Auteur Topic: mooiste plekken/wegen op de motor van schotland  (gelezen 59929 keer)

scotlandbiker

• Gast
Re:mooiste plekken/wegen op de motor van schotland
« Reactie #25 Gepost op: 10 mei 2011, 13:46 »

Het rondje Applecross zoals jij 'm hebt beschreven is ca. 75km. Een gemiddelde van 45 km/h vind ik vrij snel, zeker op de bealach na ba, of je moet alleen oog hebben voor het asfalt voor je :bonk. Maar in een uur of 3-4 constant rijden ben je dus wel rond. Met relaxed rondkijken, lunch, wandeling, enz. kun je dus een dag goed vullen. Houd er wel rekening mee dat de steile route vertraging kan opleveren vanwege het drukke verkeer (iedereen wil daar rijden en het is er smal).

Zelf heb ik de nacht doorgebracht op de prachtige camping in Applecross  :icon_thumleft:. Ze hebben daar ook leuke trekkershutten.
Het voordeel is dat je lekker in de pub een biertje kunt happen. Op de camping ontmoet je vele motorrijders en hebben ze prima faciliteiten zoals een leuk restaurant. http://www.applecross.uk.com/campsite/index.htm  '

anja64

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 12 mei 2011, 20:45 »
Wij hebben de Applecross vorige week gereden van noord naar zuid! MMMMMOOOOOOOIIIIIII

http://www.youtube.com/watch?v=AnquhihRqkg

scotlandbiker

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 15 mei 2011, 16:41 »
Anja64,
Dat de bealach na ba  :hello2: een "must"is voor motorrijders weten we wel, maar...hoe lang hebben jullie over deze ronde gedaan?
Dat was de vraag nl van Michael

BTW: rijden zonder handschoenen? begrijpelijk gezien het mooie weer, pijnlijk bij een val.....  :tongue3:

Ook goed te zien waarom wij rechts rijden: gemakkelijker op je tegenligger te groeten  :laughing7: :wave:

anja64

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 15 mei 2011, 17:31 »
Ongeveer 1,5 uur over gedaan zonder veel te stoppen. De handschoen was even uit om de camera aan te zetten, normaal gesproken rijden we echt niet zonder hoor! Het schuifknopje vd camera is met handschoen aan niet goed te voelen, vandaar!!
Toch viel het links rijden nog niet tegen, is in de eerste paar bochten vreemd maar went snel, en echt veel zwaaien doen ze daar niet is onze ervaring, een enkeling en soms een uitgestoken been.

Danny

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 15 mei 2011, 23:12 »
Been uitsteken of hoofdknikjes zijn daar de gebruikelijke motorgroeten. :aye
Danny  :wave: :bagpipe

Kokkie

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 17 mei 2011, 16:48 »
Prachtig filmpje.
Een " deja vu"!
Herinneringen komen weer naar boven!
Toen ik er was,was er bijna geen verkeer en ik reed op dat moment helemaal in mijn eentje!
Wat een rust en machtige omgeving!
Is this heaven?
 :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny:

Màiri

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 17 mei 2011, 17:25 »
Prachtig filmpje, zeg! :o Maar zelfs vanuit filmbeeld vond ik het spannend om te zien, zo met die steile weggetjes en dan nog een aardig tempo! Ik zou nooit op een motor durven rijden... :icon_pale:

sylvia

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 03 jun 2011, 14:32 »
wie kan mij helpen wij gaan voor het eerst naar schotland :bagpipe met de Motor tips zijn welkom
Sylvia

Danny

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 03 jun 2011, 22:45 »
Hoe ga je kamperen of B&B of hotels en hoe lang ga je ?

anja64

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 07 jun 2011, 21:03 »
wat wil je weten sylvia??

michael

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 29 jun 2011, 11:10 »
motorvrienden,

het is bijna zover, zondag op de boot voor een weekje schotland. Het weer ziet er niet echt florisant uit, maar het kan altijd nog meevallen. Alles is geregeld, we zijn er klaar voor.
ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar bijdrage op dit forum. laat nog wel weten hoe het gegaan is.
mzzl
michael

Kokkie

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 29 jun 2011, 13:41 »
Have fun en doe ze daar de groeten!
 :) :) :) :) :)

michael

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 15 jul 2011, 12:32 »
motorvrienden,

vorige week in schotland geweest en het was fantastisch. Hoogtepunten waren de Applecross en Glencoe en de wegen daarnaartoe in de highlands. Het gevoel dat je krijgt als je op een singleroad track rijd in de 'middle off nowhere' is echt super. Er waren wegen bij dat je een half uur lang geen mens, auto, motor, fiets of huis tegenkwam, alsof je de enige bent op de aarde. de mensen zijn echt supervriendelijk, soms moeilijk te verstaan. edinburgh is ook een hele leuke stad, wat je zeker moet bezoeken als je in schotland bent.
zelfs het weer viel mee, anderhalve dag 'heavy rain', de rest van de week droog met af en toe een druppel en redelijk vaak een zonnetje.
er viel eigenlijk een ding een beetje tegen; island of skye, maar dat was misschien omdat de verwachtingen daar ook erg groot waren. Vergeleken met de andere gebieden eromheen, vond ik het een beetje tegenvallen, maar misschien ben je ook een beetje verwend als je dagen door zulk mooie natuur/bergen rijdt.
Kort gezegd; een vakantie om nooit te vergeten en zeker in de toekomst voor herhaling vatbaar, want er is nog veel meer moois te ontdekken daar.

groeten michael

Jurriaan

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 15 jul 2011, 16:39 »
Hoi Micheal

Leuk om te hooren dat je vakantie leuk en mooi was.

