Auteur Topic: vervoer Edinburgh Airport - Glasgow centraal station om 22.00 uur  (gelezen 8637 keer)

mjopp

• Gast
Hallo,

Binnenkort land ik om 22.00 in Edinburgh. Wat is op dit tijdstip de handigste / snelste / goedkoopste manier om in Glasgow (central station) te komen.

Hoor het graag....

Offline trom

• Schotland fan
Re:vervoer Edinburgh Airport - Glasgow centraal station om 22.00 uur
« Reactie #1 Gepost op: 13 mrt 2011, 18:07 »
goedkoopste manier is met de bus. Gaat tot in de nacht.

zie:

http://www.stuckonscotland.co.uk/edinburgh/glasgow-bus.html

Offline jan van Duren

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 13 mrt 2011, 21:19 »
Maar, waarom ben je niet direct naar Glascow gevlogen ?
Met vriendelijke groet,

Jan van Duren

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 13 mrt 2011, 21:34 »
Omdat hij/zij misschien goedkoper met EasyJet kon vliegen  :dontknow:

Er is altijd wel een directe bus geweest tussen E'burgh Airport en Glasgow, maar die kan ik nu niet meer vinden, vreemd .

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 13 mrt 2011, 21:37 »
Maar, waarom ben je niet direct naar Glascow gevlogen ?

Klinkt misschien vreemd Jan maar vliegen naar Edinburgh is goedkoper dan naar Glasgow, als ik mijn vliegticket boek is het vanuit Edinburgh vliegen naar Amsterdam goedkoper dan vanaf Glasgow. Maar misschien dat hij vliegt met Ryanair? en die vliegen vanuit Dusseldorf volgens mij alleen maar naar Edinburg. :bagpipe

ellentolsma

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 14 mrt 2011, 10:16 »
Er bestaat jammer en gek genoeg geen directe bus of trein verbinding tussen Glasgow centrum en Edinburgh Airport. Ik reis regelmatig laat in de avond van Edinburgh Airport naar Glasgow, er zijn 2 opties:

a) neem bus 100 richting Edinburgh en stap na ongeveer 2/3 haltes uit (de buschauffeur kan je waarschuwen bij de juiste halte, ik ben de naam even kwijt...), steek de straat over en neem de citylink 900 naar Glasgow Buchanon Bus Station

b) neem bus 100 naar Edinburgh Haymarket en vanuit daar de trein naar Glasgow (Queen's Street station)

Optie a is de kortste en snelste route en de citylink is een comfortabele bus, daar gaat mijn voorkeur naar uit. Ticket voor de bus kan je gewoon bij de buschaffeur kopen, ticket voor de trein bij een automaat of service medewerker. Zowel het Buchanon Bus Station als Queen's Street Station zijn in het centrum van de stad en hebben taxi standplaatsen als je vanuit daar verder moet reizen naar hotel/hostel etc.

Succes!

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 15 mrt 2011, 13:23 »
Heb de beide opties uitgeprobeerd, enkele weken geleden, om hetzelfde tijdstip (ja, goedkope vlucht met Easyjet)
Heen met de bus naar Haymarket (zeker een half uur, misschien nog langer, weet 't niet meer precies) en daarna nog met de trein wat ook nog een uur duurde, en de trein sloot niet aan dus ook nog wachten op 't station). We kwamen pas om 00.45 aan, na nog 'n taxiritje van centrum Glasgow naar ons bed&breakfast (wat op zich niet zo lang was)
Ik weet niet waar je zult overnachten maar je moet wel zeker weten dat je er nog zo laat terecht kan. Als je nog een goed en voordelig adres wilt, moet je t maar laten weten...

Terug zijn we met een Citylink bus (ik meen een pond of 6) gegaan en op de halte Burmary (of zoiets, de chauffeur weet het wel) en daar op de bus naar het vliegveld (2 pond 50). Dit alles was een stuk sneller (ik denk alles bij elkaar n uur en een stuk voordeliger (in totaal waren we voor voor de heenreis bijna 15 pond kwijt!)

Blijf je een aantal dagen (4 of meer) in Glasgow dan is het trouwens te overwegen om een weekkaart van "First" aan te schaffen, deze kost 13 pond en brengt je overal binnen Glasgow, en hun bussen (er zijn ook andere maatschappijen) brengen je zo'n beetje wel overal. Anders kun je ook nog een dagkaart kopen van 3,75...
Wij vonden het heel relaxt om in en uit te kunnen stappen zonder steeds kleingeld te moeten tellen (in Schotland moet je meestal gepast betalen in de bus... :confused2:
Veel plezier!

Offline psychogoogje

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 16 mrt 2011, 14:01 »
Goeie tip die buslijn. Wij zijn tot nu toe steeds met de bus naar Haymarket en dan met de trein gegaan, maar die aansluiting is inderdaad erg slecht en je staat makkelijk een half uur of drie kwartier te wachten. Van de 7 keer heen en weer reizen hebben we nog maar 1 x gehad dat we in één keer door konden (en binnen anderhalf uur thuis waren in Glasgow)

We gaan half april weer naar NL, dus dan kunnen we deze route uitproberen :)
groetjes
 Janneke
Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje