Auteur Topic: Op zoek naar een shared flat in Edinburgh - Advies gevraagd  (gelezen 27582 keer)

Offline EllenC

• Schotland fan
Re:Op zoek naar een shared flat in Edinburgh - Advies gevraagd
« Reactie #25 Gepost op: 24 aug 2011, 21:40 »
Happy Birthday Mairi,

zo nou zie je hoe snel dat gaat met die kamers. fingers nog steeds crossed dat het deze week opgelost wordt. vier ze zaterdag!

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 25 aug 2011, 22:56 »
Dank jullie wel! :hello2: En goed nieuws: Ik heb een kamer!!!!!!! :hello2: :hello2: :hello2: :hello2: Ben zooo blij, het is echt schitterend en pal aan de Meadows, dus vlakbij de uni enzo. Het is het huis met die twee meiden en er zijn nog twee andere meiden bij, dus we zijn met 5 vrouwen (wordt gezellig, haha). Vanmiddag een heel leuk Skypegesprek gehad met één van hen en morgen ga ik dingen regelen. Heb er helemaal zin in.

Er is alleen nog één probleem: Het huis is pas beschikbaar vanaf de 15e... Ik kom op 5 september al aan in Edinburgh. De eerste week ben ik nog met mijn moeder en zus in een B&B en ben ik dus voorzien van onderdak, maar vanaf de 9e niet meer. En moet dus 6 dagen onderdak zien te vinden vanaf 9 september. :icon_pale: Iemand een idee? Zijn er hier misschien mensen bij wie ik die dagen terecht zou kunnen? Ik ben uiteraard bereid om een vergoeding te betalen. Je zult geen last van mij hebben!
Hoop dat jullie tips hebben, alvast super bedankt.

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 26 aug 2011, 10:06 »
Fijn dat het goed gekomen is Mairi !
Misschien heeft iemand nog een oplossing voor je wie weet ?

Het begint aardig dichtbij te komen nu ...heel leuk allemaal  :aye

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 26 aug 2011, 10:51 »
Is een (Youth) hostel een idee ? Onze logeerkamer in Bearsden is wat te ver weg, maar anders was je welkom  :icon_thumleft:

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 26 aug 2011, 12:06 »
oh  gefeliciteerd, dat zal een hele opluchting zijn :hello2:
helaas ik woon ook te ver weg en heb ook geen familie meer in Edinburgh wonen anders kon ik die vragen.

moeten jullie alle 5 wachten? misschien is het dan een optie om een week een apartement te huren en de kosten te delen.

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #30 Gepost op: 26 aug 2011, 13:07 »
Goed nieuws Màiri   :icon_thumleft: !

Inderdaad kan een apartement dat per weekend/week verhuurd wordt vaak goedkoper zijn dan een B&B of hotel. Zoiets regel ik soms ook voor familie of vrienden, vooral als het voor twee of meer personen is.

Offline Toeter

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 26 aug 2011, 15:02 »
Fijn om te lezen, dat je een kamer heb gevonden.  :icon_thumleft:

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 26 aug 2011, 15:40 »
Een hostel zie ik niet zitten, omdat dat gedeelde kamers zijn en ik heb veel spullen die ik niet uit het oog wil verliezen (zoals bijvoorbeeld mijn harp, die ook mee moet naar Edinburgh). Er is één andere kamergenoot die ook tijdelijk onderdak nodig heeft, dus misschien kan ik samen iets met haar regelen. Maar een B&B is wel erg duur voor 6 dagen. Als er iemand een goedkope, maar goede B&B weet in Edinburgh hoor ik het graag.

Toch lastig. Jammer dat ik nog geen vrienden heb daar bij wie ik een aantal nachtjes terecht kan.

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #33 Gepost op: 26 aug 2011, 16:28 »
Sorry, wij zitten dus wel in Edinburgh maar hebben geen plaats...  :crybaby2: Zelfs m'n eigen moeder moet altijd in een B&B  :tongue3: !

Je kan best een apartement krijgen voor iets van £410 voor 6 nachten (voor twee personen) - goedkoper dan menig B&B, maar nog steeds een hoop centjes.

Kijk maar 'ns op www.festivalapartments.com en www.edinburgh-holiday-accommodation.co.uk

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 26 aug 2011, 20:42 »
Zelfs m'n eigen moeder moet altijd in een B&B  :tongue3: !

Hahaha! :laughing8: :laughing8: :laughing8:
Bedankt voor de tip in ieder geval, ik ga eens kijken. Misschien kan ik iets goedkoper huren samen met mijn huisgenote. :)

Offline psychogoogje

• Schotland fan
« Reactie #35 Gepost op: 26 aug 2011, 23:32 »
Mijn vriend heeft een week in een eigen kamer gezeten in een Hostel. (Hij zat in dezelfde situatie als jij)
Was 20 pond per nacht (Euro Hostels, die zitten volgens mij ook in Edi)

Succes!
Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 29 sep 2011, 16:09 »
De B&B uiteindelijk was een verschrikking.. :confused2: Mijn flat is geweldig. :hello2: Zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 03 nov 2011, 15:39 »
foto'sfoto's......  :D   maar leuk zeg dat je nu lekker in Edinburgh zit. ik ben benieuwd hoe het je bevalt, maar volgens mij een en al genieten in een prachtige stad.

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #38 Gepost op: 03 nov 2011, 16:35 »
Haha, oh jeetje, helemaal vergeten foto's hier te plaatsen. Ja, ik heb het heel erg naar mijn zin hier. Ik wil eigenlijk al niet meer terug naar Nederland (al wil ik niet in Edinburgh blijven wonen, want ik ben toch geen stadspersoon). :-[
Foto's van mijn kamer (en een paar van de hal en woonkamer):

Jaaa, we hebben een open haard!! :hello2:

De gordijnen van de woonkamer zijn niet meer zoals ze horen te zijn. :icon_scratch: Maarja, ik blijf hier ook maar een jaartje.

De flat van de buitenkant (2e verdieping):

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #39 Gepost op: 03 nov 2011, 16:37 »
Hmnz.... Ze zijn wel erg groot. Weet eigenlijk niet hoe ik ze kleiner krijg.. :dontknow:

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #40 Gepost op: 03 nov 2011, 16:45 »
geeft niet, ziet er leuk uit!!! leuke kamer... mooie harp  :D
het is maar voor een jaar?? al idee of je na het jaartje weer terug naar NL gaat of hier wilt blijven?

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #41 Gepost op: 03 nov 2011, 16:51 »
Ja, ik doe hier mijn masteropleiding en die duurt een jaar. Maar eigenlijk wil ik niet meer terug. :hypocriet Ik voel me hier zo thuis. En ik ben nog zoveel van plan. Ik leer ook Gaelic en eigenlijk wil ik iets met die taal en de muziek gaan doen in de toekomst (en het allerliefste nog de hele opleiding volgen op Sabhal Mòr Ostaig, Skye, maar geen idee of me dat ooit gaat lukken... :help:).
De passies die ik al had worden hier versterkt, omdat alles nu vlakbij is en om me heen. In Nederland was dat niet zo. De mentaliteit is hier ook anders. En in de meeste opzichten is dat erg positief. Had ik vorige maand nog heimwee als ik moe was of dingen niet gingen zoals ik wilde; nu voel ik me hier thuis en heb geen behoefte meer om terug naar Nederland te gaan.

Maffe ervaring eigenlijk. :icon_scratch:

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #42 Gepost op: 03 nov 2011, 17:10 »
ik weet hoe het is  :icon_sunny:

ps. 3 weken geleden nog op het eiland Barra naar een avond geweest met diverse Gaelic bandsjes die optraden, ook met harpmuziek.
Erg leuk hoe de locale bevolking daar in traditionele kledij naar toe kwam :)
Veel plezier in ieder geval..... en waarschijnlijk... tot de meeting  :tongue3:

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #43 Gepost op: 03 nov 2011, 23:24 »
Ziet er mooi uit Màiri! Leuke raadfoto ook, die laatste. Ziet er toch wel een beetje bekend uit...  :icon_scratch:

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #44 Gepost op: 03 nov 2011, 23:49 »
Ziet er mooi uit Màiri! Leuke raadfoto ook, die laatste. Ziet er toch wel een beetje bekend uit...  :icon_scratch:

Haha, je brengt me op een idee. :laughing7: Het probleem alleen is dat ik hier al heb gezegd waar het ongeveer is. Dus ik vrees dat ik de foto dan niet meer kan gebruiken. ;)