Auteur Topic: goedkoop vliegen in hoogseizoen?  (gelezen 15225 keer)

Offline Marieke

• Schotland fan
goedkoop vliegen in hoogseizoen?
« Gepost op: 21 jan 2011, 15:24 »
Omdat ik met de ferry's niet echt op een voordelige overtocht uitkwam ben ik toch eens gaan kijken wat vliegen kost... Wat schept mijn verbazing?? Je kunt hoogzomer met Easyjet vliegen naar Edinburgh voor 32-65 euro enkele reis, een vlug rekensommetje geeft me een totaalsom van maximaal 500 euro voor mijn hele gezin en dan zit ik al in schotland en hoef ik niet nog een enorme treinreis te maken... :hello2:
Zie ik iets over het hoofd?? Ik ging ervan uit dat we minstens 300-400 euro per persoon kwijt zouden zijn. Ik weet dat Easyjet geen enkele luxe kent daar geven we niet om. Klinkt te goed om waar te zijn. ???
Hoop dat ze in 2012 ook ongeveer deze prijzen hanteren...

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:goedkoop vliegen in hoogseizoen?
« Reactie #1 Gepost op: 21 jan 2011, 15:44 »
Ja, dat is heel goed mogelijk hoor. Meestal het goedkoopst op dinsdag, woensdag of donderdag. Heb je ook al KLM gechecked, die prijzen kunnen  ook aantrekkelijk zijn ( vanuit Schotland in ieder geval wel). Het is zaak om zo gauw te prijzen vrij komen te boeken, als de prijs voor jou goed is, vooral omdat je 5 tickets nodig hebt . Maar ook weleens gehad dat de prijzen later nog weer zakken.  :tongue3:

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 21 jan 2011, 15:52 »
KLM is toch wel wat duurder in het voorseizoen.
Het is inderdaad zo dat je snel moet boeken. Heb je data. Vastleggen.
Soms heb je pech en volgt er nog een aanbieding of e.d.
Zo boekte ik deze week een weekje omgeving Barcelona met KLM in juni.
Blijkt het 3 dagen later 10% goedkoper te zijn.
Tja that's all in the game

Offline MJ

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 21 jan 2011, 16:00 »
Voor zover ik weet worden Easyjet en Ryanair vluchten duurder naarmate het vliegtuig voller wordt. Ik zou inderdaad niet wachten met boeken.

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 21 jan 2011, 18:59 »
Ik heb nog even want we gaan pas in 2012, en die vluchten staan er nog niet in, maar tegen die tijd zal ik zeker snel boeken!
Ik ben helemaal blij (word van uitzoeken van een reis naar Schotland bij voorbaat al blij, dat herkennen jullie vast :aye)
want ik was bang dat het al zo duur zou zijn om er te gaan geraken dat we weinig over zouden hebben om daar te besteden!

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 21 jan 2011, 19:15 »
Ik heb nog even want we gaan pas in 2012....word van uitzoeken van een reis naar Schotland bij voorbaat al blij, dat herkennen jullie vast :aye

Ernstige vorm van Schotlandverslaving. Maar ik begrijp het helemaal.

Offline Yo

• Cryptorator
« Reactie #6 Gepost op: 21 jan 2011, 20:04 »
Ik vlieg meestal KLM (dan mag ik 23 kilo meenemen)
Vooral op de terugweg voor mij erg handig ;-)

Ik vlieg wel altijd naar Edinburgh, zelfs als ik (via) Glasgow doorreis. Naar Edinburgh is namelijk veel goedkoper.
De trein is dan makkelijk en niet  zo duur als rechtstreeks vliegen naar Glasgow.

Via de KLM site, klik je op de mogelijke datums en tijden. Je krijgt dan meteen een overzicht, welke vluchten en er zijn.
De prijs staat er meteen bij.

