Auteur Topic: hond heeft plezier voor drie!  (gelezen 10446 keer)

Offline max

• Schotland fan
hond heeft plezier voor drie!
« Gepost op: 17 jan 2011, 10:48 »
Hi groep

Inmiddels zijn we afgezakt naar de oostkust van de UK en niet meer in schotland. Maar wat was het geweldig mooi. Hardlopen was super, de hond vond het helemaal zalig. Wat een succes. De boottocht ging prima, ondanks dat wij een half uur te laat waren vanwege de sneeuw. Uiteindelijk vertrok de boot 3 uuur later maar maakte dat allemaal goed door de wind en een tandje bij. De boegdeuren bleven open staan al die tijd, dus kon ik steeds nog lekker even de hond uitlaten op het parkeer terrein. Maar koud en wat een sneeuw de dag van vertrek vanuit nederland!! Alleen in de ochtend deed ze een plasje op het parkeerdek, verder niets. Ze at gelukkig wel gewoon dus een volgende keer zall het ook wel goed gaan, mits ze ook nog iets doet voor vertrek.

Uitlaten is hier uberhaupt niet makkelijk want mevrouw vindt alles leuk en rent vrolijk rondjes al snuffelend. Poepen vergeet ze dus ook gewoon te doen van louter plezier. Ik moet daar echt op letten. Raar beest.

Het weer is prima. Heb één keer een wandeling moeten maken in de regen en veder nog geen enkele keer. Boffen! Ik ben hier nog 11 dagen, vrijdag de 28e ga ik pas naar huis en tot die tijd geniet ik samen met mijn hondje van de duinen en het strand. Helaas wat minder bos hier dan in Schotland.

Ik vroeg me treouwens af of het inchcken in newcastle nog problemen oplevert. In IJmuiden was het ontzettend makkelijk en snel, dat ging echt snel. Helaas waren ze bij overtocht vergeten de hond aan te melden maar omdat er nog meer honden meegingen maakte het nniet uit.

Offline max

• Schotland fan
niemand ervaring met inchecken in newcastle?
« Reactie #1 Gepost op: 22 jan 2011, 22:49 »
Heeft niemand ervaring met inchecken in newcastle met de hond? lang van te voren, lastig? etc?

Offline Bernice

• Schotland fan
Re:hond heeft plezier voor drie!
« Reactie #2 Gepost op: 23 jan 2011, 10:29 »
Hoi Max, op de terugweg gaat het nog sneller! Althans bij ons.. omdat je al die gekleurde 'pet'-card voor het raam hebt liggen, zien ze dat meteen. Wij hadden ervoor gekozen om onze hond op de terugweg niet meer in de kennel te doen (dat was geen succes), maar in de auto te laten. Aangezien je er toch regelmatig bij mag (behalve 's nachts), gaf onze Gimli dat het meeste rust.

Veel plezier verder en goeie reis terug!

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 23 jan 2011, 11:49 »
euh... had ik dat ding van de heenreis moeten bewaren? nee toch hoop ik? eeeeek ik hoop dat je die weer krijgt bij inchecken?

doe ik dat gewoon bij het kantoor daar bij het grote gebouw waar ook de bussen stoppen? moest dat lang van te voren? in nederland hoefde dat niet en we waren natuurlijk ook nog eens veel te laat dus..... het ging heel makkelijk allemaal toen.

de hond blijft zeker in de auto, dat was op de heenweg ook prima. vond die kennels niks, allemaal blaffende honden, we zijn deze keer nog wel even gaan kijken.

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
Re:niemand ervaring met inchecken in newcastle?
« Reactie #4 Gepost op: 23 jan 2011, 13:10 »
Heeft niemand ervaring met inchecken in newcastle met de hond? lang van te voren, lastig? etc?

Gaat hetzelfde als in IJmuiden. Check van te voren wél even of je hond op de lijst staat, want wij mochten een keer niet mee omdat ze niet van te voren aangemeld waren. Dat is toen een goede les geweest, want wij melden toen nog nooit de honden aan, maar boekten alleen de boot, en de honden bij't inchecken. :verward  DFDS eist dat de honden aangemeld worden.  Fijn dat het zo goed bevalt. En de onze gaan nooit in kennels, op welke overtocht ook.
Margolia

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 23 jan 2011, 17:00 »
@ margolia: overtocht was op de heenreis ook de hond vergeten aan te melden. omdat er meer honden waren, gaf het niet. bedankt voor de tip ik zal er nu extra op letten en eventueel zelf nog even bellen van te voren.... mmmm nog 2 weken te gaan hier   :D

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 24 jan 2011, 15:37 »

Mogen wij geen foto met pretletter erop zien.
Wil dat pretbekkie wel even zien.

Petra

Offline max

• Schotland fan
fotootje dan op verzoek ;-)
« Reactie #7 Gepost op: 26 jan 2011, 23:21 »

hoop dat dit zo kan, bij iemand even op de site kunnen zetten.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 27 jan 2011, 07:37 »
leuk beest Max!!!

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 27 jan 2011, 09:44 »
ze heeft hier veel bijkijks en veel mensen weten ook wat het voor ras is. grappig, want in nederland weet niemand dat ;-) hoewel.. ze kijken naar haar, en vragen dan aarzelend.. is it a vizsla? en dan zeg ik dus dat het een ruwhaar is en dat vinden ze leuk want die zijn er niet veel hier ;-) ik ga nu ook maar ff naar het strand

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #10 Gepost op: 27 jan 2011, 09:49 »
ze heeft hier veel bijkijks en veel mensen weten ook wat het voor ras is. grappig, want in nederland weet niemand dat ;-) hoewel.. ze kijken naar haar, en vragen dan aarzelend.. is it a vizsla? en dan zeg ik dus dat het een ruwhaar is en dat vinden ze leuk want die zijn er niet veel hier ;-) ik ga nu ook maar ff naar het strand

Dat was mijn eerste gedachte ook. Maar er zijn niet veel ruwharigen. Dus wees er maar blij mee. En het is een prachtige kleur. :icon_thumleft:
Margolia

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 27 jan 2011, 11:34 »
ach en het is zo'n schatje ;-) inmiddels heeft ze alweer wat meer haar en wordt ze alweer wat ruiger. deze foto is van 2 weken geleden denk ik. ze werd begin november getrimd en het gaat best snel alweer. ineens wordt ze dan weer een échte ruighaar. vanmorgen rende ze weer lekker rond in het zonnetjje en dan ziet ze er prachtig uit met dat glanzende lichaam. ook al is het een ruwhaar, ze glimt als een spiegel. en omdat we zo lekker veel rennen heeft ze ook mooie spieren

stomtoevallig kom ik net op het strand een ruwhaar vizsla tegen. een mannetje van 14 maanden. slungelig zonder bespiering en met een rare kop en hele lichte ogen. wel heel lief. mijn beessie stond er naast... perfect te zijn en lief te kijken met haar mooie ogen. het baasje van die reu zei ook al dat ze van die mooie ogen had, keek wat beteuterd naar de reu en zei dat die van hem wel errug licht waren.... nou ja, alstie maar lief is en dat was hij ook volgens mij ;-)

heb weer lekker getraind met haar, ze ligt nu lekker te slapen en over anderhalf uur mag ze weer lekker rennen ;-) kilometer of 13 denk ik (puf)

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 27 jan 2011, 14:23 »

Wat een leukerd om te zien.

want in nederland weet niemand dat ;-)
niemand?   :nono:

Petra

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 27 jan 2011, 15:55 »
@ petra: nou ja, niet van de mensen die ik tegen kom ;-)