Auteur Topic: Ook hier het Enkeltje!  (gelezen 14534 keer)

Offline Eagleheart

• Schotland fan
Ook hier het Enkeltje!
« Gepost op: 01 mrt 2011, 23:24 »
Hoi iedereen,

Ook hier iemand die dan eindelijk de "definitieve?" tocht naar Schotland gaat maken.
Ik heb vorige week antwoord gekregen dat ik kan beginnen met een baan aldaar voor minimaal anderhalf jaar.
Zoals sommige weten heb ik een passie voor de natuur en heb ik daar mijn baan/carrière ook in gehad.
De baan in Schotland zal heel wat anders gaan worden, namelijk helpdeskmedewerker.
De drang om naar Schotland te vertrekken was in mijn optiek groter dan de behoefte aan een leuke baan.
Nu heb ik misschien wel een minder leuke baan maar zit ik wel in Schotland. Na die anderhalf jaar kan ik altijd opnieuw opzoek naar een baan in de natuur in Schotland.
Toch leek ondanks het binnenwerken deze baan als helpdeskmedewerker mij ook wel aardig omdat je in contact staat met zoveel andere mensen die naar Schotland zijn geemigreerd.
En nu? tja, heeeel veel geregel in korte tijd, want 22 maart vertrek ik al. huisje opzeggen, meubels verkopen, dingen opzeggen etcetc.
Gelukkig wordt er door het bedrijf in Schotland al veel dingen geregeld voor mij aldaar zodat ik me niet zoveel zorgen hoef te maken.
Dus wie er nog meubels nodig heeft, "even promoten"  hier de link naar mijn verkoopspullen: http://verkopers.marktplaats.nl/1666832
Oh ja, en ik ga wonen in Greenock wat ten westen ligt van Glasgow. Hopelijk in een appartement met uitzich op zee  :hypocriet
Autootje gaat mee, net als mijn fiets en een heleboel andere dingen. lekker in mijn autootje gepropt.

Offline Mieke

• Schotland fan
Re:Ook hier het Enkeltje!
« Reactie #1 Gepost op: 01 mrt 2011, 23:30 »
Gefeliciteerd!!!!

Tjonge...het wordt hier een hele leegloop van Schotlandfans.
Wat moeten we nu op de volgende meetingen als iedereen weg gaat?

(maar lekker veel adresjes om langs te gaan als we ooit weer die kant op gaan, kan de caravan thuisblijven  :laughing7:)
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 01 mrt 2011, 23:33 »
Veel geluk in Schotland.
Mooie kustlijn daar bij Greenock en nog wat verder naar het zuidwesten.
Geniet ervan.

Offline Bernice

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 02 mrt 2011, 00:00 »
Hartstikke leuk Rik! Ben zo blij voor je!
Echt heel erg gaaf dat het gelukt is om er een job en woning te krijgen.
Aftellen tot de 22 dus.. 't is dat ik dan in het ziekenhuis lig, anders kwam ik je uitzwaaien  :tongue3:

Heeeeeeeeeel veel succes toegewenst,  ook van Edward!

:bagpipe   :vlag  :hello2:  :wave:

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 02 mrt 2011, 00:02 »
hoihoi,

bedankt voor jullie reacties. Komt vast helemaal goed.
Jij succes in het ziekenhuis Bernice.

Groetjes,
Rik

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 02 mrt 2011, 07:08 »
Leuk voor je Rik. En die leuke baan komt misschien ook wat makkelijkerals je er eenmaal woont. Je kan in ieder geval in  je vrije tijd genieten van de mooie natuur daar, die heb je dan als het ware om  de hoek.
suces met het regelen va de dingen hier, en lekker dat je nieuwe baas meteen hoop dingen daar helpt.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 02 mrt 2011, 09:26 »
Gaaf Rik, dat het gelukt is! Heel veel succes met de verkoop van je spullen en met alle voorbereidingen.

