Auteur Topic: First time Scotland with own car/tent  (gelezen 9864 keer)

Offline PHL

• Schotland fan
First time Scotland with own car/tent
« Gepost op: 10 feb 2011, 23:27 »
Hallo,

We gaan deze zomer voor het eerst naar Schotland met eigen auto en tent en zijn op zoek klein tot middelgrootte camping, in de buurt van Fort William.

We hebben het idee dat vandaaruit de mooiere plekjes binnen bereik liggen, correct me if i'm wrong :aye

inmiddels al wel even gekeken op http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/CampingsSchotland.htm maar bestaande ervaringen zijn natuurlijk welkom

Alvast dank voor tips & tricks

Groet
Peter

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
Re:First time Scotland with own car/tent
« Reactie #1 Gepost op: 11 feb 2011, 07:47 »
Wij verblijven al jaren met bijzonder veel plezier hier nabij Invergarry. Da's ongeveer 40 minuten rijden vanaf Ft. William en op de afslag van de A82 (Ft William - Inverness) naar de A87 naar Kyle of Lochalsh / Skye zit je bijzonder centraal.

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 11 feb 2011, 09:49 »
Misschien heb je een link Jos? ;)

Ik haal hier altijd veel info vanaf. ;)

http://www.undiscoveredscotland.co.uk/
Groetjes Ingrid

Offline Danny

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 12 feb 2011, 17:07 »
Ik zelf heb een goede ervaring gehad met camping Bunroy in Roybridge  :aye het is een kleine (rustige)camping op 15 minuten rijden van Fort William.
Volgens mij langs de A86 tussen Dalwhinnie en Fort William.
Danny  :wave: :bagpipe 

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 12 feb 2011, 18:46 »
Wij verblijven al jaren met bijzonder veel plezier hier nabij Invergarry. Da's ongeveer 40 minuten rijden vanaf Ft. William en op de afslag van de A82 (Ft William - Inverness) naar de A87 naar Kyle of Lochalsh / Skye zit je bijzonder centraal.

Ik heb deze camping even aangestreept in mijn nieuwe CCC gids   :icon_thumleft:  Vooral omdat het voor "Adults only " is, dat wil ik weleens meemaken, dat maak ik uit de beschrijving in de gids niet op. Is het echt een grijze duifjes ( + hondjes) camping ?  Uit PHL's andere bericht lees ik dat hij met kinderen gaat, dus voor hen niet zo geschikt ?

Offline PHL

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 04 aug 2011, 23:24 »
Bijna weer een weekje thuis, lijkt wel veel langer, vorige week rond deze tijd zaten we op de boot van New C naar IJmuiden

Uiteindelijk hebben we de vakantie 2 campings bezocht:

http://camping.forestholidays.co.uk/camping__caravan_holidays_at/our_sites__locations/scotland/glenmore.aspx
&
http://camping.forestholidays.co.uk/camping_and_caravanning/our_sites__locations/scotland/cashel.aspx

Gestart dus in Cairnggorms, toen dit zo goed beviel verder gezocht naar andere campings van Forestholidays en aanbeland in Loch Lomond.

Campings zijn prima verzorgt, met de tent heb je als voordeel dat je zelf je plekje mag uitzoeken en hierdoor niet zo zeer aan vakjes/hokjes vast zit.
Dit houd natuurlijk in dat ander campeerders dit ook kunnen doen, er is echter een afspraak dat er 6 mtr tussen elke tent in moet zitten en de mede campeerders echt rekening met elkaar houden!!

Sanitair is altijd op en top, incl wc papier en zelfs zeep om je handen te wassen.!!
Wat ik wel heb gemist is dat er op de camping niet een mogelijkheid is om in een  ruimte op de camping te kunnen koken, in scandinavie is deze megelijkheid er wel.

Dit zijn grofweg de verschillen.

Dit was onze eerste keer in Schotland en zeker niet de laatste!!!!!!!!!

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 05 aug 2011, 08:14 »
Hallo PHL

Leuk dat Schotland jullie goed is bevallen,
was ook bijna niet anders te verwachten.

Campings zijn prima verzorgt, met de tent heb je als voordeel dat je zelf je plekje mag uitzoeken en hierdoor niet zo zeer aan vakjes/hokjes vast zit.
Dit houd natuurlijk in dat ander campeerders dit ook kunnen doen, er is echter een afspraak dat er 6 mtr tussen elke tent in moet zitten en de mede campeerders echt rekening met elkaar houden!!

