Auteur Topic: Angus & Dundee (26-08-2011 tot 04-09-2011)  (gelezen 5717 keer)

Offline Kiek

• Schotland fan
Angus & Dundee (26-08-2011 tot 04-09-2011)
« Gepost op: 06 sep 2011, 16:14 »
Na een rustige overtocht met de King of Scandinavia een uurtje of vijf rijden naar Glen Prosen, nabij Kirriemuir aan de rand van The Cairngorms National park,waar onze Cottage stond.
We hebben geboekt via House of Britain wat heel makkelijk ging, zij boeken het huisje en de boot en je betaald alleen 23 euro aan administratiekosten.
We hadden de Tom Tom meegenomen en op de boot bleek dat de kaart van Centraal Europa erop stond,maar niet de UK, terwijl dat wel zou moeten.
Toen zijn we maar op de kaart, die we gelukkig mee hadden genomen, naar Glen Prosen gereden, was even rot bij Edingburgh, uiteraard de verkeerde weg genomen en er dwars doorheen gereden pfffff, maar uiteindelijk toch op plaats van bestemming aangekomen
Een prachtig wit huisje, zag er gezellig uit. Uiteraard de Tesco in Forfar bezocht om boodschappen te doen, deze was niet zo groot als de Tesco Extra in Dundee, maar ze hadden toch navigatiesystemen dus toen maar een nieuwe TomTom gekocht, omdat we zonder navigatie in dat gebied de kleine weggetjes niet zouden kunnen vinden.
Dag 1 zijn we gaan wandelen langs het Ministers Path,wat omhoog liep achter onze cottage helemaal door de wijde uitgestrekte heuvels van Glen prosen, vreselijk mooi!
De tweede dag zijn we nar Glen Esk gereden, een prachtige route met veel wildlife langs de weg, helaas ook veel roadkill, het barst daar van de konijnen en fazanten en helaas word er door de plaatselijke bevolking niet bepaald zachtjes gereden in de heuvels.
We hebben een keer een prachtige Buizerd gespot die in de berm zat langs de weg van onze cottage, mooie foto dachten wij, tot hij weg vloog en we iets aan zijn poot zagen hangen, van een passerend echtpaar vernamen we toen dat het een val was en dat het waarschijnlijk niet goed zou aflopen met het arme beest :-(
Wij houden beiden enorm van dieren, daarom was het ook heel naar te horen dat er door z.g. Game Keepers vallen worden gezet om roofvogels en kleine zoogdieren die op fazanten en Grouse jagen uit de weg te ruimen, zodat de menselijke plezier (??) jagers genoeg vogels hebben om op te schieten, echt belachelijk dat mensen dat soort dingen doen voor hun eigen gerief, voor geld en helaas is er weinig wat ze eraan kunnen doen
De derde dag was wederom een droge dag, de derde op rij dus, uitzondelijk voor Schotland, en zijn we naar Kingraig greden naar het Highland Wildlife centre, leuk park, prachtige omgeving, we hebben al afgesproken dat we daar volgend jaar heen willen. Op de terugweg zijn we in Pitlochry bij The Auls Smiddy Inn gaan eten.
Tijdens onze huwelijksreis, vijf jaar geleden, waren we daar in een B&B en hebben we in dat restaurant heerlijk gegeten en dat hebben we nu ook weer gedaan, als jullie ooit naar Pitlochry gaan, daar eten dus ;-)
De volgende dag gewandeld door het bos naar het Airlie Monument, een toren die in 1901 gebouwd is ter ere van de 9e Earl van Airlie, daarna nog een flink eind gewandeld in de omgeving van de cottage, aan wandel mogelijkheden geen gebrek!
Donderdag zijn we naar Dundee geweest en, no offence, maar deze stad lijkt teveel op Rotterdam en ik vind dat helaas een hele saaie stad, leuke winkels in Dundee,maar niet dat je zegt ik ga daar voor mijn plezier heen, maar dat was onze mening.
De dag erop zijn we wel terug gegaan naar Dundee,maar dan naar het Wildlife centre, veel leuker en prachtig weer.
Op de terugweg voor de laatste keer langs de Tesco (zijn jullie ook zulke Tesco fans?;-)), die in Dundee is echt mega groot, niet normaal, je kijkt je ogen uit wat ze allemaal hebben, al maakt het het er niet makkelijker op om te kiezen wat je wil hebben :-)
De terugreis was wederom goed, al hadden we dit keer de Princess of Scandinavia, een wat kleinere boot waarbij het toch ff lastig was om tussen de krap geparkeerde auto's naar de uitgang van het dek te komen, maar we zijn weer heelhuids thuis gekomen, waar onze beestjes weer op ons zaten te wachten.
We kunnen terug kijken op een geweldige vakantie!

Offline skye

• Schotland fan
Re:Angus & Dundee (26-08-2011 tot 04-09-2011)
« Reactie #1 Gepost op: 06 sep 2011, 19:43 »
klinkt goed Kiek. We zouden elkaar nog tegegekomen kunnen hebben , wij zaten ook bij the Cairngorms, kwam de 27e aan daar.

Offline Kiek

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 06 sep 2011, 21:27 »
Hoe is het mogelijk Skye, wij kwamen ook de 27 aan, zijn jullie per boot gegaan, want dan zaten we nog op dezelfde boot ook haha in welke plaats zat je of kan ik ergens je reisverslag lezen?

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 10 sep 2011, 12:30 »
Leuk dat jullie een leuke reis hebben gehad !

De tweede dag zijn we nar Glen Esk gereden, een prachtige route met veel wildlife

Inderdaad een prachtige glen !

zijn we naar Dundee geweest en, no offence, maar deze stad lijkt teveel op Rotterdam en ik vind dat helaas een hele saaie stad, leuke winkels in Dundee,maar niet dat je zegt ik ga daar voor mijn plezier heen, maar dat was onze mening.

Ben maar een paar keer in Dundee geweest, maar het leek me wel een gezellige stad. Ken Rotterdam niet zo goed, misschien dat het daar door komt ;).

wederom een droge dag, de derde op rij dus, uitzondelijk voor Schotland

Kom kom, niet overdrijven. Ben zelf net terug van een 10-daagse trip: 2 buitjes gehad, die vielen toen ik toch al in de auto zat: 10 dagen lang geen plu of jas (want niet koud) nodig gehad. Een trip naar Schotland houdt niet perse een veel-regengarantie in ;).
Leven en laten leven

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 10 sep 2011, 15:16 »
voor ons was the Cairngorms de een na laatste halte van onze vakantie Kiek, wij zijn de 20e overgegaan.

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 10 sep 2011, 20:15 »
Hmmm het kaasplankje van The Auld Smiddy.. ik bewaar er goede herinneringen aan  ;)

Leuk verslag!!  :icon_thumleft:
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl