Auteur Topic: kampvuur  (gelezen 5486 keer)

Babs

• Gast
kampvuur
« Gepost op: 26 jun 2011, 09:53 »
Ik lees overal dat je een kampvuurtje moet maken tegen de midges (die door de rook wegblijven), maar mag dat dan overal? En hoe zit dat op campings? Of gebruiken jullie bv de bbq, of mag je niet bbqen op de campings? Kortom hoe zit het met open vuur?

Offline Danny

• Schotland fan
Re:kampvuur
« Reactie #1 Gepost op: 26 jun 2011, 19:01 »
De regels op campings zullen verschillen , Maar maak open vuur NOOIT op plaatsen waar turfgrond is  :nono: . De kans dat je een ondergrondse brand start die jaren duurt is groot. :aye
Dus alleen op rotsen en op stenige rivieroevers open vuur maken.  :aye
Je kunt in winkels van die spiraalvormige insectenverdrijvers kopen die je aansteekt deze gloeien tot ze op zijn. :aye
En als je midges met rook van je weg wil halen zul je zelf dus ook in die rook moeten gaan zitten en das niet prettig.  :sad2:
Dus neem gewoon iets met deet mee om in te smeren. :aye
En als je dat niet wil koop zo'n netje voor over je hoofd of zet een petje op met een nylonkous erover , Daar kun je je whisky ook gewoon doorheen drinken  :drinky :hypocriet
Danny  :wave: :bagpipe   

Babs

• Gast
Re:kampvuur
« Reactie #2 Gepost op: 26 jun 2011, 20:24 »
Bedankt voor de tips. Mijn man is brandweerman, dus op turfgrond zal hij geen vuurtje bouwen. Het is niet zozeer voor de midges, da's mooi meegenomen. Maar het is gezellig en mijn kinderen vinden een vuurtje super vet  :D Broodjes boven bakken met een stok, worstje erin.....klaar is mama met koken  ;)