Sanitair is altijd op en top, incl wc papier en zelfs zeep om je handen te wassen.!!
Wat ik wel heb gemist is dat er op de camping niet een mogelijkheid is om in een  ruimte op de camping te kunnen koken, in scandinavie is deze megelijkheid er wel.

Dit zijn grofweg de verschillen.

Dat je zelf met de tent een plekje mag zoeken is inderdaad leuk.
Niet allemaal strak zij aan zij op een rijtje.

Zelf heb ik wel op meerdere campings gestaan met een ruimte om te kunnen koken.
Op enkele campings waren dan ook kooktoestellen,
soms zelfs een magnetron en broodrooster om te gebruiken.
Zelf met zitjes en al er bij om het daar te kunnen nuttigen.

Dat nav. het bezoeken van 2 campings,
kun je nog niet echt spreken van de verschillen in campings met Scandinavi├ź.
Genoeg reden om terug te gaan en het uit te zoeken :laughing7:

Petra

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 05 aug 2011, 08:36 »
welkom terug  Peter

de eerste camping die je noemt ken ik, ben ik ook twee keer geweest. is inderdaad wel mooie ligging, persoonlijk vind ik hem duur en groot. wij hebben ook een paar keer in Grantown on spey gestaan, die camping vind ik mooier, alleen is het nieuw tentenveld erg drassig. De laatste keer hadden we er slecht weer en hebben we de tent zelfs verplaatst. De tweede ken ik niet, ga wel even kijken, wij willen ergens in de buurt van Aberfoyle staan, dus dan is deze ook een optie voor ons. Wat voor leuke dingen hebben jullie allemaal gedaan?

Ben jij ook een Scandinavieganger, waar ben je zoal geweest dan. Wij gaan meestal het eene jaar naar Schotland, het andere naar Zweden. Het is wel waar wat je zegt dat in Scandinavie alle campings een binnenplek om te koken hebben, dat is daar toch gebruikelijker dan in Schotland

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 05 aug 2011, 10:49 »
Goh leuke campings hebben jullie bezocht.
Weer een Schotlandliefhebber erbij, leuk ;)
Groetjes Ingrid

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 05 aug 2011, 12:39 »
Wij zijn sinds vorig jaar weer in Schotland aan het kamperen, nu met een caravan en van de 9 campings die we sindsdien bezocht hebben we op 1 keer na steeds zelf ons plekje kunnen uitzoeken.
Ik heb niet op campingkeukens gelet maar weet zeker dat er op de camping in Staffin ( Skye) eentje was en inderdaad met een magnetron en zitje om te eten. Op de 2 campings in Glencoe was er wel een soort overdekt terras op het tentenveld.

En wat ik voorheen nooit gedacht had : we vinden een "hardstanding" wel erg prettig, ja zo kun je veranderen  :laughing7:

Dit jaar zijn we op camping Fortrose op de Black Isle geweest, John 0'Groats, Ardmair, ten noorden van Ullapool en Newtonmore, ten zuiden van Aviemore, waar het vorige week 25 graden was, dus ik heb een "mediterraan" tintje volgens collega's.
Van deze 4 campings accepteerden er 3 geen "plastic", maar het is geen probleem als je de volgende dag geld wilt halen en dan pas betaalt.
Wat ik wel vreemd vond, was dat ik mijn gegevens ( naam en adres) in een groot boek moest schrijven ( 3 x), wat voor iedereen te lezen is. Vreemde mensen die Schotten :o)

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 05 aug 2011, 20:42 »
Skye,

Een andere camping( ook van de Forest groep) is Cobleland, in Gartmore, 2,5 mijl ten zuiden van Aberfoyle. http://camping.forestholidays.co.uk/camping_and_caravanning/our_sites__locations/scotland/cobleland.aspx

De Cashel camping ligt aan Loch Lomond, (wij rijden er vaak langs ) maar je moet wel iedere keer 7 mijl naar Drymen , grotendeels een single track road, voordat je  "echt" weg kunt.
Cobleland ligt ook aan het water, aan een riviertje, de Forth. Wij zijn er vorig jaar 1 nachtje geweest, vanaf de camping kun je zo het bos in en na een kort autotochtje kun je gaan klimmen. Op de reisverhalenwebsite van Wim en Gea meer info.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 05 aug 2011, 22:33 »
Dank je Andrea, we hadden deze ook op ons lijstje staan

Offline PHL

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 06 aug 2011, 00:05 »
De tweede ken ik niet, ga wel even kijken, wij willen ergens in de buurt van Aberfoyle staan, dus dan is deze ook een optie voor ons. Wat voor leuke dingen hebben jullie allemaal gedaan?

