Auteur Topic: Gezocht:betaalbare B&B's  (gelezen 29046 keer)

ladybird

• Gast
Gezocht:betaalbare B&B's
« Gepost op: 22 feb 2011, 21:25 »
In september wil ik een rondreis door schotland gaan maken met mijn vriend en ben op zoek naar betaalbare B&B's of evt een andere verblijfplaats.
We willen in ieder geval naar Edinburgh (hoeft niet midden in het centrum te zijn) en naar het loch ness meer. Bij het loch heb ik al een verblijfplaats gevonden, deze is 58 pond voor 2 personen per nacht, dat vind ik goed betaalbaar. De meesten zijn al gauw 40/50 pond per persoon per nacht.
Wat we daarna gaan doen, weet ik nog niet, vind het best moeilijk. Misschien naar de kust, Oban ofzo.
We willen  zon beetje 8 dagen gaan.
Dit word voor ons de eerste keer dat we zelf een rondreis gaan doen, dus het is even het een en ander uitvogelen.

Tips en weetjes zijn altijd welkom!

Thanx :wave:

Offline Jurriaan

• Schotland fan
Re:Gezocht:betaalbare B&B's
« Reactie #1 Gepost op: 23 feb 2011, 13:19 »
ips zat maar goed schotland is groot.  Edinburgh, Loch Ness, dunno daarna kan je door naar Skye via plockton en dan naar Fort William om via Glenn Coe weer naar Edinbugh te gaan. Reddlijke route en laat nog ruimte over om wat avontuurlijks te doen.

Onderweg naar Skye heb je ook nog Donnie castle, wat zeer mooi kan zijn. Skye heeft een aantal zeer mooie plekjes ik zou zeggen doe een beetje research op de website heb elders al een keer een hele discriptie hier over gegeven.

Fort william heeft Ben Nevis de hoogste berg van Schotland die als je een dagje ervoor neemt reddelijk makkelijk te doen via the pony track. Je kan van uit Fort william ook richting Oban gaan.

Glenn coe is echt iets anders. Het enige wat ik kan zeggen is dat het indrukwekkend is je kan daar makkelijk verblijven en een aantal heel erg mooie wandelingen doen.

Jurriaan

Offline Pascal & Tanja

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 23 feb 2011, 13:27 »

Hoi allen,

Helaas is 8 dagen te kort voor een rondreis door schotland, je kunt beter spreken over een kennismaking, bij inverness zit ook een leuk niet te duur b&b(pm indien adres nodig), tja je kunt edinburg aan het begin of juist als afsluiter van je vakantie doen.
pascal en tanja. :schface

ps: trouwens wij hebben ervaring om met 2en door schotland middels b&b te reizen.

ladybird

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 24 feb 2011, 19:51 »
@pascal en tanja,
Jullie zijn zeker al vaker naar schotland geweest!!  :icon_smile:
Tja, 8 dagen lijkt misschien kort, maar wij hebben niet zo heel veel vrije dagen achter elkaar vrij. Ook word het voor ons de eerste keer dat we zelf een reis gaan samenstellen en in schotland komen.
Ik heb wel een aantal georganiseerde rondreizen gedaan, maar mijn vriend komt al jaren alleen in oostenrijk.
Dus het is ook even bekijken hoe het gaat en of we het leuk vinden.
Volgende week ga ik naar een oud reisgenootje die al 3x in schotland is geweest, misschien kan zij ons nog verder helpen.

Bedankt voor jullie reactie, tips voor goede/mooie b&b's zijn welkom hoor!

Groeten...

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 24 feb 2011, 20:53 »
volgens mij hoeft B&B niet zo duur te zijn hoor. ik betaalde in 2006 voor een gemiddelde B&B tussen de 20 en 25 pond per persoon. 1 keer een B&B van 18 pond gehad en 1 keer 1 van 30 pond per persoon per nacht.  Misschien zijn door de stand van de pond tegenwoordig de prijzen wat veranderd?
tevens is het denk ik ook zo dat je in de minder toeristische dorpjes over het algemeen goedkopere B&B hebt dan in het centrum van Edinburgh, Glasgow etc.

Offline Jurriaan

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 26 feb 2011, 16:20 »
@ eaglehart helemaal gelijk locatie bepaald vaak tarief. Maar gemiddelde tarieven zijn echt £ 25 tot £ 30 beneden de £ 25 is niet echt vaak voorkommend op dit moment.

Prijzen zijn op dit moment aan druk onder hevig. De gemiddelde kosten voor het runnen van een B&B zijn omhoog gegaan. Voornaamste boosdoener zijn de olie prijzen. In 2006 was de olie prijs nog rond de £ 1 a 1.10 per liter. Nu betaalen de meeste mensen aan de pomp in Glasgow £ 1.30. Hier in Skye betaalen we op het moment £ 1.45. Deze hooge olie prijs kleurt alles.

ladybird

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 27 feb 2011, 19:18 »
Heb nog niet veel b&b's onder de 30 pond kunnen vinden helaas.
Denk idd dat het in de loop der jaren wel duurder is geworden.
Mocht iemand een naam van een goed b&b weten, mag je het doorsturen, zoek ik m even op bij google.

Wat zijn mooie plaatsen om aan te gaan?
De rondreis die ik nu in gedachten heb is: Edinburgh, drummadrogit(loch ness), fort william en Oban.  :dontknow:
Iemand nog goede tips voor deze plaatsen of juist een tegenvaller om dit zo te bereizen?
Kun je een overtocht terug naar nederland ook van te voren regelen of kun je dat beter doen als je daar aankomt? Is misschien nog wel goedkoper via new castle...

Groetjes  :bagpipe

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 27 feb 2011, 19:43 »
Hallo Ladybird,

Omdat je vroeg naar een goede B&B heb ik er 1 voor je omdat je ook richting Edinburgh gaat.
Het zijn zeer vriendelijke mensen en geven je een warm huiselijk welkom gevoel.
Mijn familie en vrienden die mij bezoeken komen daar al jaren en het is een aanbeveling waard de naam is shawlee cottage in Chapelhall Airdrie en hun heten Cathy and Sandy, en zeer goed gasthuis en aanbeveling waard.

www.shawlee-cottage.com

Groetjes Sinie

ladybird

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 02 mrt 2011, 21:16 »
Heb op de site gekeken van de b&b die je noemde sinie, bedankt, maar ik vond m best prijzig. Rond de 50 pond namelijk. Ik wil proberen om zoveel mogelijk rond de 30 pond te zitten met de overnachtingen. Hopelijk is dat haalbaar!

Groeten van cindy

Offline Jurriaan

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 03 mrt 2011, 11:26 »
Hoi
die prijzen voor shawlee zijn voor de kamer niet per persoon dus dan is het £ 25 per persoon ;)

Dunno mischien een tip om eens goed te kijken veel B&B's inclusief die van mij geeven hun prijzen per kamer niet per persoon. Beste optie mail een keer

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 03 mrt 2011, 14:53 »
De prijs is per kamer dus niet p/p Ladybird anders zou het wel heel erg prijzig worden.
Ik had hem aan je doorgegeven omdat ik weet hoe de B&B is zeer goed en zeer gastvrij, goed verzogd ontbijt in de morgen.
Mijn familie/vrienden overnachten daar altijd en ik ken de de mensen van dit gasthuis.
Maar wens je verder veel succes voor het verder zoeken en veel plezier in Scotland

Groetjes Sinie :bagpipe

ladybird

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 04 mrt 2011, 20:04 »
O sorry, daar had ik idd niet goed naar gekeken,
dan is het wel een hele goede optie.

Dank je voor de tip dan sinie  :aye
Ik zal de mensen eens mailen.

Groetjes...

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 04 mrt 2011, 21:54 »
Moeten het echt B&B's zijn ? Kijk anders eens op booking.com voor hotels, je kunt ze op prijs selecteren.

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 05 mrt 2011, 18:38 »
ladybird,
             Fort Augustus ten zuiden van Loch Ness,
             zou ik als ik jullie was ook meenemen voor een tussenstop.
             "Eiland" Skye

Zou alles boven Inverness voor een volgende keer* bewaren.

Petra

* willen jullie vast wel.

ladybird

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 05 mrt 2011, 20:44 »
Bij het loch ness meer, zijn we van plan om naar drumnadrochit te gaan, daar is een b&b die door nederlanders gerund word, heb ik al contact mee gehad.

Zoals het er nu naar uitziet, gaan we naar edinburgh, pitlochery, drumnadrochit, fort william, oban en zoek nog een plaatsje tussen oban en new castle voor de terugvaart. Misschien stirling of verder naar beneden nog.

Ik zal eens op bookings.com kijken, bedankt voor de tip.

@ sinie, is dat b&b ver van de stad af en zoja, kan je daar goed met de bus komen anders?

Groetjes...

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 05 mrt 2011, 23:38 »
Bij het loch ness meer, zijn we van plan om naar drumnadrochit te gaan, daar is een b&b die door nederlanders gerund word, heb ik al contact mee gehad.

Zoals het er nu naar uitziet, gaan we naar edinburgh, pitlochery, drumnadrochit, fort william, oban en zoek nog een plaatsje tussen oban en new castle voor de terugvaart. Misschien stirling of verder naar beneden nog.

Ik zal eens op bookings.com kijken, bedankt voor de tip.

@ sinie, is dat b&b ver van de stad af en zoja, kan je daar goed met de bus komen anders?

Nee de dichtsbijzijnde plaats is Airdrie dus daar woon ik vlakbij  en er is een bushalte vlak bij de B&B die je ook bij het station van Airdrie kan brengen vanwaaruit je met de trein als je dat zou willen richting Edinburgh en/of Glasgow brengt. De mensen van het gasthuis geven je verder ook alle informatie met het reizen etc. Mocht je erheen gaan weet ik zeker dat het je prima zal bevallen ze zijn ontzettend gastvrij en doen er alles aan om het de gasten naar zin te maken.
Dus het openbaar vervoer is goed te doen

groetjes Sinie :bagpipe
Groetjes...

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 06 mrt 2011, 12:30 »
Als je naar Edinburgh wilt is het niet echt logisch om in de B&B die Sinie aanraadt te gaan ( Sorry Sinie  :tongue3:) die ligt op 60 km van E'burgh, als je maar 8 dagen hebt zou ik zelf in Edinburgh gaan overnachten. Of misschien Sinie's B&B dan op de terugweg ?

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 06 mrt 2011, 18:09 »
Als je naar Edinburgh wilt is het niet echt logisch om in de B&B die Sinie aanraadt te gaan ( Sorry Sinie  :tongue3:) die ligt op 60 km van E'burgh, als je maar 8 dagen hebt zou ik zelf in Edinburgh gaan overnachten. Of misschien Sinie's B&B dan op de terugweg ?

Wel het is echt nog wel te doen maar weet wel hoe meer je in Edinburgh bent des te duurder vaak de B&B ik gaf het haar aan omdat het betaalbaar was en het goed verzorgd is, maar misschien de terugweg als hun dat beter uitkomt. Ik weet dat vele mensen die toch ook in Edinburgh waren vaak bij Kathy en Sandy waren omdat er een goede verbinding is met Edinburgh en overnachten dar ook als er de festivals waren of taptoe's.  Maar natuurlijk  kan je het proberen dichterbij Edinburgh dan Ladybird.
Misschien dat je daar ook wel goedbetaalbare kunt vinden. Ik krijg er volgende maand 12 personen over die slapen allemaal in Edinburgh in het centrum the Elder York Guest House ligt wel in een drukke straat maar je ben in het hartje van Edinburgh...misschien iets voor jullie?

Offline Bernice

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 06 mrt 2011, 19:19 »

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 06 mrt 2011, 21:22 »
En hier nog 2 goedkope hotelketens, ontbijten kun je bij de "buren", meestal een pub/ inn.

http://www.premierinn.com/en/

http://www2.travelodge.co.uk/

ladybird

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 24 mrt 2011, 20:50 »
Wie weet waar ik ergens de afstanden kan berekenen tussen de steden in schotland.
Is bijvoorbeeld in 1 dag de afstand tussen edinburgh en drumnadrochit te doen of is het verstandig om ergens onderweg nog een b&b aan te gaan.

Groeten...

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #21 Gepost op: 24 mrt 2011, 20:55 »
Ik werk graag met de routeplanner van de AA (vlg. Nederlandse ANWB) De tijden die hieruit rollen komen goed overeen met wat
ik tijdens mijn reizen in Schotland heb meegemaakt.

http://www.theaa.com/route-planner/index.jsp

Offline Toeter

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 24 mrt 2011, 21:21 »
The AA routeplanner gebruiken wij ook altijd. Het is net wat Trom zegt, de tijden komen aardig overeen met de reizen, die wij hebben gemaakt.
Hou wel rekening om af en toe een pauze te nemen en van het mooie landschap te genieten.

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #23 Gepost op: 25 mrt 2011, 10:18 »
Beste Ladybird,

De afstand Edinburgh --> Drumnadrochit doe je in 3 1/2 uur als je rustig rijdt.
Als je er een hele dag over wilt doen kun je onderweg nog heel veel leuke dingen bekijken, zoals
(uitgaande dat je de A9 noord neemt)
- De Stad Stirling bekijken
- Dalwhinnie Whisky distillerij bekijken  :drinky
- Blair Castle bezoeken (in Blair Atholl)  :bagpipe
- Winkelen bij "House of Bruar" (Dure cashmir kleding en andere producten) ligt vlakbij Blair Castle  :nono:
- Shoppen in Inverness (want daar ga je doorheen)  :laughing7:
- Het laatste stuk van inverness naar Drumnadrochit over de A82 stoppen bij de Clansman Hotel voor souvenirs en
dan doorrijden naar het Loch Ness Exibition Centre in Drumnadrochit.

Heeeeeel Veeeeeel rij plezier..

Erwin en Martina

Ps.  Zorg wel dat je benzinetank vol zit, want er zijn geen benzinepompen langs de A9 naar het noorden, als alleen in de kleine dorpjes en plaatsen tegen een dure prijs. Net voor Perth bij het plaatsje "Crieff" zit een 24/7 Tesco, waar ik altijd tank voordat ik verder ga naar het noorden.
De eerstvolgende tankstation tegen redelijke prijs zit in Inverness.

ladybird

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 25 mrt 2011, 20:39 »
Dank je erwin voor de leuke tips voor onderweg.
Ik zal ook eens die site bekijken.

Alleen hoop ik dat schotland door gaat.
Heb gister eens berekend op de DFDS seaways site wat de overtocht gaat kosten.
Deze is al 470 euro voor heen en terug en daar schrok ik nogal van.
Want dan komt de reis door schotland, de B7Bs, tanken, eten en leuke dingen doen er natuurlijk nog bij.
Ik vraag me af waar die vanafprijs van 139 euro dan vandaan komt waar ze via advertenties (ook op het forum) reclame voor maken!

Groeten van cindy