Auteur Topic: Midges en middeltjes  (gelezen 12877 keer)

Offline PHL

• Schotland fan
Midges en middeltjes
« Gepost op: 05 jun 2011, 12:42 »
Hoi,

Graag hoor ik ervaringen over het gebruik van middeltjes tegen midgets.
okee snap dat ze erbij horen, maar als we ze een beetje kunnen tegenhouden, met middeltjes oid is dit wel zo prettig.

Avalon skin so soft, welke precies er zijn er zoveel, of DEET schijnen goede middeltjes te zijn.

hoor het graag

Groet Peter

Offline Mac

• Schotland fan
  • It's not what you buy, It's what you create.
Re:Midgets en middeltjes
« Reactie #1 Gepost op: 05 jun 2011, 20:33 »
Gehoord in Scotland, 'n paar flinke whisky's schijnen ook goed te helpen.
Verder geen aandacht aan schenken, dan heb je er het minste last van.

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #2 Gepost op: 05 jun 2011, 21:46 »
Gehoord in Scotland, 'n paar flinke whisky's schijnen ook goed te helpen.

Inderdaad - als je maar genoeg whisky drinkt dan merk je niks van ze  :laughing7: !!

Nee, serieus - we hebben het er laatst hier nog over gehad: http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,5615.0.html (Skin So Soft van Avon e.d.)

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 05 jun 2011, 23:53 »
Ik vind Afterbite altijd wel erg goed helpen tegen de jeuk (is dus een middeltje dat je gebruikt als je al gestoken bent).
Jammer dat ze in Schotland niet de middeltjes hebben die ze in Finland verkopen, want die zijn echt zooo goed! Niet vergelijkbaar met Nederlandse middeltjes. :laughing7:

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #4 Gepost op: 06 jun 2011, 09:59 »
Wat ik niet snap is, waarom bestaat er nog steeds geen goed middel speciaal tegen midges als ze zoiets elders wel hebben en als er huidcremes zijn (zoals Skin So Soft) die bij toeval redelijk goed werken...?

:dontknow:

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 06 jun 2011, 10:14 »
Ik vind het ook vrij bijzonder... Geen communicatie misschien? In Finland hebben ze zelfs seizoensmiddeltjes. Een speciale spray met blauwe dop voor de lente (want dan zijn de mugjes anders dan in de zomer, dus heb je een andere werking nodig) en een speciale spray met rode dop voor de zomer.
Dat hadden ze hier ook allang moeten uitvinden. :icon_scratch:

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #6 Gepost op: 06 jun 2011, 10:39 »
Citaat
Ik vind het ook vrij bijzonder... Geen communicatie misschien?

Jongens, ga eens naar een plaatselijke BOOTS, drogist of apotheek toe en laat je eens goed informeren.
Het personeel hier is zeer welwillend om je van goed advies te voorzien en nemen echt nog wel de tijd voor je.
Er zijn zeer zeker goede middeltjes te verkrijgen.
Gelukkig hebben wij sinds we hier zitten nog geen last/overlast van deze beestjes gehad.

Offline jan van Duren

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 06 jun 2011, 19:38 »
het zijn trouwens midges en geen midgets.

Midgets zijn kleine mensen.
Met vriendelijke groet,

Jan van Duren

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
« Reactie #8 Gepost op: 08 jun 2011, 23:20 »
Avon Skin so Soft is te koop bij de Rod 'n tackle shop in Fort William bij de drogist hadden ze het niet omdat dat via net zoiets als Tupperware circuits wordt verkocht.

leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 09 jun 2011, 09:41 »
Ik heb Skin so soft nog bij praktisch iedere spar of andere kleine supermarkt gezien in Schotland! Bij mij helpt het niet, al is het wel heerlijk zacht voor de huid!

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 09 jun 2011, 14:10 »

Er is een topic waar verkoopadressen van 'skin so soft' in staan.
Het viel mij ook op dat ik het op steeds meer verkoop punten zag.

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 09 jun 2011, 14:50 »
de meeste local shops en postkantoortjes verkopen Skin so Soft , voor sommige mensen werkt het, voor anderen niet.en het gerucht gaat dat de kleine opdonders   een resistentie er tegen aan het opbouwen zijn

Jungle Formula werkt prima en er zijn nu verschillende versies verkrijgbaar ook voor gevoelige huid.

de midges komen op de carbon dioxide die je uitademt af dus is het aan te raden om niet met meerdere mensen bij elkaar te gaan staan , en een briesje op te zoeken want ze hebben een bloedhekel aan wind.met je armen wapperen helpt ook

een van de voordelen van midges is het excuus dat het beter is om de spinneraggen 's zomers niet van de ramen te halen omdat ze daarin gevangen worden   :icon_sunny:

Offline PHL

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 01 aug 2011, 23:11 »
bij deze de ervaringen van onze vakantie met onze hele kleine vriendjes:
Avon, Skin so soft £ 5,- of Deet is prima tegen de midges, als het echter te windstil wordt kan je bedolven worden en zul je ervoor moeten "schuilen" (1x in de vakantie voorgekomen)
ben je gebeten dan is Eureka £ 4,50, roller, een prima middel om het gebetene te verzachten.
Bij thuiskomt een middel bij de DA drogist gekocht Byebites € 12,00 die de geirrteerde plekjes snel en perfect verzacht en laat verdwijnen!!!!

Veel succes en ja, een briesje wind werkt het beste dan zijn ze echt weg!!