Auteur Topic: de overtocht  (gelezen 12433 keer)

Ria

• Gast
de overtocht
« Gepost op: 21 mrt 2011, 12:55 »
Ik heb van julie al veel informatie ontvangen om onze reis samen te stellen, dat zal lukken.
We willen onze vakantie in Edinburgh starten.
Ik wou onze overtocht vastleggen maar merk dat de lijn zeebrugge-rosyth niet meer kan voor pasagiers.

We wonen in België en kunnen dan ofwel met P&O van Zeebruge naar Hull of we vertrekken in Ymuiden naar Newcastle.

Hebben jullie ervaring om van Hull naar Edinburgh te rijden? Of zullen we maar best tot Newcastle varen en daar de auto nemen?

Ik kijk alvast uit naar jullie reacties ;)))

Offline lesja

• Schotland fan
Re:de overtocht
« Reactie #1 Gepost op: 21 mrt 2011, 14:47 »
vanuit NewCastle naar Edingbourgh is goed te doen hoor
vrienden van ons gaan altijd met de caravan naar Hull(zij wonen in Schotland)en
maken dus altijd de overtocht met p&o  of rotterdam of zeebrugge.
wij gaan zelf van de zomer van rotterdam naar Hull.
nog nooit gedaan maar het moet goed te doen zijn naar het noorden.

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 22 mrt 2011, 06:17 »
We nemen al jaren de Hull - Europoort overtocht en we wonen in Fife.
We rijden van hier binnen door naar Hull toe en doen daar meestal een uur of 7 over.
Als je alleen maar de snelweg neemt dan ben je wel wat sneller in Edinburgh maar we zien het als een vakantie dag en niet alleen als reis dag.
Heerlijk rustig en je kan overal stoppen als je wilt.

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #3 Gepost op: 22 mrt 2011, 10:42 »
Wij nemen ook altijd Hull--> Rotterdam visa versa...
Het is een grote boot waar van alles te beleven is.. Goede kajuiten en goed eten.
Nog nooit last gehad van bewegingen vanwege ruwe zee. (zal aan de grootte van de boot liggen, denk ik)
Hull-->Inverness (Highlands) doen wij in ongeveer 9 1/2 uur maar dan hoofdzakelijk tot aan Perth via de autobaan.
Na Perth nog 110 mile naar Inverness waar 60mile per uur gereden mag worden.
Zoals Dirk al zei...beschouw het als een vakantiedag en geniet met volle teugen van de reis binnendoor naar Edinburg
via Carter Bar (schots/engelse grens) en Jedburg.
Veel plezier en rij voorzichtig......

Ria

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 23 mrt 2011, 09:36 »
Beste mensen,

Bedankt voor de reactie;
Uiteidelijk vonden we de afstand van Hull tot Edinburgh toch te lang en hebben we geboekt van Ymuiden tot New Castle.
De overtocht is in orde, nu kan ik me bezighouden met  het plannen van ons verblijf en de ritjes in Schotland. Daar ga ik me deze week mee bezig houden !
Toch een beetjes spannend in een land wat we voor de eerste keer bezoeken.

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 23 mrt 2011, 10:11 »
Als student heb ik ooit de afscheid Hull - Glasgow met de National Express gedaan. Rit van ongeveer 9 uur en het was bepaald geen pretje.  ;)
Tegenwoordig gaan we altijd met de boot over van IJmuiden naar Newcastle, en dat bevalt altijd prima. Zeeziek word ik toch wel, op welke boot ik ook zit  ;)

Veel plezier!!

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 23 mrt 2011, 23:34 »
Zeeziek word ik toch wel, op welke boot ik ook zit  ;)

Heb je de gratis ieniepilletjes van de infobalie van DFDS weleens geprobeerd ? Al vele malen heen en weer gevaren met allerlei winden/ stormen en nog nooit last gehad. Zonder pilletje voel ik me altijd wat draaierig en valt het eten niet lekker en das toch zonde van dat buffet  :tongue3: Even naar de balie is altijd m'n eerste boodschap nadat ik mijn spulletjes in de hut gezet heb.