De 2e is bij Cashel, vooral het tentgedeelte is knus en klein, de rest is caravan op harde ondergrond.
Het fijne is de rust aan de oostzijde van Loch Lomond.

We zijn ook een dagje naar Luss geweest aan de andere kant, heel erg druk en de ANWB heeft gelijk, de parkeerplaats is groter dan het stadje zelf, weinig te zien en heel druk, toen zijn we maar heel snel de Beinn Dubh opgeklommen om eeen beetje uitzicht te krijgen.
Verder zijn de naar Doune Castle (Monty Python┬┤s Holy Grail) Callander, Glasgow, bootje Loch Lomond opgeweest, middagje naar Inchcailloch, eiland naast Albamaha

Ben jij ook een Scandinavieganger, waar ben je zoal geweest dan.
In Zweden zijn we nog niet echt hoger gekomen dan Stockholm (komt nog wel)
Zuid Zweden in de buurt van Ystad, Trohattan, elanden kijken, Vimmerby bij Pippi op visite.
Verder 2x in Noorwegen, wandelen, gletsjers beklimmen etc.

Offline PHL

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 06 aug 2011, 00:14 »

Dit jaar zijn we op camping Fortrose op de Black Isle geweest, John 0'Groats, Ardmair, ten noorden van Ullapool en Newtonmore, ten zuiden van Aviemore, waar het vorige week 25 graden was, dus ik heb een "mediterraan" tintje volgens collega's.
Van deze 4 campings accepteerden er 3 geen "plastic", maar het is geen probleem als je de volgende dag geld wilt halen en dan pas betaalt.

Dat prettige weer hadden wij vorige week in Schotland ook, eindelijk korte broek en zwemmen in Loch Lomond!!
Inderdaad ook wel grappig overal vooraf betalen ook in een tentje waar we we 2x hebben gegeten.
Verder hebben we ons nergens hoeven in te schrijven.

Al met al een heerlijk land en vriendelijke mensen om naar op vakantie te gaan.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 06 aug 2011, 11:54 »

Inderdaad ook wel grappig overal vooraf betalen ook in een tentje waar we we 2x hebben gegeten.

Waarschijnlijk heb ik in een soort "Inn" gegeten, waar je het eten aan de bar bestelt en betaalt en dan wordt het daarna aan je tafel bezorgd. Bij de meeste andere eetgelegenheden betaal je als je het restaurant verlaat.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 06 aug 2011, 12:00 »

We zijn ook een dagje naar Luss geweest aan de andere kant, heel erg druk en de ANWB heeft gelijk, de parkeerplaats is groter dan het
enz enz

Ik moet Luss toch even verdedigen  :tongue3:,  het ligt aan de A82 , 1 van de weinig doorgaande wegen naar het noorden, daarom kan het er druk zijn, maar ik ben er werkelijk nog nooit geweest, terwijl de parkeerplaats vol was ( Man en dochter zijn er gisteravond nog op de fiets geweest :icon_thumleft:)
In de meeste dorpen in Schotland is niets te doen/ beleven dat is nu juist de charme  :aye. De kneuterige cottages , de pier / het strand en het geweldige uitzicht over Loch Lomond maken het leuk. Maar misschien waren jullie al ge/verwend met de camping aan Loch Lomond :sunny:

Offline PHL

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 08 aug 2011, 21:32 »
Ik moet Luss toch even verdedigen  :tongue3:

Hoi Andrea,

Wellicht zijn we inderdaad wel een beetje verwend geweest, we hadden denkt ik ook zoiets verwacht als Callander ofzo, we hadden ook het idee dat de meeesten mensen voor de pier/strand enzo daar kwamen. kerkje in Luss is overigens erg mooi hoor!!!!!

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 08 aug 2011, 22:03 »
Haha, smaken verschillen, want ik vind Luss veel leuker dan Callander, met die drukke straat er doorheen.  :icon_scratch:
Wel meer winkels natuurlijk, maar ja die toeristische winkeltjes zijn aan mij niet zo besteed  :tongue3: