Auteur Topic: kleine campings  (gelezen 26548 keer)

Anneke1962

• Gast
kleine campings
« Gepost op: 08 mei 2011, 11:04 »
Wij gaan komende dinsdag 10 mei richting Schotland met de boot en onze Eriba. Een hartewens van mij gaat in vervulling   :hello2:
We gaat 10 dagen en trekken van camping naar camping van Newcastle richting Fort William,
maken een lus richting oostkust en zakken weer af. Wie heeft leuke adresjes voor kleine (boeren) campings. 

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:kleine campings
« Reactie #1 Gepost op: 08 mei 2011, 12:21 »
Hi Anneke,

Wij wonen in Schotland en hebben vorige jaar een kleine caravan gekocht en ben ook op zoek naar dit soort campings.
Maar wist je dat je ook mag wildkamperen in Schotland ? En ken je de website van Gea en Wim http://www.reisverhaleneuropa.nl/index.shtm erg veel info mbt campings.
En de website  http://www.farmstay.co.uk/, maar dat is meer B&B's en cottages op het boerenerf, slechts 1 (!!) camping in Schotland.

Ik heb pas de ANWB campinggids (weer) aangeschaft omdat daarin ook staat aangeven hoeveel stacaravans er t.o.v. toercaravans op een camping staan, veel stacaravans vind ik persoonlijk minder leuk. :tongue3:

En mijn laatste raad komt te laat, maar als je lid was geworden van de The Camping en  Caravanclub (speciaal  tarief voor 3 maanden voor buitenlanders)  http://www.campingandcaravanningclub.co.uk, dan had je een campinggids gekregen waarnaast de 20 sites van deze club (bijna)alle andere campings in Schotland staan, waaronder ook campings met bv maar 5 plekken.

Dus niet echt een concreet antwoord op je vraag maar wel wat adviezen  :aye

Heel veel kampeer plezier !  :icon_sunny:

Anneke1962

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2011, 20:56 »
Andrea, bedankt voor je reactie. Wij zijn wel lid geworden van de Camping and Caravanning Club hoor, voor drie maanden. Daar staat inderdaad ook kleine campings in maar soms hebben mensen tips omdat ze zelf op reis zijn geweest.  Kleine campings die verder nergens staan vermeld. Als ik wat vind onderweg zal ik ze ook naar jou doorzetten hoor.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 08 mei 2011, 20:59 »
ik zit ook eens hard te denken over kleine campings. Op Skye, ken ik Glenbrittle en Edinbane, en van de weg af gezien Sligachan, die zijn allemala niet zo groot. Die bij Portree weet ik niet, benik heel lang geleden eens geweest.
Bij the Cairngorms ken ik alleen maar grotere, misschien dat die van Boat of Garten iets kleiner is?
Tobermory Mull heeft en kleine camping.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 08 mei 2011, 23:58 »
Mooi dat jullie het "Big Sites Book" al hebben  :icon_thumleft:

Maar wat versta je onder kleine campings ? Hoeveel kampeerplekken ?
Verder denk ik dat er in deze periode ruimte genoeg is op de campings en georganiseerd vertier is er op Schotse campings niet/ minimaal. Dus het wordt vast een rustige kampeervakantie, zelfs op de wat grotere campings  :aye

Anneke1962

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 09 mei 2011, 08:11 »
Kleine campings met ongeveer 30 plaatsen, zoals hier in Nederland een mini-camping.
Maar we hebben wel om de vakante-seizoenen van Nederland en Engeland heen geboekt zodat
we niet al te veel drukte zouden aantreffen. De grotere campings zijn natuurlijk ook niet druk en nu een beetje mini voor ons haha...     :bagpipe
En Skye dedankt voor je adresjes. We willen proberen Skye aan te doen en anders zeker volgend jaar.  We kunnen vast niet alles in 10 dagen bekijken. We gaan zeker niet racen maar genieten en dan maar in meerdere etappes (jaren).

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #6 Gepost op: 09 mei 2011, 12:39 »
Mijn persoonlijk favoriet is Faichemard Farm bij Invergarry (http://www.faichemard-caravancamping.co.uk/) Kom daar al sinds 1983. Mooi centraal gelegen in de highlands en een prima uitvalsbasis.

Ander leuk alternatief is bijvoorbeeld Balmacara Caravan en Campingsite op een paar mijl afstand van Eilean Donan en de brug naar Skye

Anneke1962

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 09 mei 2011, 12:57 »
Bedankt MacJos, heb de sites even bekeken en ziet er goed uit.   De laatste is al een eind richting Sky, leuk!  Morgen is het zover, dus elke tip die we nog binnen krijgen is er weer eentje meegenomen.

Offline Danny

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 09 mei 2011, 17:23 »
Er zit in Roybridge langs de A86 een leuke kleine camping en is maar 10 minuten rijden van Fort William. :laughing7:
Ben alleen de naam ff kwijt van die camping. :icon_scratch:
Danny  :wave: :bagpipe

Anneke1962

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 09 mei 2011, 17:33 »
Bedankt Danny  :icon_thumleft:, ik heb het even opgezocht en het is volgens mij Bunroy Park, een kleine camping met een hoge score.  Weer eentje aan ons lijstje toegevoegd!  :hello2: 

Offline Bernice

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 09 mei 2011, 17:48 »
Leuk hè, die voorpret!  :laughing7:
Goede reis morgen en heeeeel veel plezier  :bagpipe

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #11 Gepost op: 09 mei 2011, 18:17 »
Goeie reis, veel plezier. En als je in de buurt van Invergarry komt (en dat doe je vast wel) wil je van mij dan even zwaaien  :laughing7:

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 09 mei 2011, 18:25 »
Heel veel plezier!! :bagpipe

Offline Danny

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 09 mei 2011, 19:18 »
Ja Bunroy dat is het :hello2:
En mocht je op Skye komen is Loch Greshornisch ook een aanrader , Zeker met een bootje. :drunken_smilie:
Danny  :wave: :bagpipe
Als je daar naartoe gaat een eierdoosje meenemen die worden ter plaatse door de kippen gevuld. :aye

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 09 mei 2011, 19:31 »
loch Greshornish, dat is die ik bedoelde met Edinbane, leuke camping.

veel plezier!!!!

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #15 Gepost op: 09 mei 2011, 20:06 »
Ach ja,Greshornish.....

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 09 mei 2011, 21:36 »
Uhhh, even in mijn ANWB boek gekeken, 130 plekken ( Edinbane). Is dit dan in jullie ogen een kleine camping   :verward ?

Offline Danny

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 09 mei 2011, 22:07 »
Toen ik er was in Jul/Aug 2008 stonden er hooguit 15 tenten/campers , 130 plaatsen wil niet zeggen dat die ook allemaal benut worden.
Danny :wave: :bagpipe

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2011, 00:20 »
Maar als je in die contreien een kleinere zoekt, dan ligt Kinloch Campsite bij Dunvegan dichtbij. http://www.kinloch-campsite.co.uk/index.html

Anneke1962

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2011, 08:07 »
He lieve mensen, allemaal super bedankt voor jullie tips. foto en het 'uitzwaaien'.    :icon_thumleft: Dit is alvast een heerlijk begin van onze vakantie. We gaan over een paar uurtjes weg en ik heb de kriebels van  verwachting en toch een beetje voor de overtocht.  Maar we gaan genieten en veel, heel veel zien!!!!

Tot gauw op het forum!!   :wave:

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 11 mei 2011, 23:21 »
mocht je nog op Ardnamurchan komen bij Langal is ook een "camping"  alleen voor de caravan club geloof ik, die nemen maximaal 5 caravans of motorhomes aan , het ligt pal aan Loch Shiel en het is er schitterend.

http://www.campingandcaravanningclub.co.uk/siteseeker/aspx/details.aspx?id=40002&currentPage=0

rinnert

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 20 jun 2011, 17:42 »
hoe was de schotlandreis?

Anneke1962

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 29 jun 2011, 09:31 »
Hoi Rinnert       :drinky   :drinky   :drinky 
We zijn weer terug van een rondreis Schotland en ik heb er een nieuwe liefde bij hoor.
Wat een prachtig land en een leuke vriendelijke enthousiaste mensen. Het was vroeg in het seizoen en hadden zelfs één op één rondleidingen in kastelen en een mansionhouse.
We hebben ontzettend veel gezien.  Genoten van alle indrukken en gaan over twee jaar weer.