Auteur Topic: The boys are back!!! And still veryy alive! Verslagje concert Odense 30-05-12  (gelezen 5163 keer)

Offline Mieke

• Schotland fan
Hierbij mijn samenvatting van het 1e Runrigconcert in 1.5 jaar, te Odense.
Het duurde even maar hier is het dan  :aye

Eindelijk was het 30 mei. Samen met Herma en zus Els zijn Eelke en ik overdag naar de Fynske Landsby gegaan. Als je er dan toch bent, wil je dat ook even zien. Een prachtig openluchtmuseum in Odense. Ze waren al druk bezig met het opbouwen van het podium. Bij de merchandising stonden al mensen de boel uit te stallen. En ze waren ons ter wille, zo konden we (wel op vertoon van mijn Runrig-membership-card) de nieuwe AAA 12 (DVD) kopen. Gelijk maar even 2 nieuwe “Rewired Tour 2012” caps gekocht.  Daarna aten we een hapje. Om vervolgens om 17.10 in de toen nog korte rij aan te sluiten. Er stond plm 40 man te wachten. Enkelen van hen zagen we al om 15.00 op een grasveldje zitten. Tja je moet er wat voor over hebben om vooraan en bij het hek te kunnen staan. We hebben ons laten vertellen dat de akoestiek wat hogerop (het is en soort mini-arena, we zitten op banken van gras) het beste is, dus voor ons geen haast. Als we 10 minuten staan te wachten, is de rij tot aan de poort, zo’n 50 meter lang. Om 18.30 gaat de poort open. Vrijwel gelijk beginnen de support-acts: Først Dark & Dear en daarna main-support Green Lives. Voor beide acts is wat te zeggen. Maar net als bij andere concerten geldt:  daar komen we niet voor..
Om 20.45 is het dan zover…hier hebben we 1.5 jaar lang op gewacht!!! RUNRIG!!!
Wat gelijk al opvalt: wat zien the boys er goed uit!!! Geen 1.5 jaar ouder, maar 10 jaar jonger! Hier en daar wat kilootjes kwijt en allemaal in good shape! De energie knalt er al gelijk vanaf. De batterijen zijn inderdaad opgeladen!!! Runrig geeft een super concert, hier en daar een klein missertje, maar dat mag de pret niet drukken, niet alleen wij, maar ook zij zullen ongetwijfeld gespannen zijn. De lichtshow is fantastisch! Vernieuwd en ook op het schot van het verhoogde gedeelte op het podium lopen af en toe tekstbalken. Kortom…we kunnen ook weer mee-zingen!
Ik heb geprobeerd e.e.a. een beetje op te halen wat gezongen en gespeeld werd, maar pin me er niet op vast als er iets niet klopt…
1e lied the Stamping Ground, hierbij ging werkelijk iedereen uit z’n dak!
2e the message, gevolgd door een klein toespraakje van Bruce
3e you’re all the World to me(of misschien is het alleen: “the World”) nieuw!
Verder enkele oudjes uit de Donnie-tijd (oa News from Heaven en Saints of the Soil)
2 gaelic songs (o.a. an toll d’ubb)
De drum-sessie was eruit en daarvoor een leuk, nieuw drumnummer met 2 gitaren, 2 drums en 2 accordeons
En natuurlijk het bekende repertoire…
o.a. de volgende nummers (voor zover ons geheugen het ons momenteel ingeeft)
*Hearts of olden glory
*Pride of the summer
* Clash of the ash
*Every river
* Loch Lomond
*Ocean road
*Maymorning
*Roadtrip
Kleine medley
*Rocket to the moon
*Alba
* Skye
* Road trip
* afscheidsnummer = and we’ll sing = nieuw

Klokslag 23.00 afgelopen…. :crybaby2:

