij gaan altijd met de auto. bovendien heb je ook nog eens verschillende maatschappijen treinvervoer, en daar kan ook nog wel prijsverschil in zitten, volgens mij is het wel de moeite waard omdat even uit te zoeken. Ik kan je geen concrete bedragen geven. Misschien is er iemand van de in Schotland wonende forummers ( of iemand die wel met de trein reist) die je daar meer over kan vertellen. City Link is in ieder geval een busmaatshappij die langeafstandsvervoer doet, kijk eens op hun site anders. Ik heb daar jarne gelde wel meer gereisd, oa van Glasgow naar Fort William en vandaar naar Skye, van Skye weer terug naar Edinburgh. Er moet nog zoiets  zijn als city link, kan even niet op de naam komen.

Offline Stephan

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 16 sep 2011, 08:57 »
Dus eigenlijk is het het beste om met eigen vervoer te gaan?

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 16 sep 2011, 09:04 »
Nou ja, dat ben je wel mobieler ook in Schotland zelf, als  je in de buurt van Aviemore nog wat wilt verkennen en doen. Openbaar vervoer is toch altjd beperkter. Maar als je zelf geen auto hebt houdt het natuurlijk op. Bovendien maakt die een overtocht ook weer wat duurder, maar goed.

Offline Ruud Glenlivet

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 16 sep 2011, 09:11 »
...of je zou natuurlijk kunnen vliegen naar Inverness (FlyBe) en dan de trein naar Aviemore nemen. Lijkt eenvoudiger en sneller.
Groet
Ruud

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 16 sep 2011, 09:16 »
óf Fly drive vanf Inverness

Offline Stephan

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 16 sep 2011, 10:35 »
óf Fly drive vanf Inverness

Hoe bedoel je? Wat is Fly drive?

Offline Stephan

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 16 sep 2011, 10:36 »
...of je zou natuurlijk kunnen vliegen naar Inverness (FlyBe) en dan de trein naar Aviemore nemen. Lijkt eenvoudiger en sneller.
Groet
Ruud

Bedoel je daarmee dat we in belgie moeten opstappen voor het vliegtuig?

Offline Ruud Glenlivet

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 16 sep 2011, 11:29 »
Nee, Flybe vliegt tussen Schiphol (vlakbij Ijmuiden vanwaar de boot vertrekt :tongue3:) naar Inverness, wat redelijk dicht bij Aviemore ligt. Flybe is een Britse maatschappij. Zie ook http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,5610.0.html

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 16 sep 2011, 12:27 »
En drive betekent dat je dan in Schotland een auto huurt. Je zegt een groep vrienden, het kan weleens goedkoper zijn om een auto te huren dan dan met een groep met de het OV. Ervanuitgaande dat er eentje een rijbewijs heeft en een auto mag huren ( 25 ?)

Offline Stephan

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 16 sep 2011, 14:26 »
En drive betekent dat je dan in Schotland een auto huurt. Je zegt een groep vrienden, het kan weleens goedkoper zijn om een auto te huren dan dan met een groep met de het OV. Ervanuitgaande dat er eentje een rijbewijs heeft en een auto mag huren ( 25 ?)

Daar zitten we ook aan te denken. We wachten eerst op ze ouders of hij hun auto mag lenen. Hij is dan zelf 20.

Offline Stephan

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 25 sep 2011, 11:59 »
Helaas mogen we de auto van die vriend ze ouders niet lenen. Dus zal het met de boot naar Newcastle worden en vanaf daar met de trein verder. Aviemore word ons eindstation. Kunnen jullie ons daarbij helpen met info en eventueel prijzen?

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 25 sep 2011, 12:11 »
kijk anders even op de Schotland startpagina, daar vind je ook wel info over reizen in Schotland, misschien vnd je daar verwijzingen naar sites van treinmaatschappijen, waar je info kan vinen over prirjzen. Ik weet dat in ieder geval virgin rijdt tussen Newcastle en Edinburgh

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 25 sep 2011, 12:41 »
je zou ook nog met Megabus kunnen boeken van Newcastle naar Edinburgh en van Edinburgh naar Aviemore  dat is een stuk goedkoper dan de trein

Eastcoast Railway rijdt ook tussen Newcastle en Aviemore  off peak ticket = £ 90 retour op het ogenblik maar de prijzen zullen wel weer omhoog gaan .

of kijk eens bij http://www.travelinescotland.com daar kan je invullen of je met bus of trein wilt

Offline Stephan

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 25 sep 2011, 12:48 »
Oke. Dankjewel voor de info EllenC. De prijzen van Eastcoast Railway staan er niet op. Maar dat zal nog wel komen. Hoeveel € is eigenlijk £ 90?

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 25 sep 2011, 12:50 »
google even op wisselkoers

Offline Stephan

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 25 sep 2011, 12:56 »
wow, €103.

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #21 Gepost op: 27 okt 2011, 17:03 »
autohuren in Newcastle? Er was toch een rijbewijsbezitter aanwezig?
Our problems on earth may seldom cease, so sit ye a while and be at Peace

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 27 okt 2011, 17:55 »
bij auto huren is de minimum leeftijd 21 jaar ( sommige maatschappijen 25 jaar ) en ben je beneden de 25 dan komt er nog eens een extra premie bovenop.

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #23 Gepost op: 27 okt 2011, 18:09 »
www.traveline.info

Hierop vind je alle treinreizen! En niet alleen treinreizen, maar ook bussen, etc...

Offline Stephan

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 26 jan 2012, 08:40 »
Ik vind het zo jammer dat dit dus misschien in de weg gaat zitten. Wil zooo graag naar Schotland toe!