Auteur Topic: Skerryvore met special guest Malcolm Jones  (gelezen 7475 keer)

Offline Hermie

• Schotland fan
Skerryvore met special guest Malcolm Jones
« Gepost op: 18 dec 2010, 15:29 »
Voor wie nog plannen heeft om aan het einde van het jaar naar Skye te gaan, nog een leuke tip:

Special guest Malcolm Jones is nog niet met "sabbatical leave", zo te zien.

Ook in het sabbatsjaar 2011 zullen we ongetwijfeld nog meer horen van de individuele leden van Runrig.
In the distance day was dawning, comes to me the early morning
Something tells me that I’m going home.....

Offline Urlar

• Schotland fan
Re:Skerryvore met special guest Malcolm Jones
« Reactie #1 Gepost op: 18 dec 2010, 21:41 »
Oh, ik zou best willen gaan als ik de tijd had, vrij kreeg van mijn werk en ook als je enige zekerheid zou hebben dat je op Skye aan zou komen met al die weerstoestanden.

Ik denk dat er voor de meeste bandleden van Runrig niet veel van een "sabbatical leave" - ze zijn bijna allemaal buiten Runrig ook met andere dingen wat betreft muziek bezig. Alleen de broers McDonald misschien niet (voor zo ver we weten), maar ik denk dat die wel weer in de pen zullen klimmen om nieuwe nummers te schrijven voor een nieuw album, want ik verwacht en hoop dat dit er weer gaat komen.

PETER :bagpipe

Offline Urlar

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 19 jan 2011, 20:49 »
Ik was nog niet goed thuis in de muziek van Skerryvore en ook wat hun eventuele link met Runrig is, maar heb inmiddels diverse video's op YouTube van hen gezien en gehoord en waar ze niet onverdienstelijk nummers spelen van Runrig;
http://www.youtube.com/watch?v=-GIzfC0IhOU&
http://www.youtube.com/watch?v=N_VUrp93-zc

PETER

Offline Urlar

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 18 apr 2013, 08:06 »
Een hele tijd verstreken sinds ik eerder hier een bericht plaatste over Skerryvore and special guest Malcolm Jones. Eerder dit jaar heb ik het genoegen mogen hebben om Skerryvore "live" aan het werk te mogen zien en horen aangezien ze voor 3 intieme concerten in Nederland waren. De band kan echt wel wat en zorgt voor een goede sfeer en hun ster is nog steeds rijzende met vele optredens op festivals later dit jaar met name in Schotland...... helaas dus niet in Nederland........ maar voor wie naar Schotland gaat en in buurt komt van een van de festivals op andere optredens van Skerryvore moet eens gaan luisteren en zal vast als overtuigd raken van het muzikale talent van deze Schotse band. Ik en nog enkele leden van de kleine Nederlandse clan van volgers van Skerryvore zijn helemaal in de ban van hen (geraakt). ;-)

PETER  :bagpipe

Offline Joke

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 18 apr 2013, 09:11 »
Nou, Peter, inderdaad  :hello2: :hello2:

Ze zijn erg goed !! en zeker die kleine concerten hier in Nederland zijn super !!! :hello2:

Gezellig een babbeltje maken met de jongens is bij hun heel normaal  :hello2:

Wij hebben dan ook regelmatig 1 van de (gesigneerde) cd's opstaan.......

:wave:
"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig

Offline Urlar

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 18 apr 2013, 09:47 »
Nou, Peter, inderdaad  :hello2: :hello2:
Ze zijn erg goed !! en zeker die kleine concerten hier in Nederland zijn super !!! :hello2:
Gezellig een babbeltje maken met de jongens is bij hun heel normaal  :hello2:
Wij hebben dan ook regelmatig 1 van de (gesigneerde) cd's opstaan.......

@Joke: Mooi dat ik jullie ook heb weten te overtuigen van de muziek van Skerryvore en leuk en gezellig dat jullie ook daar ineens in Vinkeveen opdoken........  :icon_thumleft:
En de kleinschaligheid van zo'n concert en nog ff kunnen (na)babbelen met de bandleden is de extra charme van het hele gebeuren - en oh, wat had ik graag de beginperiode van een andere favoriete Schotse band van ons beiden meegemaakt, want ik denk dat dit ongeveer hetzelfde zo zou zijn geweest begin jaren '70. Nu is het helaas allemaal zo groots geworden na dat desbetreffende band binnenkort 40 jaar "on the music road" is.......
En Skerryvore moet maar weer gauw naar Nederland komen - helaas vrees ik dat dit niet de eerst komende maanden zal zijn met een lange lijst van concerten voornamelijk op festivals en voornamelijk in bonnie Scotland.

PETER  :wave:

Offline Joke

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 19 apr 2013, 11:38 »
Ja, dat had ik ook wel gewild.....( zo leuk als je hoort, hoe het toen ging...).

We hebben datzelfde nu ook bij Coast  :hello2: :hello2: ook al diverse keren van heel dichtbij meegemaakt....(zelfs een dag meegeweest met de band... :hello2: , super leuk !!! )

Skerryvore volg ik al een tijd, maar het was nog niet tot een concertbezoek gekomen.....en zeker heel leuk om jou in Vinkeveen te zien !!!  :aye  :hello2: Ze doen het echt goed met de diverse festivals ! En we hopen ze dan ook snel weer te zien....en horen natuurlijk  ;).

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig

Offline Urlar

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 19 apr 2013, 22:00 »
We hebben datzelfde nu ook bij Coast  :hello2: :hello2: ook al diverse keren van heel dichtbij meegemaakt....(zelfs een dag meegeweest met de band... :hello2: , super leuk !!! )
Skerryvore volg ik al een tijd, maar het was nog niet tot een concertbezoek gekomen.....en zeker heel leuk om jou in Vinkeveen te zien !!!  :aye  :hello2: Ze doen het echt goed met de diverse festivals ! En we hopen ze dan ook snel weer te zien....en horen natuurlijk  ;).

Coast moet gewoon naar Nederland komen en zelf de stap maken en niet gaan zitten wachten tot iemand geld wil schuiven - alles je een groter publiek wilt bereiken dan moet je investeren en dat wil dus ook zeggen dat je niet maar kunt gaan zitten afwachten of het vaste cirkeltje van landen afdraaien wat betreft de concerten die je doet - ik zie hier helaas een zelfde parallel lopen met Runrig die ook altijd maar dezelfde carrousel van concerten draait van landen en dezelfde venues waren ze optreden - Runrig kan dezelfde riedelt blijven draaien omdat ze denk ik ook niet meer die drang hebben om hun publiek verder uit te breiden wat betreft de landen waar ze optreden en voor het geld hoeven ze het denk ik al lang niet meer te doen - in tegenstelling tot Coast die nog een lange weg te gaan hebben en nog jong en vol dadendrang zitten...... hoop ik tenminste. Ik zie Coast ook best optreden in zo'n kleine zaal als in Vinkeveen en dat kan net zo leuk en intiem zien als laatst bij Skerryvore. In dat opzicht ben ik van mening: "Waar een wil is, is een weg"............. Anyway Coast heeft mijn steun en support net zoals Runrig en Skerryvore dat hebben...... and many more. En helaas moet ik steeds vaker concluderen dat ik aan de verkeerde kan van de Noordzee ben geboren en woon - want alle leuke bands en artiesten lijken wel allemaal aan de de overkant te verblijven cq. op te treden.

PETER  :vlag

Offline Joke

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 22 apr 2013, 09:46 »
Dat klopt helemaal, Peter, maar ga ze dat maar vertellen.......Hebben daar vorig jaar uitgebreid met ze over gesproken in Engeland.

Martin en David waren het ook met ons eens,  en dan zien ze het zelf ook wel zitten, maar we weten (denk ik)) allemaal wel wie hier achter zit.....
Had ook al een schitterende locatie voor ze..........(konden ze zo terecht..en ze wilden Coast graag hebben..).

De locaties waar ze in Engeland optreden zijn ook niet zo groot hoor, ongeveer zoiets als in Vinkeveen.

Maar wie weet.......

Offline Urlar

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 23 apr 2013, 21:19 »
Dat klopt helemaal, Peter, maar ga ze dat maar vertellen.......Hebben daar vorig jaar uitgebreid met ze over gesproken in Engeland.
Martin en David waren het ook met ons eens,  en dan zien ze het zelf ook wel zitten, maar we weten (denk ik)) allemaal wel wie hier achter zit.....
Had ook al een schitterende locatie voor ze..........(konden ze zo terecht..en ze wilden Coast graag hebben..).
De locaties waar ze in Engeland optreden zijn ook niet zo groot hoor, ongeveer zoiets als in Vinkeveen.
Maar wie weet.......

Misschien als we genoeg geld schuiven........ is toch triest als je manager je zo stuurt als band, dat je niet overal kunt optreden waar je zou willen en kunnen........ maar inderdaad niet de moed opgeven - misschien ook hier op een festival en dat dit wel in goede aarde valt.

PETER  :icon_thumleft: