Auteur Topic: reisverzekering  (gelezen 4120 keer)

Offline mary

• Schotland fan
  • Mary Street...bestaat echt
reisverzekering
« Gepost op: 19 jun 2006, 11:13 »
Wij gaan in augustus met eigen auto voor 2 weken naar de Highlands,onze auto krijgt nog een groot onderhoud net voor we vertrekken.
Vinden jullie het in zo'n geval nodig om een reisverzekering(europ-assistance)te nemen of zouden jullie zonder vertrekken?

gerdamartijn

• Gast
Re: reisverzekering
« Reactie #1 Gepost op: 19 jun 2006, 13:09 »
Als je voor de auto alleen bedoeld,weet ik het niet,maar wij gaan met een doorlopende reisverzekering gewoon verzekerd op pad.En met de auto is er toch ANWB(of een Belgische? :dontknow: variant?)

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #2 Gepost op: 19 jun 2006, 15:54 »
Een aanvulling voor de auto op je normale reisverzekering dekt reparaties en vervangend vervoer. Ondanks dat je auto net een beurt heeft gehad, kan er toch iets stuk gaan doordat het gebruik intensiever is of omdat je een ongevalletje hebt gehad (kuilen, overstekende schapen, etc.).
Zo'n vervangend vervoer verzekering kan dan je vakantie echt redden, vooral als een reparatie meerdere dagen gaat duren. En de kosten vallen best wel mee (een paar euro per dag).

Ik heb zelf een auto van de baas, maar die is alleen verzekerd voor reparatie. Ik heb daarom bij de ANWB een reisverzekering met extra een dekking voor vervangend vervoer afgesloten.

makke

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 19 jun 2006, 17:21 »
Hallo Mary,

Ik zelf heb vorige maand probleempje gehad met de motor,gelukkig had ik mijn europe assistance.Op de voorlaatste dag regelaar de geest gegeven en wel op een plaats waar ik nooit zou geweten hebben een vervangingsonderdeel te vinden + moest wel vooruitgaan of zou de ferry gemist hebben. 1 telefoontje naar europe assistance volstond om verder geholpen te worden,binnen het half uur stond er iemand bij mij,de moto op aanhangwagen en naar de dichtsbijzijnde dealer die me zelfs opgewacht heeft om herstelling uit te voeren na sluitingstijd en zodoende haalde ik probleemloos de overzet.Heb geen kosten gehad voor depannage,alleen onderdeel betaald.Dus ik denk dat het geen overbodige luxe is om je voldoende in te dekken,er kan zoveel voorvallen en in die verzekeringen zit echt wel veel in.Je kan kiezen tussen tijdelijke of jaarlijkse verzekering.Wens je een leuke vakantie zonder pech want dat is echt niet leuk.
groetjes,

Offline mary

• Schotland fan
  • Mary Street...bestaat echt
« Reactie #4 Gepost op: 19 jun 2006, 18:59 »
bedankt allemaal voor de tips.Denk dat ik toch maar het zekere voor het onzekere ga nemen. :icon_sunny: