Auteur Topic: werken voor the bank of scotland  (gelezen 10279 keer)

Offline foxy

• Schotland fan
  • FOXY
werken voor the bank of scotland
« Gepost op: 24 jun 2011, 22:55 »
mijn vriendin vraagt zich af of er in schotland voor nederlanders werkgelegenheid is bij de bank of scotland ?
heeft iemand hier ervaring in ?

Offline Fiona

• Schotland fan
Re: werken voor the bank of scotland
« Reactie #1 Gepost op: 24 jun 2011, 23:23 »
Ik snap je vraag niet helemaal. :dontknow:
Als ze er al werkt zou zou ze om overplaatsing kunnen vragen. Anders denk ik niet dat ze als NL-er meer of minder kans heeft dan een Schotse sollicitant. Of misschien wel minder omdat ze hier geen opleiding heeft gehad ( dat neem ik tenminste aan). En zoals je op dit forum kunt lezen blijkt het toch moeilijk voor buitenlanders om in hun vakgebied aan het werk te komen. Ik heb nog nooit gezien/ gelezen/ gehoord dat ze specifiek mensen vragen die Nederlands kunnen.

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #2 Gepost op: 25 jun 2011, 07:53 »
Onze zoon heeft 5 jr in Glasgow bij een HRM consultancy gewerkt waar hij z'n Nederlands nodig had om te onderhandelen met Nl bedrijven en om op beurzen te staan hier in Nl. Dus het wordt soms echt wel gevraagd.
Margolia.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 25 jun 2011, 11:51 »
Onze zoon heeft 5 jr in Glasgow bij een HRM consultancy gewerkt waar hij z'n Nederlands nodig had om te onderhandelen met Nl bedrijven en om op beurzen te staan hier in Nl. Dus het wordt soms echt wel gevraagd.
Margolia.

Ook ik heb mijn baan gekregen omdat ik Nederlands spreek en ook mijn jongste zoon heeft al voor het 2e jaar een vakantiebaan op een Nederlandse orderdesk,  maar deze vraag gaat specifiek over de Bank of Scotland. Ik kijk regelmatig op banensites of er bedrijven zijn die Nederlanders vragen en de Bank of Scotland heb ik daar nooit bij zien staan ( dat bedoelde ik met de "ze" in mijn laatste zin)

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #4 Gepost op: 26 jun 2011, 14:55 »

Anders denk ik niet dat ze als NL-er meer of minder kans heeft dan een Schotse sollicitant.

Hey Foxy

Ik ben het met Andrea eens; als je de taal maar spreekt en de juiste ervaring/opleiding hebt. Ik zou me niet beperken tot één specifieke bank. Er zijn zat banken die hier kantoren hebben, of zelfs hun hoofdkantoor. Bank of Scotland en Royal Bank of Scotland hebben hun hoofdkantoren hier en verder zijn er kantoren (en natuurlijk filialen) van heel veel banken - van Virgin en Tesco tot Clydesdale en Bank of America. Vaak moet je trouwens niet bij de bank zelf aankloppen voor vacatures, maar bij een recruitment agency.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 26 jun 2011, 21:15 »
Foxy, waarom vraag je specifiek om werk bij de Bank of Scotland, is dat omdat deze ook vestigingen in NL heeft ?

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #6 Gepost op: 27 jun 2011, 12:20 »

Foxy, waarom vraag je specifiek om werk bij de Bank of Scotland, is dat omdat deze ook vestigingen in NL heeft ?

De Royal Bank of Scotland doet ook zaken in NL, maar of die ook vestigingen heeft in NL...?

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 27 jun 2011, 12:50 »
De Royal Bank of Scotland doet ook zaken in NL, maar of die ook vestigingen heeft in NL...?

The Bank of Scotland ( not Royal) heeft vestigingen in NL.

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #8 Gepost op: 27 jun 2011, 17:07 »

The Bank of Scotland ( not Royal) heeft vestigingen in NL.

:nooo

Heeft Bank of Scotland ook filialen in Nederland?
Nee; op het gebied van sparen is Bank of Scotland alleen als internetbank actief in Nederland. Omdat wij geen dure filialen hebben, kunnen wij de besparingen die dat oplevert in de vorm van aantrekkelijke bankvoorwaarden aan onze klanten doorberekenen.

