Auteur Topic: Mijn vacantie in Callander en omgeving  (gelezen 9117 keer)

gerdamartijn

• Gast
Mijn vacantie in Callander en omgeving
« Gepost op: 14 jun 2006, 14:42 »
Nou de was is weer schoon? ik zie weer buren inplaats van bergen,ik begin weer af te kicken.? :sad2: Het was fantastisch? :hello2: Callander is een prima plek voor je bed en je eten,het was er alleen in de weekenden heel druk met grijze hoofden die allemaal met busladingen? :laughing7: tegelijk kwamen high-tea en? :tongue3: Maar goed,wij kwamen dan terug van een wandeling en hadden alleen maar zin in douche en even plat,dus... :sunny:

De verbindingen zijn goed,postbus(met als postbode een soort Sean Connery,ook zo'n stem,dus je begrijpt,wij gingen vaak? :laughing8: met de postbus)
gewone bus alleen dan moest je erg goed opletten op de diverse rij-codes,iemand uit dorp zei dat je voor het lezen van de tijdtabel een universitaire opleiding moest hebben.We kwamen altijd goed weg zo rond 10 uur.
trundlerDeze rijdt alleen in de zomermaanden een vast rondje door de Trossachs.Voordeel dat als ze je eenmaal een beetje kennen dat je dan gewoon langs dat rondje overal opgepikt kan worden,zonder haltes.

Wandelingen tussen Balquidder en Aberfoyle bieden van alles wat tussen Ben Ledi en Queen Elizabeth park in.Top.? :hello2:? :hello2: Ik heb zelf geen website? :dontknow:? dus ik? knal alles maar hier op,als iemand wat meer wil weten vraag maar.Zover het algemene gedeelte.

Voetbal is zo leuk het was net of er geen voetbal bestond toen Engeland moest spelen,ze deden net of er niets was gebeurd? :bagpipe

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: Mijn vacantie in Callander en omgeving
« Reactie #1 Gepost op: 14 jun 2006, 15:49 »
Ik heb zelf geen website  :dontknow:  dus ik  knal alles maar hier op,als iemand wat meer wil weten vraag maar.

Fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Als je foto's wilt laten zien, maak dan een gratis account aan bij www.Mijnalbum.nl. Je kan er zo'n 500 Mb op kwijt. Klik hier voor een korte uitleg hoe je het album beschikbaar maakt.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 14 jun 2006, 16:24 »
En Gerda waar ga je volgend jaar heen?

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #3 Gepost op: 14 jun 2006, 16:28 »
 :hello2: Wat leuk Gerda, balen zeker dat je weer terug bent? Als je foto's hebt genomen, wil ik ze wel graag zien!! Ook een bekend gedeelte met de postbus, leuk he dat soort vervoer :laughing7:

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 14 jun 2006, 17:53 »
En Gerda waar ga je volgend jaar heen?
Wat dacht je Ina? :hello2: ?Gelukkig heeft Bert dezelfde ervaring en gevoelens over Schotland? :notworthy: ,dus we gaan zeker vaker(maar wel voor 1e week juni en na laatste week augustus,midgetechnisch? :sad1: )

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #5 Gepost op: 14 jun 2006, 18:09 »
maar wel voor 1e week juni en na laatste week augustus,midgetechnisch

Ga je zelfs 2 keer volgend jaar?  :laughing7:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 14 jun 2006, 18:26 »
Welkom terug Gerda,
Goed bevallen dus.
Leuk klinkt het hoor allemaal, had er nog niet van gehoord die postbus.
Wij zijn op de heen weg en de terugweg in Callander geweest. Wij vonden het ook een heel leuk plekje om van daaruit van tochten te ondernemen. Maar net als fort William denk ik, niet te lang blijven.
Ben benieuwd naar evt. foto;s hoor, en anders maar meenemen naar onze ontmoetingsdag in september?????????????????????
En, geen midgets gezien?
Wel mooi weer gehad zeker, hield dat gebied wel wat in de gaten.
Denk ook dat rond de eerste week van juni toch het mooist is.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 14 jun 2006, 18:53 »
Ga je zelfs 2 keer volgend jaar? :laughing7:
Ja misschien wel,een keer in het najaar als de heide bloeit? :piper3? oh maak me niet gek

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 14 jun 2006, 18:57 »
Welkom terug Gerda,
Goed bevallen dus.
Leuk klinkt het hoor allemaal, had er nog niet van gehoord die postbus.
Wij zijn op de heen weg en de terugweg in Callander geweest. Wij vonden het ook een heel leuk plekje om van daaruit van tochten te ondernemen. Maar net als fort William denk ik, niet te lang blijven.
Ben benieuwd naar evt. foto;s hoor, en anders maar meenemen naar onze ontmoetingsdag in september?????????????????????
En, geen midgets gezien?
Wel mooi weer gehad zeker, hield dat gebied wel wat in de gaten.
Denk ook dat rond de eerste week van juni toch het mooist is.
Dat weet ik nog zo niet,ik vond het wel leuk om wat langer te blijven,na 1 week begon iedereen je te groeten op straat(de bewoners van het plaatsje dan),het leek wel een beetje of je er woonde.En toch elke dag een andere tocht gemaakt

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 14 jun 2006, 19:34 »
Fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Als je foto's wilt laten zien, maak dan een gratis account aan bij www.Mijnalbum.nl. Je kan er zo'n 500 Mb op kwijt. Klik hier voor een korte uitleg hoe je het album beschikbaar maakt.
Dat zal voor volgend jaar zijn,ik heb nog geen? ?:drunken_smilie: digitale camera(wij lopen altijd jaaaaren achter) Ik neem ze wel mee op de meeting Het was wel een leuk idee om mij over de streep te helpen? :laughing7: er een aan te schaffen .We zijn wat dat betreft een beetje? :bagpipe

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #10 Gepost op: 14 jun 2006, 20:32 »
Een digitale camera is heerlijk! Ik ben niet zo goed in fotograferen, maar met een digitaal toestel kun je zo vaak klikken als je wilt, geen verspilde rolletjes meer? :laughing7:

Gerda, wat heb je allemaal nog meer gezien en gedaan in je vakantie? Wat heb je allemaal gezien en gedaan in Glasgow (behalve het troosteloze oosten :tongue3:), heb je Stirling nog onveilig gemaakt? Wat was de mooiste wandeling? Heb je al een huisje daar op het oog? :laughing8: etc.?

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 14 jun 2006, 23:34 »
Nou de mooiste wandeling was de Glenn finglas,24 km hoog langs de glenn,laag langs het rivierdal.De stilte, zo overweldigend.Geen tegenliggers ook,je was daar echt alleen.Dat was voor mij dus alle songs van Runrig(over de rivieren door de glenns etc.)bij elkaar.Datzelfde gevoel kreeg ik van de Callander Graigs,pal achter ons hotel.
Was cat.A? ?:help: maar dat wisten wij pas 2 dagen later? :laughing7:

De naarste wandeling was Ben Ledi.De berg heeft gewonnen!! Ook een cat A .Volgens de locals? ?:piper3 is het niet eens een munroe,maar het was ons Waterloo.? :sad2:

Ergens langs een lekker vlak wandelpad langs de Teith richting Leny-falls kwam ik een bordje tegen met een pijl Richting Ben Ledi.Ok? :hello2: onze 1e echte berg.Volgens een leuk tekeningetje was het een rondwandeling,die uitkwam in Stank(what's in a name.)Op mijn prima hoogtekaart stond geen blauwe wandeling,maar paaltjes volgen kan iedereen,dus....Halverwege geen paaltjes meer,maar een hekwerk draad met palen? :dontknow: Goed de top bereikt,met hele steile klimmen,en toen dacht ik dus rechts ,geen pad,en Bert zei,dat hekwerk loopt links gewoon door.Goed,ik ben meestal niet de volgzaamste,maar ja moe he,dus links.Na1 uur dacht ik dit klopt niet? :icon_scratch: ,we gaan niet naar beneden,maar weer omhoog? :crybaby2: Wij weer terug,heel veel terug klimmen en toen stonden we weer op de top.Ok lang verhaal kort,na 8 uur totale wandeling waren we weer in Callander.Een Schot onderweg vertelde dat teruggaan altijd verstandig is,want dat we richting Fort William? :laughing8:? :laughing8: waren gelopen.
Dat is toch wel kicken hoor puur op endorfine/adrenaline lopen,vooral die laatste mijlen vanaf Lenny Falls naar Callander(sleep sleep) en geen auto om je op te pikken,want het was een fietspad? :nono: Goed,de fijne wandelingen overstegen deze enge ervaring,maar toch,ik kreeg daar op die vlakte gewoon een beetje paniekaanval,controleverlies, helikoptervisioenen reddingshonden etc.....

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 15 jun 2006, 13:06 »
OOO ik weet precies hoe je je toen gevoeld hebt :icon_scratch:
En ik had nog wel mijn kompas bij mij toen, stom stom stom, dacht dat ie in het huisje lag.
Maar je hebt het gered he?
spannend hoor.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 15 jun 2006, 15:32 »
Ja ik had ook wat wandelingen met kompas gekregen,? :icon_scratch: daar ga ik eerst maar een cursusje in volgen.Geef mij maar een enigszins beschreven pad,zo van 1e boom links ofzo? :tongue3:

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 15 jun 2006, 15:46 »
Een digitale camera is heerlijk! Ik ben niet zo goed in fotograferen, maar met een digitaal toestel kun je zo vaak klikken als je wilt, geen verspilde rolletjes meer? :laughing7:

Gerda, wat heb je allemaal nog meer gezien en gedaan in je vakantie? Wat heb je allemaal gezien en gedaan in Glasgow (behalve het troosteloze oosten :tongue3:), heb je Stirling nog onveilig gemaakt? Wat was de mooiste wandeling? Heb je al een huisje daar op het oog? :laughing8: etc.?
Jee Sas,ik ben niet zo op steden in een natuurvakantie. Ik woon in? Amsterdam,dus winkels zat hier,en ik ben wel van monumenten,maar niet van de mensenmassa's.Ik had in Stirling al zoiets van? ?:icon_scratch: wat doe ik hier. Komt ook bij dat bij ons de lamp al om 10 uur uitgaat in de vacantie,totaal afgeragd lig ik dan nog wat te lezen en baf? ?:drunken_smilie: Geen kroegtijger dus...
Wel natuurlijk het kasteel bezocht,heel mooi.Het wallace monument,tsja,gek,maar ik vond Wallace en Rob Roy terug? in de hellingen en langs de rolstenen in de bergen.En niet in een heeeel erg? :happy10: lelijk steenpegeltje of in een heel achterhaald visitorcentre in Callander(het gaat om het uiterlijk hier,niet om de mannen? hoor. )? :icon_pale:
Leuke ervaring,tijdens de docu in het monument van Wallace? declameren ze de onafhankelijkheidsverklaring van Arbroath en die zei ik dus zachtjes mee.Keek zo'n bleek Engels snoetje me heel vuil aan, en maakte zo'n geluidje zo van bah,die schotten? :protest: Voelde me zeer trots.? :laughing7: Een met de Schot,zal ik maar zeggen.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #15 Gepost op: 15 jun 2006, 20:41 »

Wel natuurlijk het kasteel bezocht,heel mooi.Het wallace monument,tsja,gek,maar ik vond Wallace en Rob Roy terug? in de hellingen en langs de rolstenen in de bergen.En niet in een heeeel erg? :happy10: lelijk steenpegeltje of in een heel achterhaald visitorcentre in Callander

Inderdaad, soms is de natuur of voor mij zelfs een afbraakbuurt veel meer historie-gevoel opwekkend dan een visitor centre of monument. Of dat nou heel oude historie is, of recentere, van grote gebeurtenissen en oorlogen tot een simpel hard arbeidersverleden; het gevoel wat je bij zo'n beeld krijgt zegt vaak veel meer dan een tentoonstelling!

(ik heb nu weer een beetje heimwee, op de radio een liedje van The Streets wat in de UK op nummer 1 stond toen we in Schotland waren in 2004, elke ochtend hoorden we het via de radiowekker als we wakker werden.? :icon_silent:)

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 15 jun 2006, 21:53 »
Ik heb nu alweer zin,ik heb zo'n rust gekregen na de vacantie,het werkt zo lang door deze keer.Ik heb ook best veel huisjes gezien waar ik wel een B&B zou willen beginnen,maar ach? :icon_pale: Het compromis is dat we als we geen kat meer hebben(laat dat nog maar heel lang duren? :notworthy: ) we wat langer weggaan,bv 4 weken ofzo.