Misschien nu een beetje laat te zeggen, maar we wensen de fans die één dezer dagen nog naar een concert gaan, heeeeel veel plezier toe! Het is echt weer de moeite waard!!
Denk aan fotograferen e/o filmen met professioneel uitziende camera’s!!!
Ondanks de zware bewaking wat dit laatste betreft, is het toch nog gelukt e.e.a. te fotograferen en te filmen. (binnenkort misschien wel op YouTube  :icon_scratch: )
groetjes, Mieke   :bagpipe :sunny:

And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Mieke

• Schotland fan

hierbij enkele sfeerimpressies van het eerste concert sinds eeuwen
:bagpipe  :hello2:  :hello2:  :hello2:  :bagpipe

And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Hermie

• Schotland fan
Ik zal ook even laten weten hoe het was.....

Er was grote vreugde in de Fynske Landsby toen de band uit de Hooglanden werd herenigd met het publiek in Funen, kopte de plaatselijke krant een dag na het concert. En dat was precies wat er gebeurde. De band kwam op het podium en het voelde of de Runrig familie weer compleet was. Zowel het publiek als de band zelf waren razend enthousiast. Ik heb ze nog nooit zo ontspannen en blij op het podium gezien!  :notworthy:  :hello2:  :D  :klap

Het amfitheater in de Fynske Landsby is een kleine locatie waar zo’n 2200 mensen in kunnen. Om half 7 ging de poort open en mocht iedereen naar binnen met zijn kussentjes en dekens, want het was behoorlijk fris. Gelukkig was het in de “kuil” van het amfitheater een stuk warmer.
Mieke had grappige Nederlandse hoofdtooien meegenomen met de Nederlandse vlag erin verwerkt en dat werkte enerzijds bij de Denen op de lachspieren maar anderzijds kwamen ze op ons af om een babbeltje te maken. Zo werden we opgenomen in de grote Runrig familie.

Het concert zelf was zoals Mieke al beschreef geweldig en verrassend. Daar hoef ik niets meer aan toe te voegen.

Frappant vond ik de aankondiging van Bruce bij  het begin van het concert. Hij bedankte het publiek voor hun komst. Het was zeker niet vanzelfsprekend dat mensen in tijden van economische crisis hun geld uitgaven aan concert kaartjes. Zij waren zich daar zeer van bewust en waren dankbaar dat zo velen naar het concert waren gekomen.

Het podium was tegen de zitplaatsen aangebouwd en Bruce liep naar de rand van het podium en maakte zelfs een dansje met één van de fans tussen het publiek. Heel ontspannen allemaal.

Persoonlijk vond ik dit één van beste en gezelligste Runrig concerten die ik heb meegemaakt. :laughing7:

Een impressie van een andere fan staat op: http://www.youtube.com/watch?v=VDmOQIYLMNs

En ook ik wens diegenen die nu nog gaan heel veel plezier toe!
In the distance day was dawning, comes to me the early morning
Something tells me that I’m going home.....

Offline Yo

• Cryptorator
Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben en dat de  boys het zo goed gedaan hebben. :icon_thumleft:

Ik kijk erg uit naar het concert  in Inverness. :bagpipe

En ik hoop dat het net zo goed is. :hello2:

Wat een schitterende foto's hebben jullie gemaakt :icon_thumleft:

Offline Hermie

• Schotland fan
Het schiet al op Yo, het is nu al juli.  :laughing7:
Alvast heeeeel veeeeel plezier toegewenst in Schotland. :sunny:

Hier nog een paar foto’s van het super gezellige Odense concert.

De (Big) Macs

Broes

Drummer Boy, Malky & Brawn

.......en hier nog een filmpje van mijn fotocamera.
Weliswaar niet de beste opname dankzij de strenge security (videocamera moest in de tas blijven  >:() maar je krijgt toch een kleine impressie.

http://www.youtube.com/watch?v=iKRyCielK6k
In the distance day was dawning, comes to me the early morning
Something tells me that I’m going home.....

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
Altijd weer mooi om te zien dat muzikanten hun fans zo in vervoering weten te brengen. Dat zegt iets over het vakmanschap. Fraaie platen dames!