Auteur Topic: Bonnie Prince Charlie en generaal Lord Murray  (gelezen 6197 keer)

jamwin

• Gast
Bonnie Prince Charlie en generaal Lord Murray
« Gepost op: 29 nov 2010, 10:52 »
Deze historische roman, uitgekomen oktober 2010, gaat over de strijd van Bonnie Prince Charlie en zijn generaal Lord George Murray tegen George II van Hannover, koning van Engeland, Schotland en Ierland. Lord George Murray stierf in 1760 als banneling in Medemblik en werd in oktober 2010 daar groots herdacht. Het was toen 250 jaar geleden dat hij aan malaria bezweek. Vanuit Medemblik overdenkt de generaal zijn verleden en zijn lot als banneling. Heeft hij fouten gemaakt en in hoeverre heeft hij daarmee het lot van Schotland bezegeld? Het boek is zeer leesbaar en interessant voor Schottofielen en liefhebbers van geschiedenis. De schrijver is Jacques Winnubst, emeritus hoogleraar Psychologie. Het boek is te bestellen bij info@idemadruk.nl onder vermelding van Lord Murray. De titel van het boek is 'Incognito'.

Offline Anitaatje

• Schotland fan
Re:Bonnie Prince Charlie en generaal Lord Murray
« Reactie #1 Gepost op: 29 nov 2010, 21:12 »
En wat is de prijs van dit boek? :)

Offline ilonka

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 30 nov 2010, 08:12 »
 :schface Ik woon vlakbij Medemblik,in de plaatselijke kranten was er veel over te lezen.
Maar heer J. Winnubst(alias Jamwin) is dit niet een beetje vekapte reclame voor uw boek?
Ilonka

Offline ilonka

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 30 nov 2010, 08:21 »
 :schface Oeps de "R" van verkapt, ligt onder de sneeuw!
Ilonka

Offline Lex en Ineke Hoonhout

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 30 nov 2010, 11:20 »
Is het boek ook bij de gewone boekhandel te bestellen?
Ik heb nog een boekenbon die ik wel aan het boek zou willen besteden. We hebben afgelopen zomer het slagveld "Culloden Moor" bezocht. Vooral het museum is indrukwekkend. Vlakbij is trouwens een fijne camping van de Caravan Club.

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 30 nov 2010, 18:19 »
:schface Ik woon vlakbij Medemblik,in de plaatselijke kranten was er veel over te lezen.
Maar heer J. Winnubst(alias Jamwin) is dit niet een beetje vekapte reclame voor uw boek?
Ilonka
Klopt en in dit geval heeft hij toestemming van de moderator(s) aangezien het wel erg Schotland-gerelateerd is.
Wel is afgesproken dat uitgebreidere informatie (en reclame) onder het board commerciĆ«le uitwisselingen komt te staan.  :wave:

Offline ilonka

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 01 dec 2010, 11:05 »
 :schface Ook weer geregeld! :wave:
Ilonka

jamwin

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 13 dec 2010, 12:30 »
De prijs van het boek is 17,50 exclusief verzendkosten.
Het is ook via de gewone boekhandel te bestellen.
jamwin