Auteur Topic: Kleine hondjes in het vliegtuig?  (gelezen 9013 keer)

Offline Kim

• Schotland fan
Kleine hondjes in het vliegtuig?
« Gepost op: 21 aug 2011, 23:33 »
Onlangs heb ik eens op de KLM site gekeken wat betreft huisdieren op het vliegtuig, en nu blijkt dat honden onder de 6kg mee in de cabine mogen. Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee? Ik heb het zelf nog nooit gezien, maar als ze daar inderdaad niet moeilijk over doen zou dat best ideaal zijn met ons 4kg kleine Jack Russeltje!

Voorlopig gaat ze nog niet mee op reis hoor, maar ik was wel benieuwd of iemand van jullie hier al ervaring mee had :)
Lijkt me wel heerlijk om haar mee te kunnen nemen de heuvels in!
Cheers!

Kim

Offline Petra

• Schotland fan
Re:Kleine hondjes in het vliegtuig?
« Reactie #1 Gepost op: 22 aug 2011, 00:39 »
Hallo Kim

Heb er zelf niet ervaring mee en
zal dat naar alle verwachting ook nooit krijgen,
aangezien mijn honden waarschijnlijk nooit zullen vliegen en
ik al helemaal niet (vliegangst)

Heb met een vriendin wel eens een door haar gefokte pup naar schiphol gebracht,
waar de toekomstige eigenaar hem kwam ophalen.
Deze pup mocht met de persoon mee in de cabine.
Wat ik er nog van weet is dat het gewicht van de pup belangrijk was.
De pup zat in een kleine soort stoffen/canvas bench (geen varikennel)
Dacht dat de pup tijdens de vlucht zelfs wel op schoot mocht.

Geen idee of er verschil gemaakt wordt, tussen pup en volwassen hond.

Petra

Offline Kim

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 22 aug 2011, 08:27 »
Aah, dat is in ieder geval al een positief verhaal, dankje!
Als ze in het ruim zou moeten dan zouden we haar nooit het vliegtuig mee op nemen, A. omdat het misschien redelijk traumatisch kan zijn en B. Ik vraag me af of ze net als koffers ook honden kunnen kwijtraken. Ik zou er in ieder geval niet veel vertrouwen in hebben! Een koffer verliezen is een ding, maar met je hond wil je dat risico absoluut niet lopen.

Lijkt me daarom wel vervelend om vliegangst te hebben!! Tenminste, ik neem aan dat je geregeld heen en weer reist. Ik snap het wel hoor, ik moet bijvoorbeeld ook absoluut niet in de buurt van de vleugels gaan zitten, al dat gekraak werkt verschrikkelijk op m'n zenuwen!!
Normaal zit ik helemaal achterin, maar tijdens m'n laatste vlucht dus in het midden... verschrikkelijke klamme handjes gehad!
Cheers!

Kim

Offline MJ

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 22 aug 2011, 09:32 »
Ik heb wel honden in het vliegtuig gezien. Ze zitten dan in een tas die onder de stoel voor je past.
Maar als je naar de UK wil zul je nog steeds gebruik moeten maken van ´een approved transport company on an authorised route´. Voor Nederland: met KLM van Amsterdam naar Heathrow.

Offline Kim

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 23 aug 2011, 11:18 »
Hmm. Dus het is helemaal niet mogelijk om direct naar Edinburgh te vliegen dan? Wat een gedoe zeg! Dan wordt het toch maar de boot naar Newcastle denk ik.
Ik zou denken, als al die inentingen geregeld zijn e.d. dat het dan niet zou uitmaken waar je het land binnenkomt. Mooi niet dus!
Cheers!

Kim

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 23 aug 2011, 11:34 »
die max 6kg. is inclusief de tas/kennel dus dat laat je niet veel ruimte over en het wordt geacht onder de stoel voor je te passen .
dat geeft je niet veel ruimte voor je hond. ja misschien een teckel???

Offline Kim

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 23 aug 2011, 11:54 »
Haha! Nou, die van ons is een Jack Russel, maar ze is een stuk kleiner dan de gemiddelde teckel van tegenwoordig! Of de gemiddelde Jack Russel, wat dat betreft.
Ik denk dat ze liever wat minder ruimte heeft maar dat ze in ieder geval bij ons is dan dat ze meer ruimte heeft in het ruim van een vliegtuig, het is nogal een seut wat dat betreft :laughing7:

Cheers!

Kim

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 21 jan 2012, 17:52 »
Onlangs heb ik eens op de KLM site gekeken wat betreft huisdieren op het vliegtuig, en nu blijkt dat honden onder de 6kg mee in de cabine mogen. Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee? Ik heb het zelf nog nooit gezien, maar als ze daar inderdaad niet moeilijk over doen zou dat best ideaal zijn met ons 4kg kleine Jack Russeltje!

Voorlopig gaat ze nog niet mee op reis hoor, maar ik was wel benieuwd of iemand van jullie hier al ervaring mee had :)
Lijkt me wel heerlijk om haar mee te kunnen nemen de heuvels in!
Hallo Kim, afgelopen januari heeft een goede vriendin van mij het hondje opgehaald vanuit NL en via Calais richting Scotland mijn geadopteerde hondje gebracht hier. want KLM vertelde mij dat ik met BA moest vliegen naar Londen alwaar het nog niet eens zeker is of je vandaaruit wel rechtstreeks door kan vliegen naar Scotland. De kosten met het vliegtuig loopt tegen de 900 euro dus een hele hap dit omdat het hondje per Cargo word gevlogen. Gelukkig Zijn de regels sinds januari dit jaar versoepeld naar je hondje moet wel je rabies inentingen 21 dagen van te voren hebben gehad en 48 uur voor je de UK inkomt een wormkuur. Dus als je het paspoortje en dit allemaal geregeld hebt kan je de UK inkomen. IK heb bewust niet voor de boot gekozen omdat ze zo klein en angstig is en ik haar niet onder in het ruim alleen wil laten, het is natuurlijk wel een lange weg via Frankrijk maar voor mij was het dit wel waard.
Groetjes Sinie