Offline psychogoogje

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 02 mrt 2011, 12:57 »
Gefeliciteerd en welkom bij 'enkeltjes-club'  :icon_thumright:
Succes met al het geregel en de verhuizing!
Mijn kreet was: "Even doorzetten, het wordt vanzelf 1 maart" and guess what, het is al 2 maart..
1 april komt ook helemaal vanzelf, hoef je niks voor te doen :tongue3:
Was het trouwens geen probleem met de verzekering om je NL auto mee te nemen?
Die van mij vond dat niet zo'n plan..
maar ja een auto in centrum Glasgow is ook niet zo'n plan, dus ik heb mijn karretje verkocht...
En wat voor helpdesk werk ga je doen, als ik vragen mag? (ben ook nog zoekende naar werk namelijk)

Wij zijn nu aardig gesetteld hier, dus als je een keer een avondje de pub in wil duiken horen we het wel ;)
Groetjes
 Janneke en Richard
Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 02 mrt 2011, 13:50 »
Grappig, zat me toevallig net af te vragen hoe het met jouw plannen zou staan... Ik wens je heel veel succes en plezier daar! :wave:
groetjes Marieke

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 02 mrt 2011, 14:49 »
Heel veel plezier hier in Schotland.

helpdesk medewerker bij IBM neem ik aan als je in Greenock of omgeving komt te wonen.
Je kan zo met het bootje naar de overkant daar naar Dunoon als je wat rustiger wilt fietsen  :)

Offline aurian

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 03 mrt 2011, 18:58 »
Ik wens je alvast veel plezier toe in Schotland!!  :icon_thumleft:
Spannend hoor!!

Zijn er de laatste tijd veel met een enkeltje Schotland? Ik heb namelijk de laatste tijd niet zoveel op het forum gezeten.  :verward

Liefs Aurian

ellentolsma

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 03 mrt 2011, 23:26 »
Gefeliciteerd!

Wordt het Honeywell of IBM? ;) Heb zelf ook 6 maanden bij de helpdesk gewerkt en met jouw instelling kan dat een hartstikke leuke tijd worden terwijl je je voelsprieten uitgooit in de andere sectoren.

Er zijn overigens veel vrijwilligersprojecten in de natuur, groepjes die op zaterdag het bos in gaan of kasteeltuinen bijhouden. Of archeologische ondersteuning bieden. Is misschien een mooie manier om een voet tussen de deur te krijgen?

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 04 mrt 2011, 00:25 »
bedankt iedereen voor jullie reacties.
Ik ga inderdaad bij IBM werken. Ik moest gewoon Nederland uit (vond ik zelf) en heb de baan waar op dit forum wel eens geadverteerd wordt toch maar aangepakt. Na wat gesprekken kwam het verlossende word dat ik aangenomen ben.

Qua autoverzekering zal ik nog veel moeten regelen. Ik heb het zelfs nog niet nagevraagd aan mijn verzekering. Mijn auto is zo op zijn einde dat ik hem vlak na de verhuizing in Schotland toch wel weg zal doen. Maar ik zal er niet aan ontkomen om ook in Schotland een auto te nemen want ik wil zo veel zien, en ik zal er vaak op uit gaan om lekker in de natuur rond te trekken.
Werktijden bij IBM zijn over het algemeen tussen 7.00 en 15.00 of 15.00 tot 21.00 dus ik zal vaak tijd genoeg hebben om sochtends of smiddags leuke dingen te doen.

Aan Janneke en Richard: als ik het zo hoorde op het forum bestaat het contact houden met schotse mensen veelal uit pub bezoeken dus ik zal zeker wel vaker in pubs te vinden zijn.
Ik denk als ik ook wat collega's leer kennen dat je ook vaker met elkaar op stap gaat. Ik zal in ieder geval zeker af en toe in Glasgow te vinden zijn.

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 04 mrt 2011, 11:29 »
Goh wat een leuke en spannende tijd gaje tegemoed.
Ik wens je veel succes, wie weet vind je ooit jou baan in natuurbeheer wel.
Laat effe weten hoe het je gaat daar. :icon_sunny: :icon_thumleft:
Groetjes Ingrid

ellentolsma

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 04 mrt 2011, 11:50 »
Spannend hoor :)

Ik weet niet of je auto nog IETS waard is, maar je kan er in NL meer voor krijgen dan in SL. Voordeel is dus wel dat je in SL goedkoper een 2e hands auto kan kopen. Ik heb er één gekocht via Intercity Motor Auctions voor 1.200€ die 2 jaar later in NL total loss werd verklaard na een blikschade ongeluk. In NL heb ik toen 2.000€ van de verzekering gekregen!  :D

Maar goed, ik snap dat je eerst daar moet komen met auto. En het is fijn meteen een auto te hebben want je springt niet op de fiets zoals je in NL doet. Misschien kan je de auto inleveren bij een veilingshuis tzt.

Succes!

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 05 mrt 2011, 18:13 »
Eagleheart,
                Alle goeds toegewenst daar aan de overkant.
                Voor een tussendoor visit naar NL,
                kijk dan of het te combineren is met een meeting.

Petra  :wave:

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 07 mrt 2011, 21:53 »
owhh dat klinkt wel interessant!

Nou, ik heb nu met mijn auto 210.000 km gereden en het is een benzine motor. ik wil hem eigenlijk eerst even oprijden en daarna een 2de handse schotse auto kopen.
Verzekering ga ik morgen bellen. (en nog veel meer geregel :P)

Spannend hoor :)

Ik weet niet of je auto nog IETS waard is, maar je kan er in NL meer voor krijgen dan in SL. Voordeel is dus wel dat je in SL goedkoper een 2e hands auto kan kopen. Ik heb er één gekocht via Intercity Motor Auctions voor 1.200€ die 2 jaar later in NL total loss werd verklaard na een blikschade ongeluk. In NL heb ik toen 2.000€ van de verzekering gekregen!  :D

Maar goed, ik snap dat je eerst daar moet komen met auto. En het is fijn meteen een auto te hebben want je springt niet op de fiets zoals je in NL doet. Misschien kan je de auto inleveren bij een veilingshuis tzt.

Succes!

Offline psychogoogje

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 31 mrt 2011, 16:16 »
En? Al goed en wel aangekomen?  :tongue3:
Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje

Endro

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 31 mrt 2011, 23:54 »
Topicje gemist denk ik...  :bonk

Hoop dat de overtocht goed gegaan is... en dat je de draai in Schotland hebt gevonden (hoop niet dat je in het Port and Harbour Hotel bent gedropt.. :p)

Ik heb 8 maanden geleden dezelfde stap genomen en mij bevalt het nog steeds meer dan prima :) Welke afdeling zit je? Ik train de nieuwe mensen op de Xerox afdeling, dus mocht je daar naar toe gaan, dan ga ik je alles leren wat ik weet.. (en dat is een hoop slap gelul..  :tongue3:)

Mocht je tijd overhebben en in de buurt zijn, loop ff langs  :icon_thumleft:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 01 apr 2011, 07:59 »
Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen tot nu toe Rik, dus laat gauw van je horen hoor.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 01 apr 2011, 11:00 »
en hier nog iemand!!!!

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #21 Gepost op: 05 apr 2011, 11:28 »
Haha! Ik zag net dit op Internet: http://www.toplanguagejobs.co.uk/job/920641/Bilingual-Customer-Service-Agent

"Dutch and/or Flemish speaking Customer Care Agents" - "Languages: Dutch, Finnish" !  :icon_scratch:

Moeten toch zelf even op een talencursus  :laughing7:

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 14 apr 2011, 22:49 »
Hoi iedereen,

Er volgt zeer binnenkort een verslag maar heb het de laatste tijd toch wel vrij druk, en met mooie dagen ben ik toch liever buiten te vinden  :hypocriet

Aan Endro: Ik werk voor het MTS team onder leiding van Bas :P
Ik heb gelukkig in de Holiday Inn gezeten. IK heb inderdaad niet al te beste verhalen over het Harbour hotel gehoord.

Groeten,
Rik

Topicje gemist denk ik...  :bonk

Hoop dat de overtocht goed gegaan is... en dat je de draai in Schotland hebt gevonden (hoop niet dat je in het Port and Harbour Hotel bent gedropt.. :p)

Ik heb 8 maanden geleden dezelfde stap genomen en mij bevalt het nog steeds meer dan prima :) Welke afdeling zit je? Ik train de nieuwe mensen op de Xerox afdeling, dus mocht je daar naar toe gaan, dan ga ik je alles leren wat ik weet.. (en dat is een hoop slap gelul..  :tongue3:)

Mocht je tijd overhebben en in de buurt zijn, loop ff langs  :icon_thumleft:

Offline Bernice

• Schotland fan
« Reactie #23 Gepost op: 15 apr 2011, 10:23 »
Leuk om wat van je te horen/lezen Rik!

kan me voorstellen dat je het ontzettend druk hebt gehad. We kijken uit naar het verslag!

Offline Driekje

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 15 apr 2011, 10:55 »
Eagleheart, een wat late reactie van mijn kant, maar ook van mij: welkom in Schotland en heel veel geluk hier!