(http://www.bankofscotland.nl/nl/Help-Informatie/S-10-001-Heeft-Bank-of-Scotland-ook-filialen-in-Nederland.html)

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 27 jun 2011, 17:59 »
:nooo

Heeft Bank of Scotland ook filialen in Nederland?
Nee; op het gebied van sparen is Bank of Scotland alleen als internetbank actief in Nederland. Omdat wij geen dure filialen hebben, kunnen wij de besparingen die dat oplevert in de vorm van aantrekkelijke bankvoorwaarden aan onze klanten doorberekenen.

(http://www.bankofscotland.nl/nl/Help-Informatie/S-10-001-Heeft-Bank-of-Scotland-ook-filialen-in-Nederland.html)

Haha, ik wilde nog even googelen nadat ik het geschreven had, maar toen was m'n pauze voorbij. Ik heb wel veel reclame (billboards) gezien in NL en dacht ook een filiaal, maar dat was dan toch in Schotland...................... :icon_thumleft:

Nu nog wachten op wat meer info van Foxy.

Offline Hermie

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 27 jun 2011, 18:55 »

De RBS (de Royal Bank of Scotland dus) heeft wel een vestiging in Amsterdam en Rotterdam. Deze vestigingen zijn voornamelijk gericht op de grootzakelijke markt, de zgn. Corporate Clients die ze van ABN Amrobank hebben overgenomen.
In the distance day was dawning, comes to me the early morning
Something tells me that I’m going home.....

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #11 Gepost op: 27 jun 2011, 22:40 »

De RBS (de Royal Bank of Scotland dus) heeft wel een vestiging in Amsterdam en Rotterdam. Deze vestigingen zijn voornamelijk gericht op de grootzakelijke markt, de zgn. Corporate Clients die ze van ABN Amrobank hebben overgenomen.

Oh, ik dacht dat die ook helemaal geen filialen hadden en alleen via Internet werkten. Interessant om te weten, Thanks Hermie!

Offline foxy

• Schotland fan
  • FOXY
« Reactie #12 Gepost op: 27 jun 2011, 22:45 »
jonge jonge wat een publiek ,

sorry dat het even geduurd heeft , tja ,ik moet zo nu en dan naar mijn meisje en heb dan geen tijd v d pc .

mijn vriendin en ik overwegen om tzt naar schotland te trekken , zij heeft een goede baan bij een nl bank ,ze is zeer goed op haar vakgebied , het zou mooi wezen wanneer ze dat talent ook bij een bank in schotland kan verzilveren  .

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 27 jun 2011, 23:08 »
Foxy, bedankt voor het antwoord op mijn vraag, het gaat dus niet specifiek om een baan bij BOS.
Hopelijk heb je informatie gekregen waar jullie tzt wat aan hebben, succes.  :sunny:

Offline Cloggie

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 28 jun 2011, 16:23 »
jonge jonge wat een publiek ,

sorry dat het even geduurd heeft , tja ,ik moet zo nu en dan naar mijn meisje en heb dan geen tijd v d pc .

mijn vriendin en ik overwegen om tzt naar schotland te trekken , zij heeft een goede baan bij een nl bank ,ze is zeer goed op haar vakgebied , het zou mooi wezen wanneer ze dat talent ook bij een bank in schotland kan verzilveren  .

Ik werk momenteel bij de RBS in Edinburgh,en die is GROOT !!! Volgens mij zou ze een grote kans maken om daar een baan te vinden. Altijd het proberen waard.

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #15 Gepost op: 28 jun 2011, 16:32 »

Ik werk momenteel bij de RBS in Edinburgh,en die is GROOT !!! Volgens mij zou ze een grote kans maken om daar een baan te vinden. Altijd het proberen waard.

Hèhè - grappig... Cloggie, ik wou je net vragen of jij misschien kon zien of er toevallig nog steeds ene Christophe Goasduff werkt bij de Royal Bank. Die heb ik er jaren geleden nog via mijn vrouw (die toen ook bij de RBS werkte) aan een baan geholpen. Maar, ik zie net dat hij tegenwoordig iets anders doet: http://www.frogvision.co.uk/

Internet... geweldig !!!