Auteur Topic: Gezocht:betaalbare B&B's  (gelezen 29036 keer)

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:Gezocht:betaalbare B&B's
« Reactie #25 Gepost op: 25 mrt 2011, 21:12 »

Ik vraag me af waar die vanafprijs van 139 euro dan vandaan komt waar ze via advertenties (ook op het forum) reclame voor maken!

Als je even verder leest zie je in ieder geval al dat het niet geldt voor september en het is per persoon. Ik maakte net even een (proef) boeking  in november kom ik dan uit op 2 x 139 = 278, dus het klopt wel  :aye.

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 26 mrt 2011, 14:18 »
Wij hebben in februari gevlogen voor 60 euro pp met Easyjet, als je ver van te voren boekt heb je in september volgens mij dezelfde prijs, wellicht kun je een andere soort reis van maken, bijvoorbeeld stukken met de trein? Of een auto huren? Wellicht kom je dan goedkoper uit? Ik ga volgend jaar met mijn gezin een rondreis met de trein en bus doen en zoals ik het kan zien kan je op heel veel plekken goed komen. Geen last van benzine prijzen :confused2: en als je de treintickets van te voren reserveert vallen die prijzen ook wel mee...

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 26 mrt 2011, 14:42 »
Wij hebben in februari gevlogen voor 60 euro pp met Easyjet, als je ver van te voren boekt heb je in september volgens mij dezelfde prijs, wellicht kun je een andere soort reis van maken, bijvoorbeeld stukken met de trein? Of een auto huren? Wellicht kom je dan goedkoper uit? Ik ga volgend jaar met mijn gezin een rondreis met de trein en bus doen en zoals ik het kan zien kan je op heel veel plekken goed komen. Geen last van benzine prijzen :confused2: en als je de treintickets van te voren reserveert vallen die prijzen ook wel mee...

mag ik eens vragen hoe lang deden jullier er over en van waar vertrokken en aangekomen?

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 26 mrt 2011, 22:39 »
Uhhhh ............... ik ben Marieke dan wel niet, maar EasyJet vliegt van Amsterdam naar Edinburgh en de vlucht duurt zo'n 1,5 uur .

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 26 mrt 2011, 22:57 »
Uhhhh ............... ik ben Marieke dan wel niet, maar EasyJet vliegt van Amsterdam naar Edinburgh en de vlucht duurt zo'n 1,5 uur .

thanks Andrea, maakt toch niet zoveel uit wie er dan het antwoord geeft.
ja dan moet je natuurlijk wel een auto huren en ik heb eens met google gekeken
dan ben je met een dag of 10 ook een paar honderd euro kwijt.
moeten de auto op schiphol stallen.
nee dan toch maar gewoon met de DFDS overvaren.
voor rond de 450 euro en we kunnen de auto vol laden.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 26 mrt 2011, 23:26 »
Ja, dat auto volladen dat ken ik heeeeeeel goed :icon_thumleft:
Maar wat neem jij dan mee uit Schotland  ?

Je kunt natuurlijk met de trein naar Schiphol en auto huren ( kleintje) kan wel goedkoper hoor, maar ja "gemak dient de mens" toch ?
Wij doen het weleens zo, als we niet zoveel vakantiedagen willen opnemen voor een "noodzakelijk" familiebezoek, voor autohuur kijken we op www.travelsupermarket.com.

ladybird

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 28 mrt 2011, 22:01 »
Vliegen is helaas geen optie, mijn vriend heeft nog nooit gevlogen en denk ook niet dat dat ooit gaat gebeuren.
Vandaar dat we een vakantie hebben gekozen waarbij we dus met de boot naar engeland kunnen varen.

Ik stippel alles gewoon uit met waar we naartoe willen en hoop dat er nog een mooie tip op een actie voorbij komt.
Mocht het echt niet goedkoper uitvallen, dan gaan we waarschijnlijk naar luxemburg dit jaar.
Lijkt me ook wel mooi.

Bedankt voor al jullie tips en meedenken.

Groetjes...

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 29 mrt 2011, 14:02 »
Ik denk toch nog even met je mee, ik herken namelijk het probleem van die dure overtocht, voor volgend jaar zomer zouden we met z'n vijven zo'n 900 euro  :bonk kwijt zijn, en wij hebben de plannen zodoende ook aangepast!

Ik ben ooit nog eens met eurolines (tourincar) naar Ierland gereisd, ze hebben ook verbindingen met Schotland dacht ik, het was destijds de goedkoopste optie weet niet wat het nu kost. Maar dan heb je nog geen vervoer aan de overkant, weet niet of je daar perse met een auto wil reizen?

Je zou ook kunnen overwegen om te overnachten in hostels, die hebben vaak ook familie/ prive kamers, en zijn een stuk goedkoper als B&B. Maar goed, dan heb je wel een ander soort vakantie... Of ergens centraal een caravan/ cottage huren, mijn ervaring is dat je van daar uit veel kunt zien in 10 dagen (bijvoorbeeld op Skye...) Dan compenseer je wellicht wat van de kosten van de dure overtocht.

Enne, misschien heb je minder vrijheid met kinderen maar ik heb de vakanties met onze kinderen naar Ierland en Schotland heerlijk gevonden toen ze nog klein waren, al zaten we dan wel in een bungalow. Dus ik hoop dat je toch nog eens een overtocht waagt want het is een prachtig land waar je echt aan verknocht :aye kan raken...

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #33 Gepost op: 30 mrt 2011, 15:02 »
@Andrea, wij rijden naar Aberlour naar Schotse vrienden en ja die willen wel spullen uit Holland en omgekeerd nemen wij ook wel mee hoor.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 30 mrt 2011, 17:09 »
Lesja, ja dan begrijp ik het heeelemaal   :tongue3: . Kom je nog langs Bearsden LOL ?

ladybird

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 03 apr 2011, 19:00 »
@ marieke,

Thankx voor het meedenken en de tips.
Inmiddels heb ik even op de o&p site gekeken de vaart naar harwich is maar 200 euro, maar dan moet je heel engeland nog door.
Op de DFDS site van engeland is het iets goedkoper, maar scheeld niet veel.
Ik heb wel al een paar b&b's gevonden die net onder de 30 pond p.p.p.n zitten, zodat t niet heel duur is met slapen en ontbijt.
Route word dan: edinburgh, drumnadrochit, oban en zoek dan nog een plaatsje wat zuidelijker, zodat we voor de terugvaart niet zo ver van het schip afzitten en op tijd komen daarvoor.

Ik ga de DFDS maar eens bellen, misschien zou ik nog wat via telefoon kunnen regelen.

Groeten van cindy

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 03 apr 2011, 20:22 »
Lesja, ja dan begrijp ik het heeelemaal   :tongue3: . Kom je nog langs Bearsden LOL ?

we gaan in juli 1 week naar Aberlour en nog 1 week naar Glen dochart (Luib)
dus wie weet, komen we ook nog in Glasgow.