En als  Flying Blue member, spaar ik ook nog voor een goedkopere vlucht.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 21 jan 2011, 20:17 »
Ha Yo,

Dat wist ik niet: A'dam- E'burgh goedkoper dan naar G'gow,  :dontknow: zal het eens in de gaten houden. We wonen op 20 min rijden van Glasgow airport, dus heb dit noooooit gechecked, zo leer je nog eens wat  :aye

Offline Yo

• Cryptorator
« Reactie #8 Gepost op: 22 jan 2011, 14:04 »
Ja soms scheelt een retourtje 100 euro!!
En met bus en trein ben je 10  kwijt!

gretna

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 26 jan 2011, 17:25 »
kijk 'ns bij british airways, wellicht dat je daar ook een mooie aanbieding vindt, ik vloog een keer naar Heathrow en tot mijn stomme verbazing was ik met hun goedkoper uit dan met easyjet! edinburgh lijkt me als bestemming inderdaad goedkoper, kijk op Google naar prijsvergelijker (cheapticket is er een van), dan heb je gelijk een mooi overzicht. prettige reis! Btw je kan er mooie jurken vinden.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 26 jan 2011, 18:03 »
Ha  Gretna, leuke binnenkomer op ons Forum , maar................BA vliegt niet rechtstreeks van NL naar Schotland, altijd via Londen. En dat maakt het er niet goedkoper op   :nooo.

Offline potenza

• Schotland fan
  • sgiamhachair
« Reactie #11 Gepost op: 27 jan 2011, 06:39 »
Kijk ook eens bij Flybe,deze vliegen niet rechtstreeks.
Maar wel goedkoop bij op tijd boeken.

gretna

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 27 jan 2011, 10:58 »
Ha  Gretna, leuke binnenkomer op ons Forum , maar................BA vliegt niet rechtstreeks van NL naar Schotland, altijd via Londen. En dat maakt het er niet goedkoper op   :nooo.

haha, sorry mijn fout! ik heb lange tijd in het buitenland gewoond, ben 1-2 vanaf schiphol gevlogen.

gretna

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 27 jan 2011, 11:00 »
flybe is in principe niet zo slecht, maar hangt er natuurlijk vanaf welk vliegveld je heen wil...edinburgh zou goed te doen moeten zijn, maar bij kleinere vliegvelden in de UK vliegen ze maar  1-2 keer per dag

gretna

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 02 feb 2011, 09:28 »
Ik heb nog even want we gaan pas in 2012, en die vluchten staan er nog niet in, maar tegen die tijd zal ik zeker snel boeken!
Ik ben helemaal blij (word van uitzoeken van een reis naar 2012 bij voorbaat al blij, dat herkennen jullie vast :aye)
want ik was bang dat het al zo duur zou zijn om er te gaan geraken dat we weinig over zouden hebben om daar te besteden!

zo, dan ben je aardig vroeg aan 't plannen  :aye

het is natuurlijk ook geen laars oid dat je online boekt :P
ik zou 't zeker in de gaten blijven houden, en kijk natuurlijk ook naar speciale aanbiedingen, je ziet toch dat de grote maatschappijen vaker zulke promoties hebben om de concurrentie van budget-airlines tegen te gaan

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 04 feb 2011, 13:31 »
Ik heb tijdens het uitzieken van de -beruchte op de nieuwjaarsmeeting opgelopen- griep lekker alvast zitten rondneuzen, onze meiden gaan na de zomervakantie van 2012 naar de middelbare school en het lijkt ons leuk om ter afsluiting van de lagere schooltijd een bijzondere :hello2: vakantie te doen...(ze zijn nu een beetje gepikeerd dat we over 2 weken met z'n tweeen gaan ;)) Nu weet ik ongeveer wat zo'n rondreis met z'n 5en gaat kosten en kunnen we daarvoor gaan sparen...

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 14 feb 2011, 18:18 »
Hallo Marieke, :bagpipe

Vergeet niet bij Easy jet dat je bagage nog apart betaald moet worden.
Ik woon in Scotland en als ik weer richting Nederland wil vliegen kijk ik echt naar alle websites hier.
Vaak is KLM nog goedkoper dan Easy jet, ook al zou je dat niet verwachten. Ik boek wel ruim van te voren en vergelijk ook echt alles.
Heb je Ryanair al bekeken? die hebben vaak ook goede offers.

Groetjes Sinie