Auteur Topic: Met de brommer van Newcastle naar Mallaig?  (gelezen 9238 keer)

robvp

• Gast
Met de brommer van Newcastle naar Mallaig?
« Gepost op: 10 dec 2010, 16:22 »
Hé hallo..

Heeft iemand ervaring met een brommerreis door GB? Ik wil komend jaar een solo trektocht maken door Knoydart en moet daarvoor van Newcastle (upon Tyne) naar Mallaig (450km). Ik ken de route zo ongeveer uit mijn hoofd voor de auto / motor maar het lijkt me erg leuk om het een keer met de brommer te doen.

Ik ben erg benieuwd naar mensen die ervaring hebben met zo'n trip. Is het te doen of wordt je helemaal platgereden? Ik vraag me eigenlijk ook af hoe het stukje bij de A82 zou gaan met al die hellingen...  :icon_scratch: geen idee of mijn brommer zo'n helling trekt  ???

Ik hoor graag brommerervaringen!

Groeten,
Rob

Offline Dien

• Schotland fan
Re:Met de brommer van Newcastle naar Mallaig?
« Reactie #1 Gepost op: 10 dec 2010, 20:18 »
heb geen ervaring over de reis met de brommer, maar als ik de jeugdverhalen van mijn man hoor kan die wel zorgen dat jouw brommertje de helling opkomt, hij peutert er wel even wat meer vermogen uit :laughing7:

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 10 dec 2010, 20:36 »
Als je brommer standaard is uitgevoerd dan zal het af en toe kruipen zijn maar je mag volgens  mij alle niet motor wegen gewoon gebruiken.
De Bypass rondom Edinburgh misschien niet maar daar kan je gewoon binnen door gaan

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 10 dec 2010, 21:58 »
Het lijkt me vooral een heel gevaarlijke onderneming, met je brommer tussen de auto's.
Maar als dat je idee van een leuke, relaxte vakantie is ?  :icon_scratch:
Ik zie ook vaak fietsers gevaarlijke situaties veroorzaken doordat ze het verkeer op drukke gedeeltes erg op houden
Maar ja verboden is het helaas (in mij  ogen dan) niet.  :tongue3:

Offline Kokkie

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 11 dec 2010, 16:27 »
Hé hallo..

Heeft iemand ervaring met een brommerreis door GB? Ik wil komend jaar een solo trektocht maken door Knoydart en moet daarvoor van Newcastle (upon Tyne) naar Mallaig (450km). Ik ken de route zo ongeveer uit mijn hoofd voor de auto / motor maar het lijkt me erg leuk om het een keer met de brommer te doen.

Ik ben erg benieuwd naar mensen die ervaring hebben met zo'n trip. Is het te doen of wordt je helemaal platgereden? Ik vraag me eigenlijk ook af hoe het stukje bij de A82 zou gaan met al die hellingen...  :icon_scratch: geen idee of mijn brommer zo'n helling trekt  ???

Ik hoor graag brommerervaringen!

Groeten,
Rob

Spulletjes erop en gaan met die banaan!!!!!!!!!!
 :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
Niks mooier als het avontuur aangaan en zien waar je terecht komt!
Ik ken deze route ook als mijn broekzak, zoek desnoods binnendoor weggetjes ( wel door de Clencoe natturlijk,want dit is een "must") naar Fort William en dan
"The road to the Isles"" naar Mallaig.
Hier heb je geen keus!

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 17 dec 2010, 21:29 »
Ik zie ook vaak fietsers gevaarlijke situaties veroorzaken doordat ze het verkeer op drukke gedeeltes erg op houden. Maar ja verboden is het helaas (in mij  ogen dan) niet.  :tongue3:

Dat kun je die fietsers toch niet aanrekenen; dan moet je bij de desbetreffende council zijn, dat die de weg niet wat fietsvriendelijker aanleggen. Fietsers hebben de weg niet ontworpen, ze gebruiken 'm alleen maar - maar daarmee zijn ze niet verantwoordelijk voor de 'gevolgen'.

Of had ik nu iets meer naar de :tongue3: moeten kijken ?  ;)

Leven en laten leven

Offline danielGS

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 18 dec 2010, 17:12 »
Ik zou die trip volledig binnendoor rijden want dat is veel mooier en vooral veel veiliger .....Ik heb tijdens m'n trips met de motor en camper in Schotland al enkele keren fietsers op de drukke verbindingswegen bezig gezien  :icon_scratch: meestal met een rij auto's achter zich en dan doen die automobilisten soms de gekste dingen om voorbij te steken  ???

Indien je gps(map source) hebt wil ik wel es een avondje uittrekken om een route te maken en die naar je door sturen .  ;)

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 19 dec 2010, 13:08 »
@ Roald, op zich heb je natuurlijk gelijk, maar op sommige wegen ( gedeelten van de A82) is er niets "fietsvriendelijks" aan te leggen.
Maar ik vraag me af of( aan hun kledij te zien ) de plezier-fietsers  nu zoveel plezier beleven als ze op deze wegen fietsen.

@Daniel, dat is nu precies wat ik bedoel   :aye

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 14 jul 2011, 14:20 »
Gaat de brommerreis door ?

Citaat
Waarschuwing: er zijn al zo'n 180 dagen geen berichten meer geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, denk erover om een nieuw topic aan te maken.

Jaja, ik ben wat aan het bijlezen... Ik zal niet overal posten  ;)

Koen