Auteur Topic: Camping op de Orkneys  (gelezen 5246 keer)

Offline loutje

• Schotland fan
Camping op de Orkneys
« Gepost op: 27 mrt 2011, 12:51 »
Heeft er iemand ervaring met de camping in Kirkwal op de Orkneys?
Is het noodzakelijk deze te reserveren?

Offline Struner

• Schotland fan
Re:Camping op de Orkneys
« Reactie #1 Gepost op: 28 mrt 2011, 09:34 »
Heeft er iemand ervaring met de camping in Kirkwal op de Orkneys?
Is het noodzakelijk deze te reserveren?
Ik had begrepen dat ze de camping bij Kirkwall van de winter / dit voorjaaar zouden uitbreiden dus het zal wel meevallen, tenzij misschien met het Festival van St Magnus, hoewel dat meestal een ander publiek is  :hypocriet

MVG,
---Peter.

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
« Reactie #2 Gepost op: 28 mrt 2011, 22:46 »
Als je de Pickaquoy camping bedoelt die zou ik beslist reserveren met een camper, zeker als je stroom wilt hebben.
Het aantal stroomplaatsen is beperkt en in de zomer is de camping gewoon vol, wij stonden daar vorig jaar en hadden voor 3 nachten gereserveerd, met wat kunst en vliegwerk mochten we nog wat langer blijven maar op een goed moment moesten we weg vol=vol

Dit is de link overigens: http://www.pickaquoy.net/campsite

Verder een prachtige camping met supermarkten om de hoek en ook de stad kan je in 10 minuten lopen.
Zeer mooi en goed sanitair met alle moderne gemakken zelfs een leuke lounge waar je met medebezoekers gezellig kan praten.

Nog even een andere tip, als je wil kamperen op de camping bij Dunnetbay zou ik je ook sterk adviseren van te voren te reserveren, zeker in de weekeinden is het vol.
http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/lijsten/krt2/dunnet.shtm

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline loutje

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 18 apr 2011, 23:47 »
Oke, bedankt.
Ik moet de boot ook reserveren dus reserveer ook maar meteen de camping.

Offline McLeo

• Schotland Moderader
« Reactie #4 Gepost op: 26 apr 2011, 23:10 »
Ik weet niet of je deze al kent maar is de moeite waard:
http://www.pentlandferries.co.uk/

Is volgens mij goedkoper dan de andere en veel leuker.

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline loutje

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 05 mei 2011, 11:41 »
Ik kende deze ferry ook  maar ik val meer op tradionele schepen, wel bedankt voor de tip. :)
De boot en camping heb ik inmiddels geboekt en betaald, 4 nachten op de Orkney's.
De boot is inderdaad wel prijzig, 300 pond voor een retour,2 personen auto en caravan.
Achteraf heb ik spijt dat we ook niet nog met 'Orkneyferrys' verder gaan naar het eiland Sanday, hier is ook een camping.( we zijn gek op autoferrys)
Dat had ons geweldig geleken zo noordelijk met een kleine ferry.
De bedoeling is dat we wel een dagtocht gaan maken naar de andere eilanden van de Orkneys.
Na de vakantie zal ik een klein verslagje maken.

loutje

Offline McLeo

• Schotland Moderader
« Reactie #6 Gepost op: 05 mei 2011, 17:02 »
Lokaal even in Krikwall naar de ferry info lopen en je kan nog van alles reserveren. Zo niet kunnen ze je in ieder geval vertellen wat de mogelijkheden zijn. Wij zijn een dagje naar Rousay geweest en dat kon makkelijk zonder reserveren.

Veel plezier (4 dagen zijn te kort maar daar kom je zelf wel achter  :hello2: :hello2:  )

Leo

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 06 mei 2011, 14:41 »
Hat hangt er beetje van af welk eiland je wenst te bezoeken! Niet elke ferry vertrekt uit Kirkwall, sommigen vertrekken vanuit Houton en andere uit Stromness!

Pentland is inderdaad goedkoper, ma dan kom je niet voorbij the Old man of Hoy...

Hoy, Westray en Sanday vond ik echt heel leuk!!! Wel soms rare mensen op Sanday  :drunken_smilie:
En zonsondergang aan Ring of Brogar of aan Warebeth, zijn niet te missen, vooral als je in de zomer gaat dan kleurt de hemel soms vuurrood, prachtig!!!!!

Ik kan dit jaar helaas niet gaan, ma ik wens jullie alvast heeel veel plezier!

I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline loutje

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 09 mei 2011, 19:51 »
Ik wil indien mogelijk een keer naar het verste eiland, Papa Westray.
En hoop dan natuurlijk orca's te zien.
Ook hoorde ik dat er op zondag speciale excursie vaarten zijn.

Kennen jullie deze site trouwens?
Het verhaal zeker wel denk ik.

http://www.u47.org/nederlands/index.asp

Loutje