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 24 mrt 2011, 09:56 »
Citaat
Heb je de gratis ieniepilletjes van de infobalie van DFDS weleens geprobeerd ?
Dat moet ik dan maar eens gaan doen. Begin mei gaan we weer...

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 24 mrt 2011, 11:51 »
Ik start altijd met een half tabletje, anders slaap ik om half negen al  :laughing7:

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 24 mrt 2011, 14:13 »
 :icon_thumleft:

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 24 mrt 2011, 16:18 »
Ik start altijd met een half tabletje, anders slaap ik om half negen al  :laughing7:
Dat is toch niet erg? Als je maar doorslaapt. Of is er zoveel te beleven dan? Toch eens wat beter opletten...
Maar als het ook werkt als slaaptablet wil ik het ook wel eens proberen volgende week. Als doorgaat tenminste, khebspit.

MVG,
---Peter.

ladybird

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 24 mrt 2011, 21:12 »
Hallo,
ik had nog niet echt gekeken naar wat de overtocht zou gaan kosten.
Zag wel iedere keer staan dat het vanaf 139 euro zal zijn.
heb net eens berekend via de dfds site wat het ons ongeveer zou gaan kosten.
Als wij met zn 2en met de auto willen varen en een overnachting op de boot hebben, zijn we voor een retour ongeveer 470 euro kwijt.
Ik schrok nogal van de prijs.
Klopt dit wel of heb ik iets verkeerds ingevuld misschien.
Als je dan 8 a 10 dagen verblijft en per nacht wel zon 60 euro of meer met zn 2en kwijt bent, word het toch een prijzige vakantie...

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 24 mrt 2011, 21:32 »
DFDS werkt met het systeem van vroegboeken. Des te eerder je boekt des te goedkoper.
Je kunt toch ver van te voren al een hoger bedrag moeten betalen omdat er voor die datum al veel mensen hebben geboekt.
Zodra er weer een x aantal personen zijn aangemeld gaat het systeem naar een hogere prijs. En zo gaat dat maar door.

Als je b.v. naar begin oktober kijkt kun je al voor 278 euro heen en terug.
Het anwb lidmaatschap geeft altijd 5% korting en er zijn ook periodes met 10%.
Dat betekent dat je het lidmaatschap er al in 1 reisje uit hebt.

Sommige mensen boeken ook via overtocht.nl. Dat is soms goedkoper. De berichten over overtocht.nl zijn over het algemeen positief.

Al met al zou ik niet al te lang wachten met boeken. Morgen kan de prijs al weer hoger liggen. Aan de andere kant kan er volgende week ook zomaar een kortingsactie zijn. Wat is wijsheid??

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 24 mrt 2011, 23:36 »
Dat is toch niet erg? Als je maar doorslaapt. Of is er zoveel te beleven dan?

Het was niet handig toen ik met alleen met 3 kinderen was en me tijdens het eten in slaap voelde vallen  :laughing7:
Ik kon nog net de hut bereiken en viel als een blok in slaap. Het is nog lang een prachtig verhaal geweest, ma die eerder sliep dan de kinderen, die zonder tanden te poetsen heeeeeel laat zijn gaan slapen ( hun verhaal dan he) .
Als ik alleen ga verheug ik me altijd op een avond in de hut met een boek, daar komt normaal niet zoveel van :hello2:

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 25 mrt 2011, 14:27 »
De overtocht kan inderdaad prijzig uitvallen, volgens mij vooral door die hut die verplicht is. Er zijn ook overtochten waar dat niet is maar dan zit je veel lager en moet je veel langer naar boven rijden... Maar volgens mij moet je overnachtingen met z'n 2en wel wat voordeliger kunnen vinden, als je het ten minste niet erg vind om in een bed&breakfast te overnachten. Ik heb vorige maand in Glasgow in een comfortabele kamer (en suite) geslapen met z'n 2en voor 40 pond per nacht... En volgens mij is het buiten de stad meestal wat voordeliger toch?

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 25 mrt 2011, 21:49 »

Klopt dit wel of heb ik iets verkeerds ingevuld misschien.

