Auteur Topic: Vlakbij Inveraray  (gelezen 4923 keer)

Offline aurian

• Schotland fan
Vlakbij Inveraray
« Gepost op: 08 feb 2011, 19:40 »

Hallo Allemaal!  :hello2:

Dit jaar zitten we de tweede week van onze vakantie in Schotland vlakbij Inveraray.
Natuurlijk ben ik zelf al druk aan het zoeken over wat daar te doen en te zien is, daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen  :laughing7:
Maar ik vind het altijd erg leuk om de ervaringen van anderen te weten!
Wie is hier eerder geweest?
Wat is een aanrader om daar te gaan doen of te zien? (ook wandelingen of routes)
En wat is juist niet zo leuk om te doen?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Liefs Aurian

Offline Wilma

• Schotland fan
Re:Vlakbij Inveraray
« Reactie #1 Gepost op: 08 feb 2011, 22:25 »
Het is een mooi gebied, je kan er mooi wandelen. Ivararay is een klein plaatsje met wat winkels, pubs, eetgelegenheden. Je bent vlak bij Rest and be thankfull, een erg mooie stop om te genieten van de uitzicht. Wij zijn er doorheengereden richting Bute (woont een vriendin van ons) Bij undiscovered schotland staan goede tips.

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 13 feb 2011, 15:30 »
Kijk Inveraray daar hebben wij wel een speciale band mee, al is er niet veel te beleven.
Je hebt natuurlijk de vaste dingen die je gezien moet hebben  ;)
Inveraray Jail, Inveraray Castle, even de Bell Tower beklimmen, weet niet of jullie kinderen hebben maar dan is Argyll Wildlife Park ook wel aardig.
Wandelen bij Loch Awe, (rondje met de auto om loch Awe is ook mooi) of een gedeelte wandelen van de Coast to Coast walk.
Kilmartin is met de auto goed te doen dat geld ook voor Crinan Canal, en de Craignish Peninsula heel mooi ! vandaar ook dat de Old Parish Church nog wel is voorbij komt bij de raad foto's, en dan erken ik het niet  :-[

Veel plezier met de voorbereiding !

Albert

Offline aurian

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 13 feb 2011, 19:11 »
Hoi hoi!!

Hoi Wilma.
 Ik zal idd ook nog even op die site rondkijken!

Hoi Albert
Bedankt voor je tips! Zal op internet even die plekken opzoeken.
Als we een eind moeten rijden is niet erg,zijn we nu onderhand wel gewend in Schotland  ;)

We zaten er ook over na te denken om een dag naar Mull te gaan, weet alleen niet of dat een beetje haalbaar is.
Ik had al wel gelezen dat je dan waarschijnlijk de overtocht wel moet reserveren.

Liefs Aurian

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 13 feb 2011, 20:52 »
Dat is op zich wel  te doen, je rijdt het binnen 2 uur, maar eigenlijk zonde. Het is een dure overtocht, en dan zie je maar zo'n klein stukje van dat eiland. Als je wat langer gaat kan je een boottocht naar Staffa doen, dat is zo mooi!