Auteur Topic: Gezocht: mooie reisroute voor +/_ 8 dagen???  (gelezen 14328 keer)

ladybird

• Gast
Gezocht: mooie reisroute voor +/_ 8 dagen???
« Gepost op: 02 mrt 2011, 21:31 »
In september ben ik samen met mijn vriend van plan om voor ongeveer 8 dagen rond te reizen door schotland. Het idee tot nu toe is om van edinburgh naar drumnadrochit(loch ness), naar fort william en oban te reizen. Weet niet of dat wat zou zijn!
Dit is de eerste keer dat we zelf een rondreis samen gaan stellen en door gaan reizen.
Iemand nog leuke ideeen of tips?

In drumnadrochit heb ik al een goed b&b gevonden rond de 30 pond p.p.p.n. Heeft iemand nog leuke adresjes rond die prijs in andere plaatsen?

Alvast bedankt,

Groeten van cindy

Offline anja

• Schotland fan
Re:Gezocht: mooie reisroute voor +/_ 8 dagen???
« Reactie #1 Gepost op: 03 mrt 2011, 10:57 »
in stirling heb je "the old tramhouse", prijzen van 25 - 30 pond p.p.p.n.
wij hadden een prachtige kamer ensuite en een heerlijk ontbijt.
op de website kun je kijken hoe het er uitziet.

Offline Jurriaan

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 03 mrt 2011, 11:23 »
Dunno of je er stop maar Inverness heeft Castle view Guest house wat zeer goed is.

www.castleviewinverness.co.uk

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
« Reactie #3 Gepost op: 05 mrt 2011, 10:52 »
Hoi,

Kijk voor verschillende  (mooie) routes eens op http://www.travel2thenorth.com
Op de pagina Links vind je de link van het Schotsverkeersbureau.

Veel plezier.

Conny & Rene

ladybird

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 05 mrt 2011, 21:10 »
Zoals het er nu uitziet word de reis: edinburgh, pitlochry, drumnadrochit, fort william, oban en ik zoek nog een plaatsje tussen oban en new castle voor de terug vaard, misschien stirling, of nog iets verder naar beneden.
Ben vandaag bij een oud-reisgenootje geweest, die al 3 x in scotland heeft gereisd, even wat fotos bekeken en het een en ander aan verhalen aangehoord.
Nu alles nog regelen met b&bs, overvaard enz.

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 06 mrt 2011, 11:27 »
Hoi,

Kijk voor verschillende  (mooie) routes eens op http://www.travel2thenorth.com
Op de pagina Links vind je de link van het Schotsverkeersbureau.

Veel plezier.

Conny & Rene

Wat een leuke site, dank je voor de link :icon_thumleft:
Groetjes Ingrid

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
« Reactie #6 Gepost op: 10 mrt 2011, 00:14 »
En als je nog een B&B zoekt in Fort William...
http://www.ardblair.nl

veel succes verder!

conny & Rene

ladybird

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 11 mrt 2011, 20:48 »
Dank jullie wel voor alle tips en reacties, ik ga binnekort er eens lekker voor zitten om het allemaal door te kijken op internet.
Hopelijk lukt het me om de reis een beetje in elkaar te frutselen.

Groeten cindy

P.s wie weet hoe het zit met de terugvaart regelen en autoverzekering in het buitenland! Wij zitten niet bij de anwb ofzo.

Offline potenza

• Schotland fan
  • sgiamhachair
« Reactie #8 Gepost op: 12 mrt 2011, 17:17 »
Hoe bedoel je precies?

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 12 mrt 2011, 17:43 »
Als je een normale autoverzekering hebt, heb je ook een groene kaart. Dan ben je dus ook verzekerd in GB.

Heb je de terugreis niet direct geregeld toen je de heenreis boekte?
Let op dat de prijzen steeds hoger worden des te langer je wacht.

ladybird

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 13 mrt 2011, 19:27 »
Hoi,
wij hebben de vaart nog niet geregeld, omdat ik nog alles voor de b&b's aan het uitzoeken ben. We gaan ook pas in september, maar wil in mei/juni wel zoveel mogelijk geboekd hebben.
Ik bedoelde dus eigenlijk, hoe ik de terugvaart regel. Is dat handig om al gelijk te doen met de heenvaart of is het goedkoper als je de terugvaart regeld als je daar in newcastle aankomt?
Ik weet uberhaupt niet hoe dat gaat...

Is het trouwens aan te raden om visa te hebben of kune je met je europas en gepast geld goed de reis doorkomen?
Als iemand nog info heeft over dingen waar ik misschien nog niet aan denk, is het welkom.

Groeten cindy

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 13 mrt 2011, 19:34 »
Mijn advies zou zijn om direct de terugtocht te boeken.
En ook al ga je in september. De prijzen kunnen snel oplopen.

Visa is prima om achter de hand te houden en om overal mee te betalen: restaurants, benzine enz.
Met je gewone bankpas kun je overal geld uit de muur halen. Geen enkel probleem.

De Schotse natuur is weliswaar ruw en primitief maar het leven is modern.

Offline Anitaatje

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 16 mrt 2011, 11:48 »
Wij gebruiken de creditcard vrijwel altijd om te tanken en om de overnachtingen te betalen, maar zorgen er wel voor, dat we in elk geval voor 1 keer tanken contant geld bij ons hebben. (Je weet tenslotte maar nooit of al die electronica wel werkt, als je ergens in de middle of nowhere bijna zonder benzine staat.)

Zelf heb ik er nooit over gedacht om de overtocht pas te boeken als we in Newcastle aankomen. Dit heeft ongetwijfeld te maken met het gevoel, dat ik de zekerheid wil hebben dat de overtocht en overnachtingen geregeld zijn (control freak).

4ToUov

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 16 mrt 2011, 18:44 »
Waarom eerst je B&B boeken en dan pas je overtocht terug?

Gewoon de overtocht heen en terug boeken en de rest op de bonnefooi,veel leuker en je kunt meer op je gemak rijden lijkt mij.
Heb ik 2 jaar geleden gedaan (bijna dezelfde route) en da's prima bevallen. Wij zijn welliswaar in Mei gegaan,maar volgens mij is September net zo druk/rustig dan.
Toch?

Oban is erg leuk trouwens :piper3

Heel veel plezier iig!!! :)

joyce007

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2011, 14:01 »
Hoi Ladybird
Wij hebben in 2009 met een georganiseerde reis 5 dagen door de Highlands getrokken en zijn ook in Drumnadrochit geweest en hebben daar in B&B van Fidlers gezeten was niet veel bijzonders absoluut geen luxe. Het cafe restaurant aan de overkant was wel heel leuk en het ontbijt was ook wel goed trouwens.
Daarna zijn we naar Skye gegaan naar het plaatsje Kyleakin Ceol-na-mara en daar hebben we 2 nachten geslapen dit was echt heeeel grappig huisje met honderd duizend kleine poppetjes en borden en schiderijen en tuinkabouters en vergeef me als ik iets gemist heb ha ha. Hier sliepen we ook met zn 3en op een kamer ik had gelukkig een eigen bed maar mn moeder en zusje sliepen in een twijfelaar ha ha je had ze moeten horen!!!!
Toen zijn we naar Oban geweest en hadden daar een leuk B&B het was een blauw huis en het heet het Maridon House het stond wel hoog boven het stadje. Als je in Oban bent zal ik zeker naar de Skippinsch gaan dat is een dans bar met Ceildic muziek erg leuk en super gezellig.
Hoop dat jeer wat mee kunt.

Groetjes Joyce