Auteur Topic: worm en tekenmiddelen voor vertrek  (gelezen 10346 keer)

Offline max

• Schotland fan
worm en tekenmiddelen voor vertrek
« Gepost op: 07 dec 2010, 10:59 »
Hiya!

Over 10 dagen is het zo ver en dan gaan we op pad. Inmiddels komt het wel snel dichtbij..... Ik zat net te kijken naar de laatste stap, de teken en worm behandeling die 24-48 uur van te voren moet. Afspraak staat al (nou ja in mijn agenda want ik kon zo even binnenlopen volgens de da assistente). Maar ik zie dat je een wormmiddel met een bepaalde stof moet hebben. Dat kan dan ook Milbemax zijn denk ik? En Frontline als tekenbehandeling? Klopt dat?

Heb namelijk een tablet Milbemax hier nog liggen en Frontline heb ik ook, dus ik wilde dat meenemen naar de dierenarts als ik volgende week erheen ga. Dan kan ik dat geven en druppelen terwijl de assistente de stempels zet ;-)

Wat hebben jullie gekregen/gegeven?

Het is wel klote weer zeg..... hoop dat het allemaal mee gaat vallen.

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
Re:worm en tekenmiddelen voor vertrek
« Reactie #1 Gepost op: 07 dec 2010, 12:47 »
Wij geven op papier Frontline en Drontal. Dat schrijven we in het paspoort. Dan weet je zeker dat je safe zit!!! Wat ze krijgen is wat anders. Er moet nl wél een speciale stof inzitten. Wij nemen ook onze eigen spullen mee naar de da. Zorg dat ook de gezondheidsverklaring in je boekje ondertekend wordt.  Zorg dat ook de tijd!! van toediening  in je paspoort staat. Sommige maatschappijen kunnen zeer zeikerig zijn. Met name in Frankrijk. HvH is erg makkelijk.  :aye
Het weer is vreselijk in Schotland. Onze zoon is vanmorgen in Newcastle aangekomen, maar of hij nog thuiskomt is een tweede. Vrienden zijn na omzwervingen via Luton naar Glasgow zijn gevlogen ( Edinburgh waar ze heen moesten is gesloten) zitten daar vast. Er rijden geen treinen. Hoop dat het volgende week beter gaat worden.
Hou er nog even rekening mee dat als de boot niet vaart je een andere route moet nemen, en je teken en wormen dus wel geldig moet zijn. Wij zijn eens in zulk slecht weer terecht gekomen dat HvH niet ging en we naar Calais zijn gereden. :confused2: Nog net binnen de 24-48 uur gelukkig.
Veel plezier.

Margolia

Offline MJ

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 07 dec 2010, 13:57 »
Onze hond heeft (van Spaanse dierenartsen) tegen teken Advantix (druppels) gekregen  en een keer Isomec (?, onleesbaar handschrift), dat is een injectie. En tegen wormen Drontal en Qipyran(?). Daar hebben we nooit problemen mee gehad, wel een keer met de tijd die vergeten was, maar die hebben we er zelf maar bijgezet.

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 08 dec 2010, 09:16 »
@ margolia: ja die tijd erbij is een goede tip en ik zal ook zorgen dat de gezondheidsverklaring wordt ingevuld. drontal is ook een goeie. ik neem dan wel zelf de milbemax mee. overigens zit ik te wachten op de uitslag van het ontlastingonderzoek of ze uberhaupt wormen heeft dus eigenlijk was dat niet nodig omdat ze toch een pil krijgt. niet aan gedacht zonde van de 20 euro :-( is newcastle ook nog slecht momenteel? vorig jaar hadden we stralende lucht in newcastle bij aankomst (hier in nederland toen sneeuw) maar ging het mis bij glasgow en hebben toen 8 uur op de snelweg stil gestaan. ben erg benieuwd hoe het dit jaar gaat lopen allemaal. zucht...

@ mj: ook drontal dus. zal goed opletten ;-)

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 08 dec 2010, 10:50 »
@ margolia: ja die tijd erbij is een goede tip en ik zal ook zorgen dat de gezondheidsverklaring wordt ingevuld. drontal is ook een goeie. ik neem dan wel zelf de milbemax mee. overigens zit ik te wachten op de uitslag van het ontlastingonderzoek of ze uberhaupt wormen heeft dus eigenlijk was dat niet nodig omdat ze toch een pil krijgt. niet aan gedacht zonde van de 20 euro :-( is newcastle ook nog slecht momenteel? vorig jaar hadden we stralende lucht in newcastle bij aankomst (hier in nederland toen sneeuw) maar ging het mis bij glasgow en hebben toen 8 uur op de snelweg stil gestaan. ben erg benieuwd hoe het dit jaar gaat lopen allemaal. zucht...

@ mj: ook drontal dus. zal goed opletten ;-)

Zoon is gister thuisgekomen, maar vraag niet hoe. Er zijn nog veel wegen dicht zoals Glasgow-Edinburgh.
Margolia

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 08 dec 2010, 15:17 »
@ margolia: goed dat hij thuis is. ben benieuwd naar onze trip(s)

kreeg net bericht over het ontlastingonderzoek. ziva heeft geen wormen. ahum... dan doe ik wel een kalkpilletje in het doosje van de milbemax want om nou voor niks zo'n pil te geven?

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 08 dec 2010, 16:14 »
@ margolia: goed dat hij thuis is. ben benieuwd naar onze trip(s)

kreeg net bericht over het ontlastingonderzoek. ziva heeft geen wormen. ahum... dan doe ik wel een kalkpilletje in het doosje van de milbemax want om nou voor niks zo'n pil te geven?
:nono: Trapt je da daar in? Neem ook een stukje worst mee. Eten ze wat makkelijker het pilletje. En succes. Welke oversteek neem je?
Margolia

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 08 dec 2010, 18:57 »
hahaha dat vingertje :-) geen idee. eigenlijk is het natuurlijk absurd om een hond die aantoonbaar geen wormen heeft een kuur te geven. zo goed is die rotzooi niet. we varen vanaf newcastle.... zucht. had een 12V warmtedeken gekocht maar die doet het niet. wheeeeeeeeeeeeeeee

Offline Krizz

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 09 dec 2010, 21:07 »
Een hond met een eenmalig negatief wormonderzoek is NIET per definitie schoon van wormen..alle larvale stadia kunnen nog aanwezig zijn...maar dit terzijde.

Tegen teken moet een middel gebruikt worden dat is geregistreerd tegen teken: bijv. Frontline, Prac-Tic. Advantix.
Tegen lintwormen een wormmiddel met praziquantel: Daar zijn er vele van: o.a. Droncit, Drontal, Milbemax

Als je je hond maar zeer beperkt wil ontwormen (omdat je denkt dat hij schoon is :tongue3:) dan zou ik droncit adviseren daar zit nl alleen praziquantel in.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #9 Gepost op: 10 dec 2010, 08:05 »
Milbemax gebruiken we NOOIT meer, nadat Joey dit jaar dit middel voor het eerst heeft gekregen (kreeg altijd Drontal). De eerste week van de vakantie wilde hij niet eten (misselijk en diarree) en zijn we zelfs nog bij een dierenarts geweest voor een maagmiddeltje.  Daarna werd het wel beter, maar moesten we er wel een spelletje van maken (teveel aandacht geven werkt soms averrechts, zeker bij een spaniel  :D ).
Van Drontal had hij ook wel last, maar nooit zo erg.  Ik denk er dan ook over om de volgende keer alleen maar administratief een wormenkuur te geven  ;)

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 10 dec 2010, 08:14 »
Milbemax gebruiken we NOOIT meer, nadat Joey dit jaar dit middel voor het eerst heeft gekregen (kreeg altijd Drontal). De eerste week van de vakantie wilde hij niet eten (misselijk en diarree) en zijn we zelfs nog bij een dierenarts geweest voor een maagmiddeltje.  Daarna werd het wel beter, maar moesten we er wel een spelletje van maken (teveel aandacht geven werkt soms averrechts, zeker bij een spaniel  :D ).
Van Drontal had hij ook wel last, maar nooit zo erg.  Ik denk er dan ook over om de volgende keer alleen maar administratief een wormenkuur te geven  ;)

Bij een beetje da moet dat lukken. Wij gaan meerdere malen per jaar naar de overkant. De ene keer krijgen ze alleen wormen, de andere keer alleen teken. Administratief ook alles natuurlijk.  :evil5: Als ze veel schapenkeutels eten ontworm ik ze ook nog extra, dus mijn da werkt altijd volledig mee. Maar heb dat ook wel anders meegemaakt. :aye
Margolia

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 14 dec 2010, 11:04 »
Een hond met een eenmalig negatief wormonderzoek is NIET per definitie schoon van wormen..alle larvale stadia kunnen nog aanwezig zijn...maar dit terzijde.

