Het weer zat inderdaad de dag dat we Skye deden niet echt mee, het regende de hele dag. Maar we hebben die dag toch 250 km gereden, waarbij we hoofdzakelijk de 2 lussen hebben gereden, dus voornamelijk de hoofdwegen.en richting Talisker brewery (superleuke en leerzame rondleiding ). Ik moet wel wat recht zetten; het is niet zo dat ik Skye niet mooi vond , maar vergeleken bij de andere plekken waar we geweest zijn, viel het gewoon wat tegen, waarschijnlijk omdat de verwachtingen gewoon hoog waren. Qua natuur vond ik Skye veel van hetzelfde. Andere gebieden, zoals GlenCoe, Applecross, wegen naar Applecross en Skye vond ik veel mooier en afwisselender. Wat ik ook prachtig vond was het afgelegen gebieden ten noorden van edinburgh tot fort william bijvoorbeeld. We hebben daar een aantal wegen ,oa singleroadtracks, gereden waarbij we door schitterende heuvels/bergen reden en dan een uur lang niets, maar dan ook niets ( geen auto, motor, mens, huis) tegenkwamen, alleen schapen. het was oa de omgeving rond aberfeldy en foss, echt schitterend. De weg langs Loch Lomond, ook schitterend. Een andere route die we gereden hebben ten zuiden van edinburgh was ook verrassend mooi, nl; via de A7 naar Hawick en vandaar de B6399 naar newcastleton, vervolgens de B6357, vevolgens was Hadrians Wall de bedoeling, maar door tijdnood ging dat niet door. dat was onze laatste dag en we hadden niet echt een hoge verwachting van het landschap richting newcastle upon tyne, maar dit is echt een supermooie route.
Het was gewoon een supervakantie
michael