Auteur Topic: vraag  (gelezen 8077 keer)

rend

• Gast
vraag
« Gepost op: 11 mei 2011, 20:43 »
Ik ga in juni over en ik vraag mijzelf af of er ontbijt bij jeugdhostels zit of je dat apart kan bestellen? Ik neem zelf aan van niet maar geen idee????? Verder wat is de gemiddelde prijs voor een prive kamer in een jeugdhostel? Groetjes, R.

Offline Eagleheart

• Schotland fan
Re:vraag
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2011, 12:43 »
hoi Rend,

bij sommige youth hostels zit het ontbijt er wel bij ingegrepen maar bij de meeste niet volgens mij. ik denk dat je dat wel bij de informatie kan vinden als je een youth hostel op het oog hebt.
privekamers zijn vrij duur volgens mij.
echte privekamers weet ik niet of ze dat bij de meeste youth hostels hebben maar wel kleine kamers kamers die je maar met 2 a 3 mensen deeld. zo'n kamer is natuurlijk wel duurder dan dat je met meerdere personen deeld en de prijs is zeer afhankelijk per youth hostel.

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2011, 16:19 »
Hallo rend

Kan je zeggen dat mijn ervaringen met de aangedane hostels positief zijn.
Ze waren allen heel verschillend, qua gebouw, inrichting, aantal bedden ed. maar kan het aanraden.
Het is natuurlijk ook maar net wat je verwacht en hoe je zelf bent.
Ook leuk als men 'savonds ieder z'n potje staat te koken,
of samen met een andere gast iets klaarmaken.
Leeftijden liggen globaal tusen 20 en 70.

Iets waar je wel rekening mee moet houden,
is dat het in de weekenden vaak drukker is met de bezetting van de bedden (ook in juni)
Dan misschien 'smorgens even een belletje doen naar daar waar je die nacht wil overnachten.

Heb eens ergens een overnachting gehad, er waren een echtpaar, twee canadeze vriendinnen en ondergetekende.
We bezetten 3 zespersoonskamers, voor hetzelfde had men ons bij elkaar op één kamer gezet.
Dacht nog geen 20 pound betaald te hebben'.
Weet niet of er wel privékamers zijn.
Denk dat je dan meer in de de familiekamers terecht komt, aantal bedden dus ook hogere prijs.

Wat men ook wel doet is goed eten/ drinken achterlaten, met de datum van opening/ vertrek erop.
Dit mogen de dan aanwezige gasten gebruiken.

Naar mijn weten zijn er twee organisaties in Schotland waar jeugdherbergen bij aangesloten zijn.
De hostels zijn verspeid over geheel Scotland.
Voor meer info over waar en hoe ed. zie hieronder.
Volgens mij kun je precies zien war je kan eten.

- SYHA        www.hostelingscotland.com
en
-Scottiscsh Independent Hostels         www.hostel-scotland.co.uk

Petra

rend

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2011, 18:22 »
Dankjewel, nu hoor ik nogal vreemde dingen over jeugdhostels zoals mensen die liggen te ***** bijvoorbeeld.. Hier heb ik dus totaal GEEN trek in en wens ook een NORMALE verblijfsplaats te hebben. Klopt dit gerucht of is dit maar wat gepraat? Anders neem ik wel een normaal hotel.....

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2011, 22:49 »
Hallo rend

Dankjewel, nu hoor ik nogal vreemde dingen over jeugdhostels zoals mensen die liggen te ***** bijvoorbeeld.. Hier heb ik dus totaal GEEN trek in en wens ook een NORMALE verblijfsplaats te hebben. Klopt dit gerucht of is dit maar wat gepraat? Anders neem ik wel een normaal hotel.....

Ben je een * vergeten, of denk ik verkeerd?  :laughing7:
Dacht dat mannen en vrouwen meestal apart slapen,
maar dat zegt niets natuurlijk(dit kan je op meerdere manieren opvatten)

Wat is normaal, garantie voor rust heb je nooit.

Aantal hostel situaties met  ;)

----Een aantal jaren geleden, kwam ik voor het eerst in een schotse hostel.
Ik werd naar een kamer gebracht en had nog keuze uit twee bedden.
Aan de andere kant van het looppad was een engelse vrouw waar ik mee aan de praat raakte.
Ze vertelde over de oordopjes,
die ze bij zich had ivm. het snurken van anderen.
'snacht werd er inderdaad door één iemand behoorlijk gesnurkt.
Mag jij raden door wie?

Die engelse vrouw dus  :laughing7:

----De "kamers" hadden vier bedden en werden door gordijnen van de andere kamers gescheiden.
Op een gegeven moment was het heel gezellig in een kamer,
de 4 dames aldaar hadden de grootste lol (woordelijk) giebel giebel.
Het was te horen maar ach.
Opeens werd er toch door een mede gast van een andere kamer een schreeuw gegeven. Denk dat enkele andere gasten juist daar wakker van werden en tegen het pafond zaten.
Het was daarna trouwens wel stil.

----Ken ook tent situaties dat ik liever een stukje verderop had gestaan.
Kotsende buurman, voor mijn gevoel de hele nacht.
Jongen die de hele nacht buikpijn heeft en schreeuwende aandacht van z'n heit wil.
Huilende baby............. :crybaby2:

Zelfs al kampeer je in het wild naast een leuk kabbelend beekje.
Knonne wat een kabaal kan dat 'snachts geven.
Om het nog niet eens over de werking op de blaas te hebben  :sad1:

----Hotel situaties kan ik ook  :confused2:

Ik blijf dit jaar geloof ik maar thuis.

Petra

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2011, 22:32 »
nu hoor ik nogal vreemde dingen over jeugdhostels zoals mensen die liggen te ***** bijvoorbeeld.

Zoiets heb ik 1 keer meegemaakt - in een B&B. Nog nooit in een jeugdherberg.

Mijn ervaringen met jeugdherbergen zijn allemaal positief: prima sfeer en nog nooit problemen gehad met diefstal of bovenstaande. Wel zou ik je aanraden oordoppen mee te nemen, omdat er vaker wel dan niet iemand op je kamer ligt te snurken.

Voor wat betreft prijzen van privé-kamers zou je kunnen kijken op de site van SYHA (Schotse jeugdherberg-organisatie). Maar ik denk dat je op een vergelijkbare prijs als een B&B uitkomt.
Leven en laten leven