Auteur Topic: We gaan dit jaar  (gelezen 4726 keer)

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
We gaan dit jaar
« Gepost op: 08 mei 2011, 20:53 »
eens niet naar Schotland.   :bonk  :verward  :confused2:

Na 14 jaar,  1 of meerdere keren per jaar Schotland bezocht te hebben, hebben we besloten dit jaar de zomervakantie maar eens ergens anders door te brengen. We hebben gekozen voor Wallis in Zwitserland. Anderhalve week in een stacaravan op de camping Santa Monica.
Als puber ben ik voor het laatst in Wallis geweest en in mijn herinneringen is het een erg mooi gebied. Ook van een collega, die er een eigen chalet heeft, zie ik regelmatig de meest mooie foto's voorbij komen, dus als het weer een beetje mee wil werken, gaan we een mooie vakantie tegemoet. Volgens mij zitten zij er dezelfde periode er ook, dus we spreken dan nog wel een keer af.

We hebben bewust voor een (bij Nederlanders geliefde) camping gekozen omdat Thomas nu op een leeftijd is gekomen, dat hij behoefte heeft aan leeftijdsgenootjes om zich heen. Niet dat hij zich verveeld heeft in Schotland, maar als je 6 bent is jezelf vermaken toch een stuk makkelijker dan als je 11 bent.

Maar de liefde voor Schotland zal niet verwateren hoor, ik heb tijdens het bevrijdingsfestival in Wageningen weer genoten van Rapalje en de 2 pipe and drum korpsen in het defilé (en héél misschien zit er toch nog een korte tripje naar Schotland in, in de herfstvakantie)

Offline Mieke

• Schotland fan
Re:We gaan dit jaar
« Reactie #1 Gepost op: 08 mei 2011, 22:40 »
Hoi Hans, je hoeft je niet te "verontschuldigen" hoor, dat je "vreemd" gaat  :laughing7:
Wij kennen deze camping en het gebied in en rondom het Rhônedal als onze broekzak.
We zijn nu zo'n 14 x in Wallis geweest, in zo goed als alle seizoenen. En dit jaar wordt het de 10e (?!) x op de camping en wel op Santa Monica. Dit i.v.m. hondje en inentingen.
We zijn bewust voor onze Erik daar gaan kamperen om dezelfde reden als jullie, veel vriendjes! Hij was toen een jaar of 9.
Eerste jaren trouw meegewandeld, de bergen in. Het kon niet lang en hoog genoeg zijn...later was hij met geen stok meer van de camping af te krijgen  :nono:
Hebben jullie een caravan van de camping zelf, of van Vacansoleil?

Alvast een heel fijne vakantie gewenst, en vergeet niet je kamera mee te nemen  :laughing8:
Mocht je het leuk vinden (en wat tijd over) dan heb ik hier nog een fotomappie  :help:

edit: heb de link weggehaald nu weggehaald, belangstellenden kunnen me een p.b. sturen
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #2 Gepost op: 09 mei 2011, 07:29 »
We hebben bij Vacansoleil geboekt. 1,5 week is wat kort, maar er was weinig andere keus, ja 2,5 week maar dan had ik na de thuisreis meteen de volgende dag aan het werk gemoeten, ook niet zo handig.
En wees niet ongerust, de camera gaat echt wel mee hoor!!

Zal vanavond de foto's eens bekijken.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #3 Gepost op: 09 mei 2011, 19:15 »
Foto's gezien en krijg er nog meer zin in. Tevens foto's gezien die ik nog herkende uit mijn herinnering van ruim 20 jaar geleden oa Zermatt en de Rhônegletsjer (geloof ik).

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 09 mei 2011, 22:57 »
Foto's gezien en krijg er nog meer zin in. Tevens foto's gezien die ik nog herkende uit mijn herinnering van ruim 20 jaar geleden oa Zermatt en de Rhônegletsjer (geloof ik).
Pfff...20 jaar geleden, toen was de Rhônegletsjer nog groot (tot aan het winkeltje)
Nu moet je wel 50 meter lopen tot je er bent  :help:
Een triest feit, maar het is niet anders. Je kunt er nog steeds in en zeker voor Thomas een must!
Er lopen daar wel veel murmeltiere, appeltje meenemen.
Mooie route door de Goms. oeps...ik draaf weer door... :evil5:

Ben benieuwd naar jouw foto's  :icon_thumleft:
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #5 Gepost op: 23 jan 2012, 21:32 »
Het heeft even geduurt, maar onze website (zie onder) is uitgebreid met de foto's en het verslag naar Zwitserland in de zomer van 2011.

(En daarnaast ook met de vakantie naar Wales in de herfst van 2011 )

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 23 jan 2012, 21:40 »
Hans ,kan het dat ik Wales 2011 niet zie ?

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 23 jan 2012, 21:56 »
Ja hoor Jessy, even zoeken........................ Eerst links op "vakantie", dan rechts op "Engeland/Wales", en dan Wales 2011  :hello2:

Prachtige foto's trouwens!................................
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #8 Gepost op: 23 jan 2012, 22:15 »
Anders even in het rechtermenu rechtsklikken en voor "Vernieuwen" kiezen
(O ja, op de landnaam klikken opent een menuutje)

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 23 jan 2012, 23:46 »
Mooie foto's ,een aantal had ik eerder gezien in "de rest van Groot-Brittannië . De melk wordt er nog aan huis geleverd zie ik  :)

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 24 jan 2012, 09:16 »
Mooi Hans!

Ik hoop dat luuk binnenkort ook weer eens de webiste ewerkt, op de één of andere manier werkt die niet meer :(