Ik woon op Skye dus mijn vraag is waar ben je geweest ?

Nieuwsgierigheid van mijn kant eigenlijk

wilma

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 15 jul 2011, 21:23 »
Wat jammer dat Skye tegenviel, voor ons was het het hoogtepunt van alle vakanties! Maar ik hoor het wel vaker, en smaken verschillen (gelukkig). Wij troffen het toen ook enorm met het weer, het was een erg warme week. Ik vond vooral de wandelingen bij Old man of Storr en (ik krijg maar geen genoeg van het kijken van onze foto) van de Quiraing!

Danny

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 15 jul 2011, 22:09 »
Als je alleen over de hoofdwegen motor rijd op Skye is mooi weer onontbeerlijk voor mooie vergezichten over zee  :icon_sunny: :drunken_smilie:
Maar voor de echte schoonheid en mooie plekken zul je zijwegen moeten pakken afstappen en een beetje wandelen.  :drunken_smilie: :happy10: :confused2:

Andrea

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 15 jul 2011, 23:10 »
Ook wij hadden vorig jaar niet veel geluk met het weer.  De eerste dag nog prachtig gewandeld naar het noordelijkste puntje
van Skye, maar toen zakte de mist op Skye neer . De wereld werd erg klein en we zijn landinwaarts gegaan. Maar we geven Skye zeker nog eens een herkansing.  :icon_sunny:
Eerst morgen naar Easter Ross/Sutherland/Wester Ross. Eerste stop is de Black Isle en over 14 dagen weer terug ( en ons huis blijft bewoond  :icon_thumleft:).

wilma

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 16 jul 2011, 08:41 »
Fijne vakantie Andrea, hoop dat je redelijk weer treft!

skye

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 16 jul 2011, 10:11 »
fijne vakantie Andrea!!

ilonka

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 16 jul 2011, 11:47 »
 :schface Michael, waar op Skye ben je dan geweest, dat het landschap zó tegenviel?
Skye is toch wel één van mijn toppers.
Prachtige landschappen, geweldige vergezichten, natuurschoon op je drempel. :tongue3: :tongue3:
Na één weekje was ik verkocht( ondanks hoogtevrees) :confused2:

Fijne vakantie Andrea! :wave:
Ilonka

michael

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 18 jul 2011, 14:50 »
Het weer zat inderdaad de dag dat we Skye deden niet echt mee, het regende de hele dag. Maar we hebben die dag toch 250 km gereden, waarbij we hoofdzakelijk de 2 lussen hebben gereden, dus voornamelijk de hoofdwegen.en richting Talisker brewery (superleuke en leerzame rondleiding ). Ik moet wel wat recht zetten; het is niet zo dat ik Skye niet mooi vond , maar vergeleken bij de andere plekken waar we geweest zijn, viel het gewoon wat tegen, waarschijnlijk omdat de verwachtingen gewoon hoog waren. Qua natuur vond ik Skye veel van hetzelfde. Andere gebieden, zoals GlenCoe, Applecross, wegen naar Applecross en Skye vond ik veel mooier en afwisselender. Wat ik ook prachtig vond was het afgelegen gebieden ten noorden van edinburgh tot fort william bijvoorbeeld. We hebben daar een aantal wegen ,oa singleroadtracks, gereden waarbij we door  schitterende heuvels/bergen reden en dan een uur lang niets, maar dan ook niets ( geen auto, motor, mens, huis) tegenkwamen, alleen schapen. het was oa de omgeving rond aberfeldy en foss, echt schitterend.  De weg langs Loch Lomond, ook schitterend. Een andere route die we gereden hebben ten zuiden van edinburgh was ook verrassend mooi, nl; via de A7 naar Hawick en vandaar de B6399 naar newcastleton, vervolgens de B6357, vevolgens was Hadrians Wall de bedoeling, maar door tijdnood ging dat niet door. dat was onze laatste dag en we hadden niet echt een hoge verwachting van het landschap richting newcastle upon tyne, maar dit is echt een supermooie route.
Het was gewoon een supervakantie

michael

kentrabay

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 18 jul 2011, 21:10 »
ik kan me wel wat bij voorstellen dat Skye tegenviel , zeker bij regen.
 Eerlijk gezegd lopen wij er ook niet warm voor , ik denk vnl. door het gebrek aan bomen en de lege vlaktes. De Cuillins zijn trouwens wel schitterend en impressive.

Kokkie

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 19 jul 2011, 19:57 »
Natuurlijk Hadrians Wall is een historisch monument en als je in de buurt bent de moeite waard om er even te gaan kijken,maar het stelt eigenlijk niet veel voor.

Ik ben er geweest en zou er niet voor omrijden om het te zien.
Zal wel even een fotootje van deze ruine zoeken en plaatsen.

Gilbert

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 27 okt 2011, 08:24 »
ik kan de vraag van Michael niet beter formuleren. Wij plannen wel 11 dagen Schotland in. Ik lees graag jullie reacties.

Kokkie

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 29 okt 2011, 09:05 »
Zoals beloofd,Hadrians Wall.