Tegen teken moet een middel gebruikt worden dat is geregistreerd tegen teken: bijv. Frontline, Prac-Tic. Advantix.
Tegen lintwormen een wormmiddel met praziquantel: Daar zijn er vele van: o.a. Droncit, Drontal, Milbemax

Als je je hond maar zeer beperkt wil ontwormen (omdat je denkt dat hij schoon is :tongue3:) dan zou ik droncit adviseren daar zit nl alleen praziquantel in.

niet eenmalig hoor. het is een uitgebreid wormen onderzoek en dat doe ik vaker. liever onderzoeken dan voor niks al dat gif. iets duurder maar al die rommel is ook niet goed. controle op spoelworm, haakworm zweepworm en lintworm. is prima oplossing. donderdag ga ik. milbemax is op zich prima bij mijn hond, daar reageerde ze eerder niet op maar ik heb dus hoop dat ik het pilletje wel in mijn hand kan houden...... lees dat ik niet de enige ben die dat zo doet/wil ;-)

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 14 dec 2010, 11:22 »
Hoop dat het weer wat beter is donderdag. Mijn man gaat volgende mnd. Deze keer per vliegtuig, even de honden van onze zoon trimmen. Nu maar hopen dat er gevlogen wordt. Laat je je hond in de auto? Doen wij altijd wel. Bevalt prima.
Veel plezier. :wave:
Margolia

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 14 dec 2010, 14:22 »
Ja dat wilde ik toch wel doen. Echt super koud zal het toch niet zijn? Ik heb de bench naar achteren geschoven, deurtje open én dan de hele bak. Onze spullen halen we uit de bak en proppen dat allemaal op de stoelen zodat zij op de boot alle ruimte heeft en eventueel zich lekker kan oprollen in de bench maar oo languit kan liggen. Eventueel wilde ik de koozi (ofzoiets, keramische kruik) in de bench leggen als het echt koud zou zijn.

Ben benieuwd naar het weer, het wisselt met de dag zag ik. Heel irritant. Hoop dat we lekker kunnen (hard)lopen en wandelen.

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 16 dec 2010, 14:26 »
vanmorgen naar de dierenarts geweest. ik ben super geholpen door de dierenarts en hij snapte wat ik wilde en bedoelde allemaal. heb alles laten zien qua schema voor de hond (dat ik net al had ontwormd etc) en alles staat uiteindelijk nu netjes in het boekje. met tijd erbij, gezondheidsverklaring etc. dus ik hoop maar dat het allemaal goed gaat morgen

ik kan nu eindelijk beginnen met pakken en opruimen hier.

schiet dus totaal niet op. zucht

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 16 dec 2010, 15:28 »

Max,
       Wat bedoel  je met "Heb alles laten zien qua schema voor de hond"?

Als je nog moet inpakken,
       niet vergeten pootverzorging voor je hond mee te nemen.

Goede overtocht en leuke vakantie gewenst.

Petra

Ps. Het lijkt me niet meer dan logisch lees fatsoenlijk,
om hier niet op het forum zo maar namen van anderen neer te zetten.

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 16 dec 2010, 17:39 »
hoi petra

ik had de hond net ontwormd en ook de laatste poeptest was negatief. ik had dus weinig zin om wéér een pil te geven want het blijft vergif. het was niet goed gegaan met mijn schema en ik hoopte dat ik niet nog een keer die pil hoefde te geven. en dat hoefde dus ook niet en dat vond ik erg fijn. ben altijd bang dat ze er toch diarree van krijgt en dat is op de boot niet zo lekker

ja, ik neem schoentjes mee en vaseline. goeie tip, zal het straks even extra erbij gaan leggen. dank je!

ik ga dan nu écht beginnen met inpakken want ik heb alleen maar gerend en gedaan vandaag ;-(