Auteur Topic: dagtrip leuke ervaring!  (gelezen 8286 keer)

Offline Marieke

• Schotland fan
dagtrip leuke ervaring!
« Gepost op: 08 mrt 2011, 19:45 »
We waren in februari 5 dagen in Glasgow, vooral om cultuur te snuiven (we vinden de architectuur en kunst van Mackintosh heel mooi) maar ik wilde heel graag ook een dag de stad uit en van de prachtige natuur genieten.
Had wat tips van Andrea gekregen maar hebben uiteindelijk een dagtocht geboekt- iets wat ik normaal niet zo snel zou doen, en toeristen hier in Nederland nooit zou aanraden- maar het was toch erg leuk om te doen!
De prijs vonden we ook wel te doen, 30 pond pp, en we werden met 5 anderen in een luxe mercedesbusje van 9u tot 18u rondgereden, langs Loch Lomond, door de Trossachs, langs wat kastelen en een wolweverij (die helaas dicht was vanwege het seizoen, later zijn er ook nog roofvogel shows en andere dingen te bekijken, voor ons ging het toch meer om de prachtige omgeving)
Onderweg vertelde onze gids nog wat leuke verhalen ( hij vond zichzelf wel erg grappig deze Schot maar het was toch vermakelijk, haha!)
Ondanks dat het van de 5 dagen qua weer (de enige dag met mist en sneeuw :crybaby2:) de minste dag was hebben we volop genoten! Bovendien juist ook die besneeuwde bergen en mistige lochs maken Schotland Schotland nietwaar?
Er waren overigens ook nog langere tochten te boeken helemaal naar boven in de Highlands maar dan waren we van 8u s'ochtends tot 8 u 's avonds onderweg...dat vonden we toch wel wat lang, en er waren meerdaagse tochten ook nog.

ellentolsma

• Gast
Re:dagtrip leuke ervaring!
« Reactie #1 Gepost op: 08 mrt 2011, 19:57 »
Dat klinkt als een geweldige dagbesteding als er familie op bezoek komt en ik moet werken!

Weet je nog bij welke organisatie je dit geboekt had?

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 08 mrt 2011, 20:40 »
Ben ook benieuwd, misschien bij Rabbie's ?  :tongue3:

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 08 mrt 2011, 22:53 »
Dat klinkt als een geweldige dagbesteding als er familie op bezoek komt en ik moet werken!

Weet je nog bij welke organisatie je dit geboekt had?

Hallo Ellen,

Omdat ik volgende maand voor een lang weekend ook 12 mensen overkrijg vanuit Nederland heb ik ook een dagtrip geboekt (wel vanuit Edinburgh omdat ze daarovernachten maar is ook vanuit Glasgow te doen)
Wij doen de dagtoer Monarchs, Mountains and Malt toer o.a. Stirling Castle, The Trossachs, Loch Lomond & Glengoyne Distillery van 09.00-18.45  kosten 30 pond, maar omdat wij dus met 14 in totaal zijn hebben we het voor 25,00 pond p/p gekregen.
Kijk maar eens naar de volgende link:  www.heartofscotlandtours.co.uk   Misschien dat er iets bij staat als je eens familie overkrijgt.

Groetjes Sinie :bagpipe

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 08 mrt 2011, 23:45 »
Ook een leuk idee, maar deze tours starten alleen vanuit Edinburgh.

Sinie, stel je niet veel voor van de Glengoyne distilleerderij, die werkt niet in het weekend, dus een "droge" bedoening , wel een lekker slokje  :drinky

ellentolsma

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 08 mrt 2011, 23:57 »
Dank voor de tips!

...ben nog steeds erg onder de indruk van het feit dat je 12 (!) familieleden over de vloer krijgt... ;)

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 09 mrt 2011, 00:18 »
Dank voor de tips!

...ben nog steeds erg onder de indruk van het feit dat je 12 (!) familieleden over de vloer krijgt... ;)
Ook een leuk idee, maar deze tours starten alleen vanuit Edinburgh.

Sinie, stel je niet veel voor van de Glengoyne distilleerderij, die werkt niet in het weekend, dus een "droge" bedoening , wel een lekker slokje  :drinky
Ja ik zelf ook Ellen, echt leuk dat ze met zo'n velen komen, gewoon een lekker lang weekend hier met mijn familie ik kijk er ook echt naar uit.

Andrea ik ben  er al wel eens vaker geweest en toen was er maar 1 man die met de grote ketels bezig was, maar ach iedereen is dol enthousiast om het eens van binnen te bekijken en natuurlijk te gaan proeven en het is ook het laatste adres op de terugweg voordat we weer richting Edinburgh gaan.

Ik heb gewoon op internet dagtrips vanuit Edinburgh dat kan je ook doen met Glasgow en er komt heel wat naar voren er staat meestal wel iets leuks bij

Groetjes Sinie :bagpipe

Offline psychogoogje

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 09 mrt 2011, 12:15 »
Wij hebben deze dagtochten ook wel eens aangekondigd gezien, maar het leek ons een beetje te toeristisch. Goed om hier te lezen dat het erg leuk is!
Inderdaad handig als er mensen langs komen, helemaal omdat wij geen auto hebben.

@Sinie: 12 familieleden!? Wow  :notworthy:
Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 09 mrt 2011, 15:19 »
Wij hebben 'm geboekt via Discover Scotland, en er zijn in totaal 4 organisaties (allen vertrekkend vanuit Glasgow), die allen ongeveer dezelfde routes hebben maar de stops verschillen. Die van Rabbies had inderdaad een stop bij een distilleerderij, en dat hoefde van ons niet zo. Echter kwam de gids van Rabbies haar reizigers oppikken en het leek ons een heel leuk mens, toen hadden we even spijt, maar onze gids was gelukkig ook wel leuk (we hadden ook veel lol omdat ie zichzelf zo grappig vond...)

Ik dacht ook dat het te toeristisch zou zijn, en wij waren een aantal jaren geleden al eens met eigen auto in die omgeving geweest, en ik wilde dus eigenlijk liever een ander gebied maar we hebben echt heel andere dingen gezien en die verhalen waren ook leuk om te horen! Onze gids gaf ook aan dat we maar moesten zeggen als we ergens foto's wilde maken dan stopte hij! :hello2:

De tochten kun je heel makkelijk boeken bij de Tourist Office, maar je kunt ook bellen of per mail boeken. Bij de Tourist Office hebben ze folders van alle aanbieders van dagtochten.

ellentolsma

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 10 mrt 2011, 11:13 »
Dank je voor de info Marieke, klinkt echt erg leuk!