Auteur Topic: Augustus nog gaan, reacties zeer welkom!  (gelezen 7753 keer)

Marjet

• Gast
Augustus nog gaan, reacties zeer welkom!
« Gepost op: 26 jul 2011, 20:23 »
Goedeavond allen,

wij zijn van plan in onze vakantie in augustus richting Schotland te gaan. Het e.e.a. is al duidelijk, maar we zouden ook graag nog wat tips ontvangen van ervaren Schotland-gangers. Het 'probleem' is een beetje dat we door de bomen het bos niet meer zien. Zoveel sites, boeken, tijdschriften etc dat we even de draad kwijt zijn.

Wat we weten;
- we willen halverwege augustus met 2 volwassen, eigen auto en een labrador naar Schotland. We hebben de keuze inmiddels wel gemaakt dat we voor de Eurotunnel kiezen. De hond blijft bij z'n baasje en vrouwtje, we rijden graag auto en ivm familie in Engeland kunnen we hier op de terugweg nog even langs.

Wat we een beetje weten;
- we willen ongeveer 2 weken naar Schotland. In deze twee weken willen we zoveel mogelijk zien. Onze intresses zijn wandelen, natuur, autotochten. We zitten op dit moment te denken om 1 week op de ene locatie te gaan zitten en de andere week op andere locatie. Bijv een locatie bij Ayr en een locatie bij Inverness.
Uiteraard moet een hond welkom zijn, vandaar dat we dit topic hier openen al lijkt het gedeelte "Naar Schotland met een huisdier" tegenwoordig minder druk bezocht.

Graag willen we sowieso bezoeken:  Loch Lomond, Ben Nevis, Chanonry Point.

We we graag van jullie willen weten:
- Hebben jullie een website om eenvoudig cottage, stacaravan, enz te vinden?? De meeste sites zijn zo uitgebreid dat we er niet echt uit komen.
- Zijn er nog zaken waar we zeker rekening mee moeten houden?
- Alle andere tips zijn welkom ook mbt bezienswaardigheden en mooie autoroutes.

BEDANKT!!

Offline Ruud Glenlivet

• Schotland fan
Re:Augustus nog gaan, reacties zeer welkom!
« Reactie #1 Gepost op: 27 jul 2011, 12:49 »
Dag Marjet,

nou, het regent al reacties op jouw post...
Om jouw vragen te beantwoorden:
Het idee van twee locaties ieder een week lijkt mij prima, en ben je niet aldoor onderweg.
Loch Lomond is mooi. Ben Nevis en Fort William kunnen heel druk zijn want iedereen wil de hoogste berg op zijn geweest. Chanonry point is leuk als je tenminste de dolfijnen te zien krijgt. Dat is niet altijd het geval, dus ik zou speciaal en alleen daarvoor een lange rit gaan maken. Grootste kans om ze te zijn is midden tussen hoog en laag tij. Getijden kun je vinden op
http://news.bbc.co.uk/weather/coast_and_sea/tide_tables/7/256/
Als je echt van wandelen en natuur houdt en de drukte wilt ontwijken zou je onze omgeving kunnen proberen. In de heuvels hier zijn vele wandelroutes, varierend van 2 tot 20km, waar je zeer waarschijnlijk niemand tegenkomt. De Moray Coast met vele zandstranden - belankrijk voor een labrador - is hier dicht bij. Glenlivet is zo'n uurtje rijden van Inverness. De route vanaf het zuiden (Perth) via Blairgowrie en Braemar hierheen is ongelooflijk mooi hoewel het erg bochterig is en ik weet niet of de hond dat op prijs stelt. Deze website heeft een aantal cottages welke honden accepteren:
http://www.highland-holidays-scotland.co.uk/acc_selfcater.php
Easter Corrie (David & Carol) hebben zelf ook een labrador (Rinnes). Als je om de een of andere reden toch liever B&B wilt kun je ook bij ons terecht.

Marjet

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 27 jul 2011, 21:01 »
Dag Ruud,

allereerst hartelijk bedankt voor de reactie.

Het idee van 2 locaties komt van afgelopen zomer. Toen zaten we in de Alpen, maar door het gebied is het laatste uur van je route vrijwel elke dag exact gelijk. Dit begon na een week toch wat te vervelen en bij een langere vakantie willen we dat graag voorkomen.

Jullie website ziet er erg mooi uit. Ook de site met een aantal cottages is sterk. Helaas zijn niet al dat soort sites even duidelijk. Vaak ontbreekt helaas een zoekfunctie naar 2 slaapplaatsen of hond toegestaan. Daarnaast nogal eens zoeken voordat je ziet wat het gaat kosten. Ook niet onbelangrijk, we blijven tenslotte Nederlanders. ;-)

De reden waarom we eigenlijk naar cottage, chalet, stacaravan kijken is vanwege onze eigen privacy, maar belangrijker de hond. Tijdens onze vakanties is hij vrijwel geen moment alleen, maar met buiten de deur eten, maakt dat het af en toe wat lastiger omdat honden lang niet bij alle restaurants welkom zijn. In een zonniger oord op terras vaak wel, maar mbt Schotland zullen toch ook rekening mee moeten houden dat we niet dagelijks buiten kunnen eten.

Ik weet niet wat jullie ervaringen hiermee zijn?

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 27 jul 2011, 21:25 »
hai marjet

Ruud heeft helemaal gelijk met zijn route  via perth en Braemar naar hem toen, ik vind het stuk van Braemar naar Lecht echt schitterend. Ik heb zelf geen ervaring met cottages en B&B's omdat wij altijd kamperen. Ik kan me wl voorstellen dat je alsje googled even denkt, help. Dat had ik met het zoeken naar een camping in Bretagne.
Als je in de buurt van Inverness wilt zitten is the Cairngorms een aanrader, wij gaan daar begin september ook weer heen. Omgeving Loch Lomond is ook mooi, gaan wij ook hen. Wie weet komen we elkaar wel tegen. Wij gaan ook nog een derde stop nemen , ook in twee weken, maar wij rijden niet met een hond, en gaan vanaf Newcastle beginnen, dat scheelt ook al. je weet waarschijnlijk wel dat de hond diverse inentingen moet hebben, kijk anders nog even bij reizen met een huisdier hier op het forum. Zo te zien zijn ze in Schotland wel hond vriendelijk, ik heb ze ook wel in pubs gezien( kun je ook eten)
Wat voor dingen vinden jullie leuk om te bekijken, doen?
Ik heb zelf geen ervaring met hond mee, dus hoe het zit met toegang voor honden voor sommige dingen kan ik niks over zeggen.

succes met de voorbereiding.

groeten, Skye

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 27 jul 2011, 22:42 »
Hoihoi

Misschien heb je hier wat aan.

http://www.wildernesscottages.co.uk/pets-welcome.php?regionfilter=0&neworder=sleepslo&gotoproplist=Go

http://www.farmstay.co.uk/

http://www.undiscoveredscotland.co.uk/usaccomm/index.html

Succes met plannen, ik ben momenteel ook aan het zoeken voor volgend jaar, als ik naar Schotland ga met mijn twee honden. ;)
Groetjes Ingrid

Marjet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 28 jul 2011, 20:12 »
Kijk, zo komen we er wel.

Inentingen/bloedproef/ontwormen hond komt goed.

Wat wij leuk vinden? Autorijden, wandelen, natuur in.... bijv meren, watervallen, bergen, kastelen van buitenkant bekijken... binnenkant trekt ons minder.... eventueel een leuk stadje bekijken, maar nooit te lang of te veel, want de hond gaat toch liever de bossen in of spelen aan een meer/zee.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 28 jul 2011, 20:22 »
met natuur zit je goed in Schotland, keus genoeg. Zou niet weten waar ik moet beginnen om aan te raden. Glencoe, Cairngorms, Torridon mountains. Westkust is mooier dan de oostkust.

Ook zijn er kastelen genoeg.

Marjet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 28 jul 2011, 21:26 »
We hebben inmiddels het ons bekende ANWB-boekje met grootste toeristische trekpleisters, wandel-, fiets- en autoroutes.

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 29 jul 2011, 09:31 »
Oh die zijn erg goed ja.
Ik ben dit jaar naar de Jura in Frankrijk geweest en ik heb alle info eruit kunnen halen, erg fijn. Have fun daar in Schotland. :icon_sunny:
Groetjes Ingrid

Marjet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 29 jul 2011, 19:51 »
Kijk, we komen er wel. Inmiddels is de Eurotunnel en de accomodatie bij Loch Lomond geboekt.

Is lees net dat we qua Eurotunnel exact hetzelfde plan hebben als Hans in 2009 al postte: 15u vertrekken, iets na 20u met de tunnel, nog een paar uur rijden aan de UK-kant en dan overnachten in een Travelodge hotel. Zo'n forum is toch erg handig!!