Als je me de dagen even geeft wil ik wel even "mee"kijken.

ladybird

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 26 mrt 2011, 19:51 »
Hoi andrea,

waarschijnlijk willen wij donderdag 1 september gaan en dan zaterdag 10 september weer thuis komen.
Zag dat je ook al op mijn andere berichtje hebt gereageerd.
Wat een verschil dat je in een verdere maand wel voor die prijs naar de overkant gaat. Waar ligt dat dan aan dat die prijzen zo schommelen?
Dus september is een van de duurste maanden dan waarschijnlijk om te gaan...
Wij hebben helaas niet anders vakantie.
En vliegen is geen optie, dat wil mijn vriend niet en dan zul je toch weer een auto moeten huren of met openbaar vervoer overal moeten komen. Weet niet of dat goed zou gaan daar.
We gaan zowiezo voor het eerst helemaal zelf een reis maken.
Bedankt voor het meedenken/helpen.

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 26 mrt 2011, 20:13 »
Op dit moment kost een reis op die data 476 euro

Via de link van de anwb kost de reis nu 452 euro:

http://www.dfdsseaways.nl/singlepages/overtocht/show_your_card

Via de Engelse site van dfds (let op dat je de goede overtocht boekt  start daarom meteen links op de pagina en kies amsterdam-newcastle.
De reis kost dan 361 pond. Als ik het dan via de koers op de GWK site bereken is dat 377,54 euro

Dat scheelt 100 euro. (voordelige pondkoers)

http://www.dfdsseaways.co.uk/

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 26 mrt 2011, 22:35 »

Wat een verschil dat je in een verdere maand wel voor die prijs naar de overkant gaat. Waar ligt dat dan aan dat die prijzen zo schommelen?
Dus september is een van de duurste maanden dan waarschijnlijk om te gaan...

Ladybird, ik denk dat je het anders moet zien, ze adverteren met de goedkoopste, dus niet-vakantie maanden: jan, febr, maart, oct, nov en dec. De andere maanden is er veel vraag ,dus prijs hoger, tja zo werkt het nu eenmaal  :tongue3:
Ik heb nog even bij overtocht.nl gekeken en daar is het iets goedkoper, zo'n 40 € ( heb een middenklasse auto als voorbeeld genomen).

In dat bedrag zitten dan nog geen maaltijden, je hoeft natuurlijk niet aan boord te eten, maar het is gemakkelijk en lekker  :aye

Anders een jaartje langer sparen en volgend jaar gaan  ? :icon_scratch:

Ria

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 26 mrt 2011, 23:45 »
Hey Andrea,

Goede tip om een pilletje te vragen tegen reisziekte. 'k het zeker doen !!

ladybird

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 28 mrt 2011, 21:54 »
Bedankt trom en andrea,

Dat jullie een beetje met mij meekijken en denken!
Ik hoop eigenlijk dat er nog een leuke actie voorbij komt ofzo.
Een jaartje sparen gaat helaas niet werken.
We wilden graag dit jaar nog met zn 2en naar schotland, omdat je dat met kinderen dan niet meer zo snel doet...

Ik was nog bezig om het een en ander uit te zoeken wat betreft de plaatsen en b&b's, dat ga ik gewoon helemaal op een rijtje zetten en kijk dan even of we het alsnog doen of niet.

Mocht iemand nog een tip hebben, hoor ik het graag.

Groeten cindy

ladybird

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 03 apr 2011, 19:06 »
Vind het wel moeilijk hoor, al dat geregel voor de overtocht.
In ieder geval hardstikke fijn dat ik op deze site allerlei tips krijg van jullie.

Naar harwich is het stukke goedkoper, maar dan moet je heel eingeland nog door en via de engelse site van DFDS scheeld het niet veel in de prijs.
Ik ga ze maar eens bellen, misschien hebben ze nog een leuke actie voor mij.

Groeten van cindy

Offline PHL

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 05 apr 2011, 22:13 »
hoi,

Een overtocht is inderdaad altijd een uitgave en moet je "ïncalculeren" heeft wel als voordeel dat je binnen 24 uur een heel stuk gereisd hebt zonder echt moe te worden!
De tip van het reistabletje neem ik even mee, kan je die zo bij de infobalie ophalen en is dit ook voor kinderen? 10 jaar?
we gebruiken nu de gebruikelijke primatour voor de helaas reiszieke helft van de familie

Groet
Peter