Auteur Topic: Waarschuwing voor "Putholes"  (gelezen 9120 keer)

Borghaerts

• Gast
Waarschuwing voor "Putholes"
« Gepost op: 01 jun 2011, 10:28 »
Hallo motor liefhebbers,

Op dit moment merk ik dat er heel erg veel grote en zeer diepe putholes in de wegen hier in schotland zitten.
Ze doen er gelukkig alles aan om ze te repareren, maar dat duurt wel even.
Op de radio gehoord dat ze er hoge prioriteit aan geven en de hoofdwegen als eerste aanpakken.

Vooral als het geregend heeft zie je de gaten niet en zelfs met de auto schrik ik me soms zelfs een beroerte. :verward
Gevuld met water heb je geen idee hoe diep ze zijn.

Als "oud" motorrijder weet ik hoe allert je moet zijn, maar als ik zie hoe "buitenlandse" mototrijders hier in schotland lekker
even de bochten "plat" nemen schrik ik me toch elke keer de rambam. :o

Het is wachten op de eerste DODE dankzij een "puthole" die niet gezien is of niet meer ontweken kan worden. :crybaby2:

We hebben al motoren beneden in de "ravijn" zien liggen omdat ze te hard de bocht ingestuurd hebben of door ander onoplettendheid.
Ook groot gevaar bij het afsnijden van de bochten, want de zijkanten van de wegen zijn er het slechtste aan toe.

Wilde dit even kwijt, want ik zou het erg vinden dat er straks nog meer mensen zijn die hun mooie vakantie op een onplezierige manier
moeten beeindigen.

Veel rij plezier en geniet vooral........ :wave:

McHenk

• Gast
Re:Waarschuwing voor "Putholes"
« Reactie #1 Gepost op: 01 jun 2011, 11:36 »
't Is inderdaad bar en boos... en niet alleen motorrijders hebben er last van, maar ook auto's lijden eronder - schade aan banden, barsten in (lichtmetalen-)velgen, schokbrekers, etc.

http://www.potholes.co.uk/

>:(

kentrabay

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 02 jun 2011, 21:03 »
breek me de bek niet open... >:(  de  schatkist is leeg , onze weg ( gebouwd op peatgrond) is behalve de potholes ook nog eens grotendeels weggezakt. het wachten is tot er een vrachtwagen doorheen gaat en dan zullen ze wel moeten

goede waarschuwing Erwin , wij houden ons hart af en toe ook vast en hebben al menige motorrijder op moeten rapen op de weg tussen Ft. William en Lochailort.  En waar je ook voor uit moet kijken.. als het regent blijft het water vaak op de weg staan met als gevolg aqua planen maar verder is het hier prachtig rijden, gewoon wat kalmer aan doen

scotlandbiker

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 03 jun 2011, 10:39 »
Erwin,
Dank voor deze waarschuwing, het kan niet vaak genoeg worden gezegd :icon_thumleft:

Afgelopen jaar in schotland ook deze ervaring gehad. Soms valt het wel mee, lijkt het of je een bocht wel weer wat harder kunt aansnijden, wordt je moed achter in de bocht toch weer beloond met een giga gat of een laag grit  :bonk

Het hoeft overigens niet altijd aan het wegdek te liggen, ook al eens meegemaakt dat achter een onoverzichtelijke bocht een dikke Galloway midden op de weg stond... :tongue3:

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 05 jun 2011, 15:22 »
Ze doen er gelukkig alles aan om ze te repareren, maar dat duurt wel even.
Op de radio gehoord dat ze er hoge prioriteit aan geven en de hoofdwegen als eerste aanpakken.

Als dat ook echt zo is tref je het waar jullie zitten niet beroerd: Aberdeen City Council en Aberdeenshire Council doen er eerder maanden dan weken over om het op te lossen, en bij wegen waar ze gemakshalve helemaal niets aan doen (ook niet na maanden dus) zetten ze - als je mazzel hebt - een waarschuwingbordje :icon_scratch:. Maar er zijn ook zat slechte wegen waar je geen waarschuwing krijgt, en dus zelf ruw tot de ontdekking komt dat er een hoop mis is. Ook bij doorgaande wegen !  :nooo
Leven en laten leven

Borghaerts

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 06 jun 2011, 10:33 »
Citaat
Maar er zijn ook zat slechte wegen waar je geen waarschuwing krijgt, en dus zelf ruw tot de ontdekking komt dat er een hoop mis is. Ook bij doorgaande wegen !

Klopt, Roald... Heeft mij eens aan de linker voorkant een "Coil spring" gekost op de A82 van Fort William naar Drumnadrochit.
De veer was finaal doormidden gebroken toen ik over een onzichtbare (met water gevuld) gat heen reed.
Merkte het niet direct, maar een paar dagen later, want de auto voelde niet lekker aan.
De garage ontdekte de breuk. De scherpe punt (van de breuk) zat bijna in mijn band. Dus bij een goede "bump" of Pothole had hij mijn
linkervoorband kunnen doorboren met alle gevolgen van dien. (ben gelukkig geen harde en wilde rijder)
Kosten van reparatie waren aanzienlijk.

Kokkie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 06 jun 2011, 16:32 »
Goede waarschuwingen,mensen!!
Hier heb je wat aan! Klasse!

matthijs

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 05 jul 2011, 22:07 »
mijn coil springs waren ook naar de knoppen, de rekening heb ik naar Fife Council gestuurd... misschien een idee om ze naar de small claims court te nemen;)

Jurriaan

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 06 jul 2011, 10:53 »
aye dan gaan ze er mischien eens wat aan doen. Heb ik hiero ook gedaan toen mijn fiets probleemen had.  :evil5:

Eagleheart

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 06 jul 2011, 13:19 »
hier zijn ze vorige week eindelijk begonnen om de putholes op de hoofdwegen op te vullen..  :icon_thumleft: finaly