Auteur Topic: Ferry naar Mull  (gelezen 4292 keer)

dme_v_ek@hotmail.com

• Gast
Ferry naar Mull
« Gepost op: 21 mei 2011, 12:17 »
Hoi allemaal,

Even nog een vraagje over de overtocht naar Mull. Ik denk het antwoord al te weten, maar toch nog even voor de zekerheid ;)

Om over te varen vanaf Oban naar Craignure (allen voetgangers) hoef je denk ik niet te boeken, klopt dit? Kan namelijk ook geen ticket vinden die ik online kan boeken alleen voor voetgangers..

Groetjes Davida

Offline Petra

• Schotland fan
Re:Ferry naar Mull
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2011, 18:47 »
Hallo dme-vek@

Volgens mij kan je als voetpassagier zo opstappen,
(na betaald te hebben uiteraard)
Rekening houdende met uiterlijk 10 minuten voor de afvaart aanwezig te zijn.

www.calmac.co.uk heb je waarschijnlijk al gevonden.

Petra

Offline Michel

• Schotland fan
Re:Ferry naar Mull
« Reactie #2 Gepost op: 09 mei 2012, 15:41 »
Voor de mensen die ook naar the Isle of Mull willen en de veerboot willen pakken: er zijn drie veerdiensten van het vaste land van Schotland naar het eiland.
Dat zijn:

* Oban - Craignure
* Lochaline - Fishnish
* Kilchoan - Tobermory

De laatste twee zijn zogenaamde 'turn up and go' - veerdiensten. Met andere woorden: er is geen reservering nodig.
Voor de dienst van Oban naar Craignure kan men wel kaarten kopen via de website. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat het de
populairste overtocht is omdat  Oban vanuit Engeland en het zuiden van Schotland de dichtsbijzijnde haven is. De trein vanuit vanuit Glasgow
stopt hier ook nog eens.

Voor jullie informatie:

* Oban ligt aan de westkust van Argyll. Craignure is de meest zuidelijke haven aan de oostkust van Mull.
* Lochaline ligt in het gebied Morvern. Fishnish ligt iets noordelijker dan Craignure maar ook aan de oostkust van het eiland. Dit is overigens de kortste overtocht.
* Kilchoan ligt in/bij Ardnamurchan. Tobermory is de meest noordelijke haven, aan de noordoostkust van Mull.